DIREKTOR TURISTIČKE ZAJEDNICE

Video | Za praznike u Hrvatskoj 90 000 gostiju: ‘To je 10% više nego lani. A 2023. je najbolja turistička godina do sada’

Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić komentirao je 2023. turističku godinu, turističke brojke ostvarene tijekom blagdana, a iznio je i prognoze i predviđanja za iduću turističku sezonu

Hrvatska probija turističke rekorde, u zemlji je novogodišnje praznike provelo gotovo 90 tisuća gostiju.

A je li 2023. bila rekordna godina i kakve su najave, uživo je RTL-ova reporterka Ida Balen razgovarala s direktorom Hrvatske turističke zajednice Kristjanom Staničićem.

Brojke kažu da je 90 tisuća prazničkih gostiju u Hrvatskoj, koliko je to više nego lani?
To je otprilike desetak posto više u odnosu na prošlu godinu kad ih je na taj dan boravilo oko 80 tisuća. Mislim da je ovo jedan odličan završetak turističke 2023. godine.

Na terenu nam kažu da su hoteli i apartmani puni. No, što kažu brojke?
Brojke kažu da smo više od 50 tisuća noćenja od tih ukupno 90 tisuća ostvarili u hotelima, nešto više od 20-ak tisuća u privatnom smještaju, a ostalo otpada na kampove i ostale ostale oblike smještajnih kapaciteta. U tom smislu mislim da mogu biti svi zadovoljni.

Napomenuli ste da još zbrajate brojke, no može li se reći da je 2023. sada rekordna i bolja od 2022.? Kako stoje stvari?
Prema prvim neslužbenim podacima, mi smo ostvarili u prošloj godini 20,6 milijuna dolazaka i preko 108 milijuna noćenja, što je rast dolazaka devet posto, noćenja tri posto. Kad zbrojimo sve skupa i tome pridodamo i prihode, gdje vidimo da smo na 13 milijardi u devet mjeseci, pričekat ćemo još nekoliko mjeseci da vidimo kakav će biti zbroj na kraju godine, ali u svakom slučaju 2023. će biti najbolja turistička godina od svoje samostalnosti do sada.

Jesmo li konačno onda postali cjelogodišnja destinacija?
O cjelogodišnjoj destinaciji mogu razmišljati i razgovarati o pojedinim mjestima u Hrvatskoj poput Zagreba, Opatije i Dubrovnika, ali dug je put do cjelogodišnjih destinacija. Naša je težnja i cilj da ostvarimo što veći turistički promet u pred i posezoni. Tako će nam biti koncipirane i fokusirane naše promotivne aktivnosti, s obzirom da je to i dio naših strateških smjernica u novim strateškim dokumentima.

Govorite o novim smjernicama. Kakva su vam predviđanja i planovi za 2024. godinu i sezonu koja slijedi?
Mi ćemo se fokusirati na povećanje turističkog prometa u pred i posezoni i na premium segment naših gostiju. Promovirat ćemo naše komparativne prednosti poput blizine emitivnih tržišta, sigurnosti destinacija, kvalitete. Naša predviđanja govore o tome da ćemo u ovoj godini rasti između dva i pet posto. Međutim, puno je posla pred nama, valja odraditi cijelu turističku godinu, korak po korak, imati dobru komunikaciju i suradnju između javnog i privatnog sektora i vjerujemo da da će godina biti uspješna.

Otvaraju li nam se neka nova tržišta?
Mi ćemo biti fokusirani na naša europska emitivna tržišta. Međutim, dat ćemo naglasak i na daleka tržišta poput SAD-a, poput Južne Amerike, ali i s druge strane istočnih tržišta poput Kine i Južne Koreje. Ali, naravno, puno je posla pred nama i ne ovisi sve samo o nama, već i o avio letovima i kako će se posložiti cijela priča oko dostupnosti prema Europi što se tiče dalekih tržišta i u tom smislu mislim da Hrvatska ima dobre izglede, prenosi Danas.hr.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari