‘Bourbon je oko 2005. počeo s kvalitete prelaziti na kvantitetu. Puno je kineske gradnje u seriji Bourbon Libertyja, a to je promašaj’, kaže pomorac iz RIjeke
Remorker Bourbon Rhode, dug 50-ak metara našao se usred uragana Lorenzo prije nekoliko dana i potonuo usred Atlantika.
“Nitko nas nije nazvao iz kompanije. Daj Bože da to nije moj sin… Daj Bože”, rekao je kroz suze Dinov uzrujani otac Mario Miškić, koji sa suprugom Natašom živi na Žirju, otoku u šibenskom arhipelagu. Donedavno je tamo živio i prekooceanski kapetan Dino, prije nego što je s obitelji kupio stan i preselio se u Šibenik, piše 24 sata.
“Majci mu je najteže, jadna ona. Stalno govori da je živ, da osjeća da je živ. Daj Bože, daj Bože, svi se tome nadamo”, kazao je Mario.
U međuvremenu se redakciji portala morski.hr javio upravitelj stroja iz Rijeke koji također ima dugogodišnje iskustvo s nekoliko sličnih brodova, no upravo je na Bourbon Rhodeu provodio svoje pomorske dane prije deset godina. Za morski.hr otkrio je što je sve moglo poći po zlu.
“Bourbon je oko 2005. počeo s kvalitete prelaziti na kvantitetu”
“Kad sam ja upravljao pogonskim strojem, brod je imao tek tri godine i bio je dobar. No previše komplicirana propulzija s dva azimuta i površna dokovanja mogući su uzrok ove tragedije. Seabulk i Tide water imaju europske gradnje ovog tipa brodova i oni plove i više od 30 godina. Kina i Singapur ne grade takve brodove. A ovaj brod su gradili u Singapuru”, ispričao je pomorac, koji je zbog delikatnih detalja koje je iznio ipak htio ostati anoniman.
“Evo vam sestrinski brod Rhode Rhesos, koji je također 2006. godište i još plovi. Najvažnija razlika je da brod s azimut propulzijom nema timuna (kormila). Azimut rotira 360 stupnjeva i upravlja brodom kao barka s izvanbrodskim motorom. Dakle, bez timuna u olujnom nevremenu si mrtav! Mislim da se Bourbon Rhode prije potonuća prevrnuo, jednako kao Bourbon Dolphin 2007. godine”, naveo je pomorac, koji je tvrtku Bourbon Offshore napustio prije osam godina.
“Bourbon je oko 2005. počeo s kvalitete prelaziti na kvantitetu. Puno je kineske gradnje u seriji Bourbon Libertyja, a to je promašaj. Veliki troškovi održavanja i pad primanja, doveli su do migracija posade – ispričao je za morski.hr te dodao kako brodovi uspijevaju proći europske sigurnosne standarde jer su u trenutku kontrole ispravni.
– Prolaze po sistemu ‘drži vodu dok majstori odu’. Žurba, štednja i korupcija. Ne srede brod kako bi trebali, pa brod ode na more nespreman”, ispričao je pomorac.
Vijesti.hr Foto: Bourbon Offshore Norway