INTRIGANTNO

Veliko otkriće uzdrmalo znanstvenu zajednicu: Nevjerojatan pronalazak na Jupiterovom ledenom mjesecu Europi

Foto: NASA

Otkriće ugljičnog dioksida sugerira da bi Jupiterov ledeni mjesec Europa, koji je prekriven ledom, mogao biti nastanjiv

NASA-in svemirski teleskop James Webb (JWST) otkrio je dokaze koji ukazuju na pristutnost života na Jupiterovu ledenom mjesecu Europi. Analiza je otkrila obilje ugljičnog dioksida na smrznutoj površini Europe, što ukazuje na potencijalni život ispod ledene kore. Novo otkriće JWST-a je intrigantno jer se čini da ugljični dioksid nije nošen meteoritom ili asteroidom, a pojavljuje se u geološki mladom području Mjeseca zvanom Tara Regio, što sugerira da je plin možda nastao unutar samog Mjeseca, piše LiveScience.

“Prethodna promatranja svemirskog teleskopa Hubble pokazuju dokaze o soli dobivenoj iz oceana u Tara Regio”, izjavila je u izjavi planetarna znanstvenica Sveučilišta Cornell Samantha Trumbo. “Sada vidimo da je ugljični dioksid također tamo jako koncentriran. Mislimo da to implicira da ugljik vjerojatno ima svoje krajnje podrijetlo u unutarnjem oceanu.”

Ugljik ima podrijetlo u unutarnjem oceanu

Trumbo je glavna autorica jednog od dva rada o novim promatranjima Europe objavljenih u časopisu Science 21. rujna. Zahvaljujući snazi JWST-a, istraživačima je trebalo samo nekoliko minuta vremena da razaznaju nove detalje o Europi, rekla je Heidi Hammel iz Udruge sveučilišta za istraživanje u astronomiji u priopćenju.

Istraživači su pronašli znakove kristalnog i amorfnog ugljičnog dioksida na Europi. Budući da ugljični dioksid ne ostaje dugo stabilan na površini Europe, istraživači vjeruju da je ugljik došao iz oceana relativno nedavno. Prema istraživanju iz 2022. površina Europe u prosjeku je stara oko 60 milijuna godina, što se procjenjuje prema nekoliko kratera na ledu.

Znanstvenici planiraju dvije misije u Europu u nadolazećim godinama. NASA-ina misija Clipper, čije se lansiranje očekuje 2024., omogućit će promatranje Mjeseca iz orbite, s fokusom na potragu za molekulama i uvjetima pogodnim za život. U međuvremenu, Europska svemirska agencija lansirala je svemirsku letjelicu Jupiter Icy Moons Explorer (JUICE) u travnju; stići će do plinovitog diva 2031. godine. Ta će letjelica obaviti 35 preleta tri mjeseca Europa, Ganimed i Kalisto, prenosi Net.hr.