PONUDE SU NA STOLU: Cestarinu uskoro plaćamo bez zaustavljanja ili putem satelita

Foto: Ilustracija (Hrvoje Jelavic/PIXSELL)

Njihove ponude još nisu poznate što se financijskog aspekta tiče, pošto su spremljene u sef i otvorit će se tek kad se dodijele bodovi onima koji su nakon prekvalifikacija predali tehničku ponudu

U ministarstvu mora, prometa i infrastrukture jučer su otvorene četiri ponude pristigle na javni poziv za iskaz interesa za izradu studije razvoja elektroničkog sustava naplate cestarine u RH u sklopu projekta modernizacije i restrukturiranja cestovnog sektora, piše Večernji.hr.

Studiju o novom sustavu naplate cestarina na autocestama kojima upravljaju HAC i ARZ tako žele izraditi Ernst&Young Savjetovanje Hrvatska i Ernst&Young GmbH iz Njemačke s podizvođačem Rapp Groupom, zatim mađarska tvrtka MultiContract Consulting, španjolski IDOM Consulting te češki CGI s podizvođačima Deloitte Advisoryjem iz Češke i Deloitte savjetodavnim uslugama iz Zagreba.

Njihove ponude još nisu poznate što se financijskog aspekta tiče, pošto su spremljene u sef i otvorit će se tek kad se dodijele bodovi onima koji su nakon prekvalifikacija predali tehničku ponudu.

Procijenjena vrijednost tog posla bila je pak milijun eura s PDV-om. A konzultanti koji dobiju taj posao imat će zadatak osmisliti novi sustav elektroničke naplate cestarine koji će se temeljiti, između ostalog, na udaljenosti i slobodnom protoku. Dva osnovna sustava pri tome će se uzeti u obzir – DSCR (dedicated short-range communications) koji u svojoj sporijoj varijanti već funkcionira na našim autocestama kao ENC te GNSS (global navigation satellite systems). No, osim nje, analizirat će se i još neke tehnologije.

EU trenutačno ima sedam tehnologija elektroničke naplate cestarine i teži se k njihovoj interoperabilnosti zbog čega se članice usmjeravaju upravo na DSCR i GNSS sustav, piše Večernji.hr.
Vijesti.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari