Nema više besplatne vožnje autocestama za tužitelje, pravosudne policajce i sanitet, čak ni u hitnim slučajevima pod rotacijom. Ako žele na autocestu, cestarinu moraju platiti iz svog džepa, u protivnom moraju starom cestom. Više u video prilogu!
Nema više besplatne vožnje autocestama za tužitelje, pravosudne policajce i sanitet čak i kad pod rotacijom, u hitnim slučajevima prevoze pacijente iz splitskoga, u primjerice, zagrebački Klinički bolnički centar. Ako žele na autoput cestarinu moraju platiti iz svog džepa.
Totalni kaos izazvao je novi Pravilnik o vizualnom identitetu, posebnim oznakama vozila i evidentiranju prolazaka autocestama i objektima s naplatom cestarine, kojim je propisano besplatno propuštanje označenih vozila MUP-a i civilne zaštite, vozila HV-a, vatrogasna vozila, vozila hitne pomoći, gorske službe spašavanja i vozila carine.
Novost je da će svi oni u vozilima morati imati ENC uređaj. Sva ostala vozila s pravom prednosti prolaza koja više ne ostvaruju pravo na besplatan prolaz autocestom (vozila sanitetskog prijevoza, vozila kojima se koriste suci i državni odvjetnici, vozila pravosudne policije) od 1. veljače 2024. plaćaju cestarinu bez obzira na to daju li zvučne i svjetlosne signale, stoji u Pravilniku.
Na liječenje iz Zlatara u Zagreb sanitetskim prijevozom 79-godišnji Vjekoslav Kadoić putuje već dva mjeseca, a plaćanje autoputa nije mu opcija.
“Od čega bih ja to platio? Nemam od čega. Oni koji imaju novca će se liječiti, a mi koji nemamo se ne možemo liječiti. Država se s nama igra kao da smo živine, a ne ljudi, a toliko smo radili”, govori i dodaje kako mu je ovakvo nešto neshvatljivo.
No, njegove troškove, ali i troškove drugih pacijenata u Krapinsko-zagorskoj župani pokrit će Dom zdravlja. U Sindikatu “Zajedno” upozoravaju da je problem što nemaju svi domovi zdravlja dovoljno novca za pokrivanje troškova autoceste.
“Neki domovi zdravlja su rekli da oni jedva pokrivaju troškove za plaće djelatnika i sada još ovaj dodatni trošak nisu u mogućnosti podmiriti, nemaju financija za to”, kazao je za RTL Danas voditelj Odjela saniteta u Sindikatu Zajedno Vladimir Markuš.
Tamo gdje troškove puta ne pokrije Dom zdravlja, račun će pasti na leđa pacijenata, ili će do bolnice starim putem.
Vozač saniteta u Krapinsko-zagorskoj županiji Drago Cimić kaže da ima kolege koji u svojim županijama već moraju plaćati autocestu zato što je njihov šef, odnosno šef tamošnjeg doma zdravlja, rekao da neće pokrivati te troškove i poručio im da voze po lokalnim cestama.
“Voziti pacijenta okolnim putem po običnim cestama, drndavim, punim rupa može samo pogoršati njihovo zdravstveno stanje i ugroziti im život. Primjerice, ako iz Vukovara on krene za Zagreb običnom cestom, treba navečer krenuti da bi ujutro došao na Rebro kako bi pacijent obavio svoje potrebne preglede”, ističe Markuš.
Iz Ministarstva prometa objašnjavaju da je cilj bio urediti prolazak vozila koja idu na hitnu intervenciju u službi spašavanja života. Pravo na besplatan prijevoz tako više nemaju ni vozila za suce i državne odvjetnike, ali i vozila pravosudne policije, unatoč tome što su opremljeni sirenama i rotacijom.
“Uzmite samo da je do Splita 30 eura, nazad 60 eura. Ako idete tjedno dva ili tri puta, morat ću pola svoje plaće dati za cestarinu. Pa nisam ja privatnik i nisam uzeo zatvorenika iz splitskog zatvora i doveo ga na Advent u Zagreb da se prošeta”, ogorčeno govori dopredsjednik Sindikata pravosudne policije Hrvatske Jelenko Krešo.
Neki vozači, kažu u Sindikatu, već su platili cestarinu iz svog džepa dok su prevozili zatvorenike iz jednog u drugi zatvor.
“Ljudi su došli na naplatne kućice i nisu mogli proći jer je došla takva uredba pa su morali platiti cestarinu iz svog džepa”, otkrio je Krešo koji se pita plaćaju li ministar ili šefovi iz središnjeg ureda iz svog džepa kada dođu na naplatnu kućicu.
Zašto su iz Pravilnika ispali sanitet i pravosudna policija nije jasno, ali iz ministarstva kažu da konačne izmjene Zakona još nisu izglasane, pa su promjene još moguće.
“S obzirom na to da Nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o cestama nije još donesen, pristigli su naknadni prijedlozi koji će biti razmotreni”, priopćili su iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, prenosi Net.hr.