
Britanski Express ovih je dana objavio tekst koji ne zvuči nimalo ohrabrujuće za domaći turizam — broj turista u Hrvatskoj je, navode, u padu, a posjetitelji sve češće biraju jeftinije destinacije poput Španjolske i Grčke.
Iako je Hrvatska godinama slovila kao povoljna i atraktivna opcija, osobito za goste iz Njemačke, Austrije, Češke i Italije, situacija se, čini se, brzo mijenja. Prema pisanju Expressa, cijene su u posljednje tri godine porasle čak 50 posto. Za usporedbu, u konkurentskim mediteranskim destinacijama rast cijena bio je znatno umjereniji — oko 20 posto.
Zanimljivo, britanski novinari ističu da za ovakav skok cijena nisu krivi visoki porezi ni energenti — Hrvatska, naprotiv, ima relativno niske cijene energije i povlaštenu stopu PDV-a za turizam od 13 posto.
Problem vide unutar samog sektora — operativni troškovi ugostiteljstva postali su glavni generator poskupljenja. To je, kako pišu, već utjecalo na manji broj noćenja i slabiju turističku potrošnju, čak i u vrhuncu prošle sezone, kada su prihodi od stranih turista bili 0,7 % niži nego godinu ranije.
Komentari turista na popularnim online platformama to i potvrđuju. Jedan gost iz Norveške napisao je da su “cijene u Hrvatskoj abnormalno visoke”, navodeći da su se u dvije godine udvostručile ili utrostručile. “Ne znam hoćemo li se vraćati. Šteta je što se Hrvatska razvija u ovom smjeru”, poručio je.
Ipak, nisu svi doživjeli isto. Jedan Britanac je usporedio troškove boravka u Rovinju prošle godine i ove godine na Hvaru te zaključio da razlike u cijenama — barem za hranu i piće — nisu tako dramatične.
U svakom slučaju, jedno je jasno: domaći turistički sektor ulazi u izazovnu sezonu u kojoj će cijene biti pod povećalom, a konkurencija žešća nego ikad, doznaje Net.hr.