ZVUČI POZNATO?

ŽALE SE I RIJEČANI: Najveći problem hrvatskih vozača – kružni tok! Ne zna se ni ono najosnovnije…

Photo: Nel Pavletic/PIXSELL

Evo, da vas netko onako na prepad pita treba li i kada uključiti žmigavac u kružnom toku, što biste mu rekli? Nažalost, čini se da sramotan udio Hrvata ne zna točan odgovor

Oni koji su nedavno položili vozački ispit, vjerojatno pamte onu važnu lekciju o prometovanju u kružnome toku. Pa da se podsjetimo: prilikom ulaska u kružni tok ne dajemo žmigavac. To je prometno ravno. Prije izlaska iz kružnoga toka dajemo desni žmigavac. Na taj način obavještavamo ostale vozače da izlazimo iz kružnoga toka i tako olakšavamo njihov ulazak, piše Net.hr

Nažalost, mnogi, pa čak i iskusniji vozači, u praksi zaboravljaju ova dva jednostavna pravila, što nepotrebno komplicira situaciju u prometu, a ponekad može završiti i sudarom. Koliko Hrvata ne daje desni žmigavac prilikom isključivanja iz rotora? To je na Redditu odlučio provjeriti jedan Zadranin.

“Zašto ljudi ne daju desni žmigavac kada izlaze iz rotora? Je li tako teško podignuti ručicu dok si u rotoru? Govorim iz iskustva; kod nas u Zadru nitko ne daje žmigavac, za ostatak Hrvatske bih molio da mi vi HReditovci kažete kakva je situacija”, objavio je korisnik i zapodjenuo konstruktivnu raspravu u komentarima.

Na isto se žale i vozači u Rijeci

“Najgore je na kružnom toku na Škurinjama. Nije se jednom dogodilo da luđaci voze u krivom smjeru. Kako ti se to dogodi – nije mi jasno!”

”Očito je da hrpa vozača nema pojma o pravilima u kružnom toku.”

”Neki su jednostavno lijeni, znaju da ako idu na treći ili četvrti izlaz moraju ući u drugu traku ali ne – svi rade krkljanac i gužvaju se u vanjskoj. Debi*i! Svima bi uzeo vozačku!”

”U Rijeci se radi sve više i više kružnih tokova, znači sve više i više nesreća i budala na cesti. Svima treba uvesti dodatne sate!”

4 problema na zadarskim cestama

“U Zadru je kružni tok novitet još. Prvi je došao prije koliko – 10 godina? Većina vozača se nije mogla naučiti davati žmigavac pa sada ni mladi ne daju jer nitko ne daje, čast izuzetcima. Čak imaš one koji daju lijevi žmigavac”, rekao je jedan.

“Iz Zadra sam i često komentiram kako me živcira što rijetki pale žmigavac pri izlasku iz rotora. Uvijek palim žmigavac kad izlazim i ako izlazim na prvom izlazu, dam žmigavac prije no što uđem u rotor. Jedino moram priznati da mi je rotor ispod Melade tako neprirodan jer, kad god idem tuda, zapravo idem ravno pa se znam zbuniti i zaboraviti na žmigavac”, priznao je drugi.

“Osjećam tvoju bol, prijatelju! Žmigavci ne dolaze serijski u zadarskim autima. Je*iga, možda ide uz nadoplatu, a ljudi nemaju para i tako to…”, “Ja u Zadru isto svaki put dam žmigavac na izlasku, ali se povremeno pitam ima li smisla. Ljudi i dalje čekaju dok ja ne izađem iz kružnog toka da bi oni ušli”, još su neki od komentara Zadrana.

“U Čakovcu, Zagrebu i Varaždinu skoro svi daju žmigavac pri izlasku rotora. Kad dođem u Zadar, uvijek mi treba dan-dva da se prešaltam i prestanem živcirati jer mi:

1. nitko ne želi stati na pješačkom prijelazu,

2. nitko neće dati žmigavac u rotoru,

3. ubace se u promet i voze na magistrali u drugoj brzini,

4. parkiraju se po nogostupu gdje god stignu”, lijepo je sve izlistao ovaj HReditovac.

Slična stvar i u ostatku Hrvatske

“Prije dosta godina sam išao ljetovati kod prijatelja u Zadar. Kaže mi: ‘Pazi, tu ti ljudi baš ne staju na zebri.’ I gle stvarno, par sati kasnije vidim žena s klincem u kolicima uredno čeka na zebri – ne da netko stane (jer nitko nije), nego da cesta bude prazna pa da prijeđe (na zebri).

Nije da se netko ljuti, koliko sam shvatio, nitko ni ne očekuje da se auto zaustavi na zebri. Ne znam kakvo je pravilo, ali ja lupam žmigavce kad god negdje skrećem, bilo da se uključujem na autocestu, iz jedne trake u drugu, s rotora, lupim i sva četiri kad sam zadnji u nekoj iznenadnoj koloni.

Što se tiče rotora u ostatku RH, na ulazu u Zagreb kod Arene su morali probijati podvožnjak jer je bilo brdo nesreća na dvostrukom rotoru po kojem ljudi nisu znali voziti, plus brdo vozila koje je tek izašlo s autoceste u grad. Ne krivim ljude; dvostruki rotori su, po mojem mišljenju, debilana (i potrebni jedino u gradovima tipa London, Pariz…), ispričao je još jedan korisnik.

“Niti u Koprivnici dobrih 70 posto vozača ne daje žmigavac kada izlaze iz rotora”, otkrio je netko iz toga grada, dok je u Zagrebu, prema pisanju jednoga stanovnika, situacija “fifti-fifti, s tim da dobar dio ljudi daje desni žmigavac i kada ulazi u rotor pa im ne vjerujem dok ne krenu izlaziti”.

UKOLIKO ŽELITE  naučiti baš sve o pravilnoj vožnji kroz rotor, odaberite riječku auto školu MA.D.CAR Rijeka koja u tjednu Uskrsa odobrava posebne popuste!

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari