Incidente u nordijskim zračnim lukama analizirao je Boris Mišević koji je razgovarao s Matijom Bračićem s fakulteta prometnih znanosti
Danska i Norveška sinoć su bile prisiljene na četiri sata zatvoriti svoje najveće zračne luke u Kopenhagenu i Oslu zbog pojave nepoznatih dronova koji su predstavljali sigurnosni rizik. Zbog otkazivanja letova poremećeni su planovi gotovo 20 tisuća putnika. Danska policija potvrdila je da su u blizini zračne luke u Kopenhagenu primijećena dva do tri drona.
Gotovo istodobno, u Oslu je također zabilježena letjelica u blizini aerodroma. NATO nije odbacio mogućnost da iza svega stoji Rusija, dok Moskva poriče bilo kakvu povezanost. Ruski veleposlanik u Danskoj izjavio je kako je očito da netko pokušava ovakvim incidentima uvući NATO u sukob s Rusijom.
Na pitanje o mogućnosti hibridnog scenarija, Jens Jespersen, stariji inspektor policije u Kopenhagenu, kazao je:
„Bilo bi neodgovorno isključiti takvu mogućnost. Ne mogu sa sigurnošću reći da se o tome radi, ali isto tako ne mogu isključiti ni opciju da su stigli s jednog ili više brodova koji se nalaze u zaljevu ili u Baltičkom moru. To je jedna od opcija koju trenutno razmatramo“.
O incidentima u nordijskim zračnim lukama razgovarali su Boris Mišević i Matija Bračić s Fakulteta prometnih znanosti.
Zašto je danska premijerka bez obzira na to što nije došlo do neke interakcije, nazvala to jednim od najtežih napada na dansku kritičnu infrastrukturu?
Ono što bih želio istaknuti ako govorimo s aspekta zračnoga prometa, sva djela nezakonitog ometanja ne uključuju konkretno udarac ili oštećenje ili sabotažu, već uključuju i pojedine prijetnje. Tako da i prijetnja u ovome kontekstu ulazi u djelo nezakonitog ometanja i možemo je nazvati kao kritično djelo na kritičnu infrastrukturu
Imaju li zračne luke način da se obrane od dronova ili je to tek neka budućnost biznisa i industrije?
Trenutno imamo jedan robusni mehanizam koji uključuje ne samo zračne luke, imamo i kontrolu leta i određene vladine agencije, MUP koje ima ingerencije na određenim dijelovima primjerice – djelovanje s antidron puškama. Ono što jest činjenica zapravo mi trenutačno se oslanjamo na nekakvu vizualnu detekciju i imamo ili operatera zračne luke ili kontrolora leta koji detektira taj naš dron i imamo nekakvu videodetekciju ili neke nove tehnologije koje se razvijaju – primjerice antidron sustav gdje možemo putem frekvencije detektirati komunikaciju između daljinskog upravljača našega udaljenoga pilota i drona i na taj način detektirati dron u prostoru
Kako vam se čini ova priča, jeli ona drži vodu ili da je šala? Meni se ne čini kao šala…
Sve indikcije pokazuju da je to djelo nezakonitog ometanja. Treba pričekati potvrdu od policije da zaista vidimo da nije došlo do primjerice nekakve greške nenamjernog ulaska i to onda zapravo ne ulazim u djelo nezakonitog ometanja, prenosi Danas.hr.







