MA, JE LI MOGUĆE?

Što napraviti kada preplatite vožnju taksijem? Predsjednik ceha prijevoznika: ‘Nažalost, apsolutno ništa’

Idi na originalni članak
Foto: Jurica Galoic/PIXSELL

Turistkinja u Splitu desetominutnu vožnju platila je 634 kune. Za toliko novca mogla je otići i do Šibenika

Oglas

Turistička sezona zakucala je na vrata. Turisti su uvelike počeli pristizati u Lijepu Našu. I dok se nadamo da će sa sobom ponijeti samo lijepa iskustva, neki će ipak u svoju domovinu s gorkim okusom u ustima, piše Net.hr.

Jedna od njih mogla bi i biti turistkinja koja je na Facebooku potražila savjet što učiniti nakon što joj je taksist u Splitu umjesto 7.10 funti vožnju od, kako je napisala desetak minuta, naplatio 71 funtu.

Može li i što poduzeti korisnik koji se nađe u takvoj situaciji?

Prema srednjem tečaju HNB-a (18. svibnja) jedna funta iznosi 8,94 kune što znači da je nesretna žena umjesto 63 i pol kune vožnju platila 634. Usporedbe radi, sudeći po onome što piše na Uberovoj aplikaciji, vožnja na relaciji Split-Šibenik košta 588 kuna. Dakle, skuplje je platila desetominutnu gradsku vožnju nego li bi izdvojila za 80-ak kilometara koliko dijeli dva dalmatinska grada.

Može li i što poduzeti korisnik koji se nađe u takvoj situaciji pitali smo Milivoja Topića, predsjednika Ceha prijevoznika pri Obrtničkoj komori u Splitu.

“Ne može. To je žalosno. To je sramotan čin. Nažalost, ti ljudi nisu u mogućnosti napraviti apsolutno ništa. Nikome se žaliti jer je sve bilo legalno i po protokolu. Čovjek je izdao račun za svoju uslugu i to je to”, kazuje nam Topić.

Nevjerojatno, ali istinito

“Lokalna samouprava i Zakon su tome gospodinu to omogućili. I obrtnička komora i udruženje obrtnika su upozoravali da će se ovo događati. Međutim, u Ministarstvu prometa nisu imali sluha za nas kad smo govorili o problmemima. Oni su odmahivali rukom misleći da govorimo protiv liberalizacije”, priča nam Topić referirajući se na liberalizaciju taksi-tržišta u Zakonu o prijevozu u cestovnom prometu koji je buru javnosti izazvao još 2018. godine.

Dobre prakse, ističe, imaju Njemačka, Austrija pa čak i u susjedna nam Bosna i Hercegovina.

“Lokalna samouprava ondje je propisala maksimalnu cijenu prijevoza. Ako koristite nečiju infrastrukturu onda se ne možete ponašati kao pijani mornar da radite što želite. Čovjek u Austriji plati licencu i njemu ne pada na pamet naplatiti nekome 10 ili 15 eura više jer postoje disciplinske mjere”, dodaje Topić.

Gorivo je poskupjelo pa je bilo za očekivati da će porasti i cijene prijevoza. No, u ovom slučaju nije riječ o poskupljenju već čistom bezobrazluku.

Djelomično rješenje

Koliko-toliko, problemu su doskočili u splitskoj zračnoj luci. Naime, u suradnji s Uduženjem obrtnika Grada Kaštela, splitski aerodrom propisao je cijena usluge taksi prijevoza, a ista je izvješena ispred izlaza iz putničkog terminala.

“Neredi koji su se događali u zračnoj luci, otkad je koncesionirana, dovedeni su u red. To je stvarno drugačija slika za primjer svim ostalim lokalnim samoupravama. Taj model je napravljen i u Trajektnoj luci u Splitu i također besprijekorno funkcionira”, kaže Topić.

Sličnu ideju, kaže, htjeli su provesti u djelo i na području grada Splita. Međutim, dodaje Topić, situacija s izborima sve je prolongirala, a slični modeli postoje u Dubrovniku, Novalji i Puli.

Dakle, opelješi li vas taksist i pritom vam izda račun nemate se kome žaliti. Možete samo sjesti i plakati. Stoga, pamet u glavu!, piše Net.hr.

Exit mobile version