Liburnija, legendarni brod kojim su se prevezle generacije i generacije putnika tijekom šest desetljetne dužobalne linije Jadrolinije Rijeka – Dubrovnik, polako umire u turskom rezalištu kamo je brod dospio u travnju nakon posljednje vožnje s mrtvog veza u Malom Lošinju do rezališta.
Mnogi stanovnici ove strane Jadrana i danas ne mogu prežaliti olako napuštanje ili potcjenivanje „morske“ strategije i orijentacije lokalnih i državnih vlasti prema Jadranu i otocima. I akcija „spašavanja“ ove dužobalne linije i broda Liburnija naišla je na neuspjeh, unatoč tome što su se mnogi korisnici dotadašnje linije spontano organizirali u nekoliko društvenih grupa.
Podsjetimo, Uprava Jadrolinije odlučila je kako više neće financirati nerentabilnu liniju koju je prošlog ljeta održavala upravo Liburnija. Time se ugasila višestoljetna tradicija dužobalnog povezivanja sjevernog i južnog Jadrana, odnosno tradicija duga 60 godina koliko su liniju povezivali brodovi Jadrolinije.
Posljednji pokušaj spašavanja obavljen je prošlog ljeta kad nije realiziran dogovor po kojemu su Jadrolinija i jedinice lokalne samouprave trebali izdvojiti određena sredstva za subvencije. Jadrolinija je trebala izdvojiti 3 i pol milijuna kuna, a općine, gradovi i županije oko 7 i pol milijuna. No osim Jadrolinije nitko unatoč načelnom dogovoru nije sudjelovao sa sredstvim,a i Liburnija je završila u rezalištu.
(foto: facebook grupa Očuvajmo otočko malo ribarstvo)