Sve više prometnih prekršitelja iza rešetaka, a hrvatski zatvori pucaju po šavovima

Idi na originalni članak
Ilustracija: Riportal

Hrvatski zatvori ionako su pretrpani, a zbog loših uvjeta u njima, a ponajprije nedostatka prostora, država sve češće plaća odštete zatvorenicima

Oglas

Primjenom novog Zakona o sigurnosti prometa na cestama veliki broj prometnih prekršitelja završio je iza rešetaka. Tako ih je samo 22. siječnja 55 boravilo u hrvatskim zatvorima, a svakog dana sve ih je više. Najviše počinitelja prometnih prekršaja, njih 17, nalazi se u Zatvoru u Zagrebu, a kako Glas Slavonije doznaje iz Ministarstva pravosuđa, oni su odvojeni od pravomoćno osuđenih i istražnih zatvorenika.

Hrvatski zatvori ionako su pretrpani, a zbog loših uvjeta u njima, a ponajprije nedostatka prostora, država sve češće plaća odštete zatvorenicima. Unatrag dvije godine zatvori su bili preplavljeni osobama koje su se bavile krijumčarenjem ilegalnih migranata, a od donošenja novog Zakona o sigurnosti prometa na cestama, u njima su sada i prometni prekršitelji.

Iz izvješća o stanju i radu kaznionica, zatvora i odgojnih zavoda za 2018. godinu, u hrvatske zatvore stane 3900 zatvorenika, a mjesta stalno nedostaje. Trenutno u Hrvatskoj ima 14 zatvora, i to u Bjelovaru, Dubrovniku, Gospiću, Karlovcu, Osijeku, Požegi, Puli, Rijeci, Sisku, Splitu, Šibeniku, Varaždinu, Zadru i Zagrebu.

Prema sada već ne tako novom Zakonu o sigurnosti cestovnog prometa u zatvoru se može završiti zbog više razloga. Novčana kazna u iznosu od 10 do 20 tisuća kuna ili kazna zatvora do 60 dana predviđena je za vozače koji se na autocesti ili brzoj cesti kreću iz suprotnog smjera, koji voze u naselju brzinom višom od 50 kilometara na sat od dopuštene, ali i one koji projure bez smanjivanja brzine, ili ju čak povećaju, prolazeći kroz dva ili više crvenih svjetala.

Ista kazna predviđena je i za vozače koji ne ostanu na mjestu prometne nesreće u kojoj je netko poginuo ili je ozlijeđen, one koji se ne daju testirati na droge ili lijekove, vozači i instruktor vožnje ako u krvi ima alkohola iznad 1,50 promila ili su pod utjecajem droga i lijekova, osobe koje voze, a nikada nisu položile vozački ispit, kao i vozač kojem je dozvola oduzeta ili je isključen iz prometa, ili mu je izrečena mjera opreza privremenog oduzimanja vozačke dozvole ili zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilom.

Zatvorska kazna do 60 dana ili novčana u iznosu od 10 do 20 tisuća kuna predviđena je i za vozače ako i dalje voze, a ukinuta im je dozvola u slučajevima kada mladi vozač u dvije godine prikupi devet, a drugi vozači koji su u dvije godine prikupili 12 negativnih prekršajnih bodova, pa im je vozačka dozvola oduzeta ili prijavljena izgubljenom. U tim slučajevima vozači mogu ponovno polagati vozački ispit istekom roka od dvije godine od dana izvršnosti rješenja.

Vozač koji je i bez položenog vozačkog ispita u razdoblju od dvije godine prikupio devet negativnih prekršajnih bodova ne može podnijeti zahtjev za izdavanje vozačke dozvole na rok od dvije godine. Međutim, ako takav i dalje vozi i za taj prekršaj predviđena je kazna u iznosu od 10.000 do 20.000 kuna ili kazna zatvora u trajanju do 60 dana.

Sve puno ovisi i o tome kod kojeg će suca ili sutkinje prometni prekršitelj doći. Ipak, hrvatski suci, sve svjesniji problema velikog broja poginulih u prometu, sve se češće odlučuju na kazne i duže od 90 dana zatvora, pogotovo za one najupornije prekršitelje, piše Glas Slavonije.
Vijesti.hr
Foto: Marko Jurinec/PIXSELL

Exit mobile version