Prije 3 godine za zagrebačku Hitnu pomoć izrađena je i to besplatno, aplikacija koja im je trebala znatno olakšati posao
Više u VIDEOPRILOGU IZNAD!
Ovo je sustav “Hitna kao usluga”. Timovima koji izlaze na intervencije znatno bi olakšao posao. Sve o pacijentu – piše u digitalnom kartonu i prije dolaska do bolnice. Sustav zna i koji su liječnici u smjeni, i gdje su koja kola. Kroz ovaj sustav, u svakom trenutku se mogu locirati najbliža kola i poslati na lokaciju najkraćim putem.
Komunikacija s terena omogućava brži prijem po dolasku u bolnicu, a svi pozivi i intervencije se mogu nadgledati. Modernu aplikaciju razvili su na Tehnološkom veleučilištu u Zagrebu, na zahtjev zagrebačkog i hrvatskog zavoda za hitnu medicinu.
“Na bazi raspoloživosti tima, daje se digitalni nalog i tim izlazi na samo mjesto događaja. Prilikom dolaska, od trijaže, prve pomoći… sve se radi u digitalnim obliku. Radi sve pripreme rada, od godisnjih planova, radnih timova, ispitivanje kondicije vozila, ima li dovoljno sredstava, šokera”, objašnjavam nam Mladen Mauher, prodekan Tehnološkog veleučilišta u Zagrebu.
Sustav bi skratio vrijeme dolaska Hitne za 30%. Ali, umjesto toga, već 8 mjeseci – stoji u ladici. S državnim i zagrebačkim zavodom za hitnu medicinu sporazum su potpisali još u ljeto 2015.
Projekt je gotov u ljeto 2017, a dva mjeseca poslije – krenule su uspješne edukacije i testiranja. Ali krajem 2017. zagrebačka hitna dobiva novu ravnateljicu – i stvar pada u vodu. Stari ravnatelj Dubravko Huljev, koji je projekt i pokrenuo danas kaže – sramota.
Zašto se funkcionalan i vrijedan sustav ne koristi – nitko od nadležnih u Hitnoj pomoći danas ne želi komentirati. Nova ravnateljica zagrebačke hitne Silvija Hunyadi-Antičević odbila je komentirati slučaj jer, kaže nije potpisala ovaj ugovor. Iako s preuzimanjem funkcije, preuzima i tekuće projekte.
Ni ravnateljica Hrvatskog zavoda za hitnu medicinu Maja Grba Bujević nije bila raspoložena za razgovor – rekla je da cijeli slučaj nije u njezinoj nadležnosti. A dotle Hitna koristi sustav star 9 godina, koji je koštao 8 milijuna kuna. Nova aplikacija je bila besplatna. “Obuhvat funkcionalnosti je dvostruko viši od sustava razvijenog prije devet godina”, tvrdi Mauher.
Neslužbeno – zbog naših poziva u Hitnoj su se sjetili da bi moderan sustav ipak mogli upogoniti.
A dok oni razmišljaju – za aplikaciju Hitna kao usluga već se raspituju iz susjednih zemalja.
Aida Šukurica