
Od 15. svibnja 2025., trgovci u Hrvatskoj imat će novu zakonsku obvezu – svakodnevno objavljivati ažurirane cjenike za niz proizvoda poput hrane, pića, kozmetike, sredstava za čišćenje, toaletnih potrepština i kućanskih artikala. Riječ je o uvođenju tzv. izraelskog modela kontrole cijena, čiji je cilj veća transparentnost i zaštita potrošača.
Odlukom koju je Vlada usvojila u petak propisuje se da trgovci moraju objavljivati cjenike na svojim internetskim stranicama u digitalnim formatima prikladnima za automatsku obradu i usporedbu. Na taj način potrošačima će postati dostupne informacije koje će im olakšati usporedbu cijena između različitih prodajnih lanaca, dok će razvoj aplikacija za tu svrhu biti znatno pojednostavljen.
Premijer Andrej Plenković istaknuo je kako mjera predstavlja direktan mehanizam za kontrolu cijena u maloprodaji te doprinosi većoj zaštiti kupaca, osobito u vrijeme inflacijskih pritisaka. Ministar gospodarstva Ante Šušnjar pojasnio je da se ovom odlukom želi omogućiti praćenje kretanja cijena osnovnih proizvoda, pravodobno detektirati poremećaje u opskrbi i spriječiti neopravdano dizanje cijena.
Uz digitalne cjenike, trgovci će imati i dodatnu obvezu – uz redovnu maloprodajnu cijenu proizvoda morat će jasno i čitko prikazivati i tzv. “dodatnu cijenu” važeću na dan 2. svibnja 2025. Ta cijena mora biti istaknuta ne samo na proizvodima i policama, već i na svim promotivnim materijalima u prodajnim prostorima.
Ova mjera, kažu iz Vlade, ne samo da pridonosi zaštiti ekonomske sigurnosti građana, već i omogućuje trgovcima jasnije uvjete poslovanja, dok potrošačima donosi veću transparentnost i povjerenje u tržište.







