PRIČA IZ MRKOPLJA: Došli u Hrvatsku i sagradili kuću, no sada razočarani žele otići: ‘Vaša birokracija ubija’

Oboje tvrde da im je Hrvatska prekrasna, Gorski kotar divan, a Mrkopalj fantastičan, ali ako se ‘ne prihvate europski načini ponašanja i profesionalni odnos, gostiju će biti manje’

Nikola Kustura i Paul Quast, Hrvat i Nizozemac koji žive i rade u nizozemskom gradu Enschede, prije osam godina su odlučili sagraditi kuću u Mrkopalju, kako bi imali mjesto gdje će provoditi svoj godišnji odmor, a dok ih nema tamo, iznajmljivali bi ga. Kustura je u Nizozemsku došao iz rodne Bosne, a kaže kako im je već prvi susret s Mrkopljem pokazao turističke potencijale ovog kraja, piše Novi list.

Oboje tvrde da im je Hrvatska prekrasna, Gorski kotar divan, a Mrkopalj fantastičan, ali ako se “ne prihvate europski načini ponašanja i profesionalni odnos, gostiju će biti manje”, poručuje dvojac.

“Odlučili smo sagraditi kuću i zadovoljni smo do sada ostvarenim jer smo svakog ljeta puni. Kuća nam je godišnje iznajmljena od 10 do 13 tjedana, a zanimljivo je da broj tjedana popunjenosti lagano raste od početka. Već sada imamo nekoliko rezervacija za naredno ljeto što pokazuje da zanimanje raste, što i nije ništa čudno jer je Mrkopalj idealan za odmor, bilo da ovdje boravite, ili ga koristite kao ishodište za druga odredišta… Priroda je prekrasna, ljudi gostoprimljivi, a jedini pravi problem s kojim smo se ovog ljeta susreli je hrvatska birokracija koja nas je ove godine toliko iznervirala da smo počeli ozbiljno razmišljati da sve prodamo”, govori Kustura.

“S obzirom da živimo i radimo u Nizozemskoj te vrlo kratko boravimo u Mrkoplju, nama je internetsko bankarstvo esencija, kako za nas osobno, tako i u poslu s našim gostima od kojih pri plaćanju ne primamo gotovinu, već poslujemo preko kreditnih kartica. Takav način rada realizirali smo prethodne dvije godine preko banke PBZ i sve je bilo u redu dok prošle godine nisu promijenili neka pravila i to više nije bilo moguće.

Obratili smo im se i pokušali naći rješenje, ali to jednostavno nije bilo moguće, ponajprije zbog neprofesionalnog i neljubaznog ponašanja uposlenika PBZ-a. Zbog inzistiranja na direktnom kontaktu s nama izgubili smo dva dana u Hrvatskoj i puni tjedan u Nizozemskoj i nakon toga smo odustali i zatvorili naš račun kod PBZ-a te otvorili kod Erste banke i sad je sve u redu”, pojašnjava Nizozemac Quast.

“Nejasno je zašto u Hrvatskoj ne postoji zajednički sustav plaćanja koji mogu koristiti svi koji žele plaćati različitim karticama ili mobilnim telefonom. Čini nam se da će zbog toga sve veći broj stranaca i turista imati probleme s bankarskim sustavom u Hrvatskoj. Slične poteškoće imali smo i s T-comom koji isključuje telefonski broj nakon tri mjeseca nekorištenja. To je prebrzo, trebalo bi biti, primjerice, 13 mjeseci. Jer, mi u Hrvatsku dolazimo svakog ljeta i naravno da ne planiramo doći nakon tri mjeseca da bismo sačuvali broj”, govore Kustura i Quast.

Vijesti.hr

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari