U prvom, neobvezujućem krugu, za kupnju 3. maja 1905 bilo je 6 zainteresiranih kupaca
Za dva tjedna bit će poznato koliko su ozbiljni kandidati koji su se proljetos javili na natječaj za kupnju 100-postotnog udjela u riječkom brodogradilištu 3. maj Rijeka 1905. U prvom krugu matična tvrtka 3. maj ispipavala je interes i skupljala neobvezujuće ponude za tu svoju tvrtku koja će nastaviti njezino poslovanje, budući da je ‘stari’ 3. maj praktički na izdisaju, a sada prikuplja obvezujuće ponude.
Određena je početna cijena od 10,3 milijuna eura, koliko je i vrijednost temeljnog kapitala 3. maja 1905, a njezina visina bit će i glavni kriterij kod odabira kupca. Naravno, ponuditelji moraju zadovoljiti i ostale uvjete, od toga da će se obvezati zadržati zatečeni broj zaposlenih i kolektivni ugovor, te brodograđevnu djelatnost na razdoblje od četiri godine, kao i da priloži petogodišnji poslovni plan i program ulaganja u tvrtku.
Kandidati moraju dokazati i svoju poslovnu sposobnost, uredno poslovanje u roku od najmanje tri godine prije predaje ponuda, te predati potvrde o solventnosti i likvidnosti, nepostojanju dugovanja prema državi, te među ostalim potvrdu banke ili novčane institucije o financijskoj sposobnosti potencijalnog kupca za ovu investiciju.
Ponuđači koji se budu natjecali morat će uplatiti i 515,7 tisuća eura jamstva, a ponude će se prikupljati zaključno s 21. kolovozom u 15 sati, kada će biti i javno otvaranje ponuda. Prema hodogramu iz natječaja, uslijedit će vrednovanje ponuda i odabir najbolje ponude, a nakon toga i pregovori s odabranim kupcem oko usklađivanja njegove ponude s nacrtom kupoprodajnog ugovora.
Već u startu uslijedile su opaske i razne teorije zbog kratkog roka za pripremu ponuda, no takav rok zapravo ne čudi, budući da je riječ o tvrtki koja de facto nema aktivnosti, koje je bez ikakvih repova i na koju će se tek prenijeti zaposlenici, uključujući i važeći kolektivni ugovor, te među ostalim i koncesija na pomorskom dobru. Zainteresirani, kojih je bio priličan broj, već su se imali prilike upoznati.
Tvrtka 3. maj 1905 je prema podacima iz financijskog izvješća za 2023. imala 471 tisuću eura prihoda, poslovala je pozitivno, te nije imala zaposlenih. Ove godine u travnju dobila je predsjednicu Uprave Vjeru Matić, inače dugogodišnju Trećemajku, a koja je prije nekoliko mjeseci zaključila i prvi ugovor.
S direktorom tvrtke MKM Yachts Sašom Čokljatom potpisala je ugovor o izgradnji trupa i djelomičnog opremanja novog luksuznog kruzera za australsku Scenic grupu, koja je već u Rijeci, a prethodno i u Puli, gradila takve brodove. No, riječ je o velikom ugovoru, navodno oko 250 milijuna eura, koji će, kao i do sada, jamstvima pratiti Vlada, te se za njega financijska konstrukcija s bankama još ugovara, pa i početak radova u Rijeci još stoji.
U prvom, neobvezujućem krugu prodaje tvrtke riječkog brodogradilišta inače interes je iskazalo šest potencijalnih kupaca – talijanska Palumbo grupa, u čijem je vlasništvu naš Viktor Lenac, dvije norveške tvrtke, Green Yard koja ima dva brodogradilišta, te renomirane grupacije Kongsberg, koja je već ranije najavljivala moguću suradnju s 3. majem na projektima gradnje vojnih brodova.
Interesa ima sa svih strana svijeta
Među interesentima je i tvrtka Veer Corporation kanadske poduzetnice Danielle Doggett, čije su ambicije izgraditi prvu oceansku flotu brodova s nultom emisijom namijenjenih za prijevoz kontejnera. Tvrtka rumunjskog poduzetnika Gabriela Comanescua Grup Servicii Petroliere prvotno se interesirala za ‘novi’ Uljanik, ali se pojavila i na natječaju za ‘novi’ 3. maj, a slično je bilo i sa slovenskom tvrtkom Eko-bor.
Ne može se ne primijetiti i da je natječaj raspisao i da će proces prodaje voditi Edi Kučan, predsjednik Uprave 3. maja, kojemu nedavno na prijedlog NO-a Skupština nije dala razrješnica za poslovanje u 2023. Zadnju riječ o kupcu, bude li zadovoljavajućih ponuda, imat će, naravno, vlasnik, a što je u naravi država (vlasnik 3. maja je Uljanik u stečaju, gdje je glavni vjerovnik Ministarstvo financija).
Sudeći prema hodogramu u javnom natječaju, u 3. maju računaju da će prodaju dovršiti do kraja studenoga, nešto ranije nego je dosad komunicirano, a žurbi zasigurno pridonosi i činjenica da 3. maju nedostaje novca za dovršetak njegove zadnje gradnje, broda 527 za kanadsku Algomu, piše Poslovni dnevnik.