NOVOST U TRGOVINAMA

ŠOK NA POLICAMA U Hrvatsku stigle digitalne cijene koje se neprestano mijenjaju, evo i gdje

Cijene koje se mogu mijenjati i više puta u danu – novost je koja je stigla u Hrvatsku. Prikazivanje cijena na papirnatim ili kartonskim etiketama u trgovinama – uskoro bi tako moglo u prošlost. Sve se više zemalja okreće digitalnim, odnosno elektroničkim etiketama, pa tako i naši trgovci. Više u video prilogu

Akcijske cijene, redovne ili ograničene – svima je zajedničko jedno – napisane su na papiru.

Internet je pun objava gdje su kupci u SAD-u ili zapadnoj Europi u nevjerici gledali kako se cijene mijenjaju i po nekoliko puta u danu. Baš to postaje i naša svakodnevica.

“Digitalne cijene već imaju neke trgovine u Hrvatskoj. To je već dugo praksa u zapadnoj Europi. Cijene se jednostavno mijenjaju nekoliko puta u danu sukladno ponudi i potražnji. Ako pada potražnja – cijene će padati, a ako raste – cijene će rasti”, pojasnila je Ana Knežević iz Udruge za zaštitu potrošača.

RTL je poslao upite na tri velika trgovačka lanca – u Konzumu potvrđuju da su ovakve oznake uveli, no ne svuda.

Konzum planira širiti digitalne cijene

“Elektroničke cijene smo već uveli u nekoliko prodavaonica i planiramo širu upotrebu te tehnologije u budućnosti, ne s ciljem dinamičkog mijenjanja cijena, koje nemamo namjeru uvoditi, već isključivo kako bismo našim zaposlenicima olakšali svakodnevni rad i kupcima omogućili još bolje iskustvo kupnje”, odgovorili su iz Konzuma.

Lidl već uveo novost

U Lidlu potvrđuju da su uveli ovakav način prikazivanja cijena – ali i da se cijene ovisno o tržištu mijenjaju.

“Cijene se prilagođavaju tržišnim uvjetima, uzimajući u obzir Lidlovu strategiju pružanja najboljeg omjera cijene i kvalitete”, naveli su iz Lidla.

Kaufland uveo dogitalne cijene u pekarnicama

A u Kauflandu javljaju da elektroničke etikete koriste na odjelima pekarnice, te voća i povrća.

Dakle, od tri velika lanca trgovina koje smo kontaktirali, ovaj se način prikazivanja cijena provodi u svakom.

Dinamičko mijenjanje cijena najlakše je objasniti na primjeru naručivanja taksi vožnje. U 14 sati ta je cijena nešto niža zbog smanjene potražnje, od Trešnjevke do Dubrave ona iznosi 10 eura. A kasnije, oko 16 sati, kada će i potražnja biti veća – ta bi cijena trebala rasti.

I zaista – u poslijepodnevnim je satima cijena narasla za 2 eura! Ovakav model formiranja cijena, kažu stručnjaci – nije novost!

Munjiza: ‘Na tržnicama to rade cijeli život’

Stručnjak za maloprodaju Dragan Munjiza govori: “Na tržnicama bake i trgovkinje cijeli život to rade. Znači, kad trebaju ići kući da ne nose nazad grincajg, oni spuste cijenu. Isto tako, u trgovinama vi imate pri kraju radnog dana da se cijene smanje kako ono što ostane ne bi otišlo u otpad.”

„To je svjetla budućnost za nas potrošače, morat ćemo biti pažljivi, i ono da ako smo doma pogledali da nešto toliko košta, kad dođemo u dućan to možda neće koštati toliko, odnosno i na plakatu ispred dućana možda bude jedna cijena, a unutra druga“, ističe Ana Knežević.

Elektroničke etikete smanjuju vjerojatnost za pogreške, ali i broj zaposlenika u trgovinama, kojih prema riječima struke trenutačno nedostaje oko 6000, piše Net.hr.

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari