NA SATU ETIKE

‘Upute za brak’ u gimnaziji šokirale roditelje: ”Oženjeni ljudi su zdraviji, a djeca im nisu depresivna…”

Foto: Pixsell, Facebook

Društvenim mrežama već danima se širi fotografija papira podijeljenog na satu etike u V. splitskoj gimnaziji “Vladimir Nazor” u sklopu koje djeluje i sportska sekcija.

Drugom razredu “sportaša” za vrijeme nastave uručen je papir na kojem se nalazi duži tekst o braku i bračnom životu, a taj sadržaj zabrinuo je brojne roditelje koji su napisano smatrali nazadnim razmišljanjem koje njihova djeca ne bi trebala učiti, piše Slobodna Dalmacija.

Među brojnim savjetima o stupanju u brak možda se može pronaći i poneki s dobrom namjerom, ali roditelje je posebno zabrinulo izneseno mišljenje o braku prema kojem su oženjeni ljudi okarakterizirani kao “zdraviji, sretniji i bogatiji” od onih koji samo žive zajedno ili nisu u romantičnoj vezi.

U spornom tekstu poziva se na apstinenciju sve do dana vjenčanja, a navedeno je i kako djeca koja dolaze od neoženjenih parova imaju veći rizik od problema “svake vrste”, prenose Vijesti.hr

Autor je otišao toliko daleko da je djeci čiji roditelji nisu u braku predvidio i veću vjerojatnost počinjenja samoubojstva, a parovima koji dijete dobiju tinejdžerskog dobi najavljuje siromaštvo jer, prema napisanom, samo trećina takvih majki uopće završi srednju školu.

Neke upute glase ovako: 

  • “Djeci neoženjenih parova prijeti veći rizik od depresije i psihičkih bolesti, samoubojstva, kriminala…”
  • “Oženjeni ljudi su zdraviji”
  • “Iskoristi tečajeve za ženidbu koji se nude u religioznim grupama”
  • “Spolni odnosi prije braka donose mnogu prtljagu za sobom”
  • “Mnogi mladi ljudi koji su se upustili u spolne odnose prije braka žale zbog toga i voljeli bi da su čekali”
  • “Živjeti zajedno prije braka je povezano sa manje zadovoljstva u braku i većim rizikom od rastave”

U pitanju je vježba

Profesorica V. gimnazije Snježana Goluža koja je održala sat etike o kojem roditelji bruje, kaže kako se radilo o vježbi, piše Slobodna Dalmacija.

“Budući da je etika filozofska disciplina, i ovaj tekst kojeg su učenici na satu dobili imao je ulogu skandalona čija je svrha razviti kritički duh kod učenika, potaknuti ih na raspravu do koje dolaze ponekad potaknuti buntom. U raspravi je svaki komentar, argument, stav koji nije unaprijed ni od koga propisan dobrodošao i svakog učenika se uvažava. Svaka radnja ima svoj cilj i svrhu, pa je tako cilj i svrha rasprave na satu kojeg sam održala postignuta, svoje zaključke učenici donose sami”, objasnila je.

“Ražalošćena sam činjenicom da me se zbog toga proziva i nastoji ukazati na kojekakve zle namjere”, kaže profesorica.

Ravnateljica iste gimnazije Ankica Kovač potvrdila je očitovanje profesorice rekavši kako se radi o širem kontekstu od onoga predstavljenog na društvenim mrežama.

Tvrdi kako je poanta vježbe bila razvijanje kritičkog mišljenja kod učenika.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari