Terminal za električne bicikle osvanuo je i na Jadranskom trgu, a otprije su postavljeni na Trsatu i Titovom trgu
Lokacija četvrtog terminala za električne bicikle je pješački most preko Rječine. Terminali s električnim biciklima postavljeni su uz financijsku podršku Ministarstva turizma a projekt uvođenja e-bicikala provodi Odjel za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem Grada Rijeke.
Lokacije na Jadranskom trgu, na pješačkom mostu preko Rječine, na platou ispred Dvorane mladosti te na krovu garaže Bazena Kantrida raspolagat će svaka sa po sedam bicikala.
Bicikli su posebne robusne izrade, nisu podložni krađi dijelova, s ugrađenim GPS sustavom te otporni na atmosferske neprilike. Riječ je o samoposlužnom sustavu kojim će se korisnici moći koristiti svaki dan u godini, a korištenje će se moći plaćati i postojećim gradskim pametnim karticama.
Još se čeka samo isporuka električnhi bicikala. Grad Rijeka je potpisao ugovore s isporučiteljem, tvrtkama HT i UTE iz Pule. Vrijednost projekta je 1.288.287,50 kuna, od čega Ministarstvo turizma temeljem javnog poziva sufinancira s 200 tisuća kuna.
Prednosti uvođenja javnih bicikala namijenjenih kako građanima tako i turistima odnose se na smanjenje udjela automobilskog prometa i unapređenje kvalitete života u gradu, a javni bicikli predstavljaju nadopunu postojećeg sustava prijevoza.
Iako je naš grad po klimatskim uvjetima i nadmorskoj visini pogodan za biciklistički promet, postije ograničenja za njegovu “eksploziju”.
Prije svega, tu je specifična konfiguracija grada koji obiluje stminama, ali najveće ograničenje u organizaciji cjelovitog biciklističkog sustava predstavlja izgrađenost grada. Naime, teško je uz postojeće prometnice urediti i biciklističke staze…
Inače, Rijeka se nalazi i na trasi mediteranske cikloturističke magistrale, a Turistička zajednica grada Rijeke je u suradnji s turističkim zajednicama Riječkog prstena osmislila objedinjenu biciklističku rutu pod nazivom „Bike Rijeka“.
Sustav javnih bicikla u Rijeci je uveden još 2013. godine, i temeljio se na kratkoročnom iznajmljivanju bicikla u cilju poticanja rekreativnih aktivnosti građana. U početnoj fazi bilo je dostupno 10 običnih i jedna električna bicikla, a korištenje je bilo ograničeno na prostor riječkog lukobrana. Pilot-projekt korištenja javnih bicikala pokazao je kako postoji interes za korištenjem javnih bicikala.