Prisjetio se i štrajka kontrolora leta u Parizu gdje je i on sam bio, ali kaže kako ne bi to više nikada htio doživjeti
Zrakoplovni stručnjak Alen Šćuric komentirao je štrajk kontrolora leta koji je bio najavljen za četvrtak, ali je na kraju ipak otkazan. Kontrolori su prva dva dana trebali štrajkati tako da smanje količinu letova, prenosi Net.hr.
“Tu imamo dva problema. Hrvatska je jedna od rijetkih destinacija iznad kojih možete letjeti na putu za Bliski istok, Australiju… Preko Rusije nije moguće letjeti, a nisam siguran da bi kontrola uspjela hendlati sve te avione nekom drugom rutom, preko Bugarske, Italije… To znači i abnormalno velik gubitak novca za Hrvatsku, govorimo o milijunima”, rekao je Šćuric za N1.
‘Od subote kane smanjiti količinu letova za 50 posto’
Objasnio je i kako se kontrola leta u Hrvatskoj financira od svog novca, iz onoga što aviokompanije uplate za prelet ili slijetanje u Hrvatsku.
“To su pusti milijuni koji se uplaćuju svake godine. Iz toga se plaćaju plaće kontrolora leta, koje su stvarno visoke. Ti ljudi su tako plaćeni i drugdje, to je zaista težak posao. Njihove plaće su i do 50 tisuća kuna mjesečno. Oni od subote kane, ako ništa ne dogovore s menadžmentom, smanjiti količinu letova u Hrvatskoj za 50 posto. Ako se to dogodi, to će biti kaos. Ovo je top sezona, ako pola letova ne odradite, putnici neće imati kako doći. Avioni su puni 90 posto. Vi možete 10-ak posto putnika prebaciti u drugi avion… Ljeti to nije moguće, dobar dio putnika neće onda ni doći u Hrvatsku. Mi govorimo o sezoni, problemima koje imaju zračne luke. Oni imaju problem s velikim brojem štrajkova, ali i s manjkom zaposlenih na aerodromima. Mi već sada imamo otkazivanje letova, ako sad stavimo da pola letova neće funkcionirati, to će biti istinski kaos i za putnike i za zračne luke”, govori Šćuric.
‘Ja bih za 50.000 kuna radio i dan i noć’
Naglašava kako Uprava ne može ništa. Prisjetio se i štrajka kontrolora leta u Parizu gdje je i on sam bio, ali kaže kako ne bi to više nikada htio doživjeti.
“Kompanija tu ne može ništa. Mi ovdje ne o govorimo o jednoj kompaniji, mi govorimo o štrajku koji se direktno odnosi na sve kompanije. Italija je odlučila imati vojne kontrolore letova da spriječi taj problem. Vojska ne može štrajkati pa oni taj problem nemaju. Oni jedini u Europi uspijevaju kontrolirati svoje nebo, svi koji to imaju komercijalno imaju problema. Sjetite se SAD-a, Reagan je svima podijelio otkaze, zaposlio nove kontrolore i riješio problem, ali ne možete taj problem riješiti tako. Kontrolora leta nema, oni su svjesni da mogu ucijeniti i državi u menadžment i oni to čine.”
Govori kako “alternative nema” i kako su kontrolori leta dobili veliko povećanje plaće prije covida.
“To su vrlo visoke plaće, ali to je ekstremno težak, stresan posao. Od 10.000 kandidata vi možete jednog iskoristiti da se školuje za kontrolora. To nije sporno. Tu ima i drugih problema, pisao sam o tome. Tu se radi o drugim stvarima, da si ljudi ne mogu organizirati život. Jesu li oni razmaženi ili nisu, to nije ni na meni ni na vama da procijenimo. Ja bih za 50.000 kuna kuna radio dan i noć, ali ovo jesu neki legitimni zahtjevi. Ono što znamo je da ova situacija nije dobra i svi trebaju skočiti da se ovo ne dogodi. Nadam se da će doći do nekog kompromisa.”