Do 20. kolovoza bila su dva smrtna slučaja i čak 71 teška ozljeda, preko 2000 kazni i samo je pitanje koliko još kazni nje naplaćeno
Bešumni električni romobili sve su popularniji i sve ih je više na cestama. I baš zato je sve više i prometnih nesreća gdje su žrtve ili krivci upravo vozači romobila. Kako bi se smanjio broj stradalih, pogotovo djece, Hrvatski autoklub izdao je prvi domaći priručnik za sigurnu vožnju električnim dvokotačima.
On vozače upoznaje sa specifičnim opasnostima vožnje romobila u gradskom prometu. Predstavljen je i simulator vožnje električnog romobila te simulator distrakcije u vožnji koji će služiti uglavnom za edukaciju djece.
RTL-ov Boris Mišević provjerio je kako radi simulator koji bi trebao spasiti mnoge živote. Statistika je poražavajuća, naglasio je. Do 20. kolovoza bila su dva smrtna slučaja i čak 71 teška ozljeda, preko 2000 kazni i samo je pitanje koliko još kazni nIje naplaćeno.
Boris je razgovarao sa Sinanom Alispahićem, glavnim tajnikom Hrvatskog autokluba.
“Najveća opasnost za vozače električnih romobila u prometu je što su nedovoljno oprezni, a koriste različite površine s drugim sudionicima prometa, kao što su biciklisti ili pješaci. Mogu koristiti druge površine samo ako nema označenih biciklističkih staza”, naglasio je Alispahić i dodao kako je izuzetno važno da tada prilagode vožnju.
“Mi smo simulatorom htjeli upotpuniti sliku. Kad probaju voziti simulator, uvjerit će se u svoje vještine, kako koče, i onda sami zaključiti kako voze. Putem simulatora mogu naučiti predviđati situacije na cesti. Simulator mjeri vrijeme reakcije, onda se analizira koje je bilo vrijeme reakcije, koliki je bio zaustavni put i kolika je bila brzina kako bi vozači postali svjesni sposobnosti”, kaže i dodaje da su duplo rizičniji od vozača motocikala i čak 13 puta rizičniji u odnosu na bicikliste.
Boris Mišević naglasio je kako je izuzetno bitno nositi reflektirajući prsluk po noći, piše Danas.hr.