Zgrada Muzeja grada Rijeke postala kulturno dobro

Zgrada Muzeja grada Rijeke, rad arhitekte Nevena Šegvića iz 1976. godine, upisana je u Registar kulturnih dobara Republike Hrvatske, kao preventivno zaštićen objekt

Takvo rješenje donio je ovih dana Konzervatorski odjel Uprave za zaštitu kulturne baštine Ministarstva kulture.

Zgrada je podignuta u dvorištu Guvernerove palače za potrebe tadašnjega Muzeja narodne revolucije, prvog poratnog objekta u Rijeci izgrađenog isključivo za kulturne potrebe. Muzej narodne revolucije dotad je funkcionirao u skučenim prostorijama na Trsatu.

Izgled zgrade inspiriran je prvom zgradom Muzeja američke umjetnosti Whitney u New Yorku iz 1966. godine, djelom arhitekte Marcela Breuera.

Riječki Muzej izgrađen je s četiri izložbeno-galerijske etaže. Fasade okrenute prema dvorištu uobličene su kao jednostavni ravni volumeni u obliku četvrtastih kubusa. Takva moderna graditeljska gesta ušla je kao iznenađenje u okolni prostor, definiran graditeljskom logikom iz 19. stoljeća, kontrastno ga naglašavajući. Cijelom širinom prizemlja protegnula se staklena stijena kojom je u prvi plan stavljen glavni ulaz u muzejski prostor.

 

Projekt je dobio Republičku i saveznu nagradu lista Borba za najbolje arhitektonsko ostvarenje u Hrvatskoj 1976. godine. Muzej narodne revolucije djelovao je kao ustanova do 1994., kada je odlukom Gradskog vijeća organizacijski preoblikovan u Muzej grada Rijeke.

Zgrada je 2002. godine adaptirana, zbog potrebe za dodatnim prostorom. Njena unutrašnjost tada je djelomično izmijenjena, i to tako što su na drugom i trećem galerijskom katu. kao privremeno rješenje, ugrađene nove međukatne konstrukcije. Na drugom katu dobiven je dodatan prostor za čuvanje muzejskoga fundusa, a na trećem katu dodatni izložbeni prostor.

Zgrada Muzeja grada Rijeke trenutačno se obnavlja.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari