Hoće li se njemački model preslikati na hrvatske ceste? ‘Izvrsna ideja jer puno je života ugroženo’
U Njemačkoj uz brzinu, kamere snimaju i vozače s mobitelom u rukama. Jer samo sekunda nepažnje pri brzini od 100 kilometara na sat znači vožnju ‘na slijepo’ od 30-ak metara. Stižu li takve kamere i u Hrvatsku?
Za vrijeme vožnje glava nad mobitelom. Tipka se, listaju se društvene mreže. Sve je to češća slika vozača na hrvatskim cestama.
“Konstantno tipkaju ili zovu na telefon uglavnom u nekim gužvama što je možda najproblematičnije jer nikad ne znate kad će vam se semafor upaliti i onda napravite kaos, a da niste razmišljali o tome”, smatra Matija Ivezić iz Zagreba.
Oni koji mobitel koriste tijekom vožnje, istraživanja pokazuju, ponašaju se kao osoba s jednim promilom alkohola u krvi. Dok jedni negiraju, drugi priznaju da im pogled u vožnji pobjegne prema ekranu.
Taksist Ivan ističe da su svi su na mobitelu u jutarnjim satima, u toku dana ili na putu: “Konstantno tako da to ništa nije čudno”. Dominik iz BiH napominje da je rijetko na mobitelu tijekom vožnje, da većinom nije. Ako Vas na njemačkim cestama kamere snime s mobitelom u rukama morat ćete platiti kaznu od 100 eura i pritom ćete zaraditi 1 kazneni bod. U Nizozemskoj kazna je i veća. Iznosi čak 430 eura.
“Izvrsna ideja jer puno života je time ugroženo jer ako su skoncentrirani na tipkanje nisu na vožnju, a naročito djeca puno pogibaju”, mišljenja je Višnja iz Zagreba.
Hoće li se Njemački model preslikati na hrvatske ceste? Iz MUP-a o tome šute, ali dodaju kako i već sada kamere za brzinu mogu otkriti tko koristi mobitel, a vidi li vas policija, kazna je 130 eura.
Više od 36 tisuća prekršaja s mobitelom u rukama
Prije dvije godine policija je zabilježila nešto više od 36 tisuća prekršaja nepropisnog korištenja mobitela u vožnji, lani oko tri i pol tisuće manje, a u prva dva mjeseca ove godine gotovo sedam tisuća.
I stručnjaci tvrde da su negativni trendovi na prometnicama su u porastu. Čak 73 posto vozača koristi mobitel tijekom vožnje, a on je i treći ubojica na cesti.
“Ako se krećemo 90 kilometara na sat, prosječno čitanje, pisanje, poruke je pet sekundi mi smo prošli udaljenost jednog nogometnog igrališta, kad to prenesemo u neko urbano područje to su zapravo katastrofe jer nismo svjesni što se zapravo oko nas na prometnici dešava”, ističe Ivan Jović, inženjer, djelatnik Zavoda za informacijsko-komunikacijski promet Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu.
Pravila su jasna. Zato, oprez jer promet ne oprašta. Sekunda nepažnje – dovoljna je za tragediju, piše Net.hr.