Situacija s koronavirusom dovela je djecu i roditelje na isto mjesto – kod kuće
VIDEO DANA
Zbog pandemije koronavirusa zatvorile su se škole, a velik broj zaposlenih radi od kuće. Iako je većina roditelja radila barem jednom radila od kuće dok su djeca bila s njima, pomisao da će tako morati raditi tjednima pomalo je zastrašujuća.
Mnogim roditeljima balans između poslovnih zahtjeva i dječjih prohtjeva predstavlja veliki izazov. Pritom moraju paziti na zdravlje mališana, ali i smisliti način na koji će im zaokupiti pažnju dok se bave poslovnim zadacima.
Brie Reynolds, stručnjakinja za razvoj karijera koja već 10 godina radi od kuće, i poduzetnica Patrice Cameau dale su za CNBC pet savjeta za učinkoviti kućni rad s djecom.
1. Napravite raspored
Cameau, majka troje djece, tvrdi da je njoj najviše pomogao striktni raspored nalik onome u školi.
Dok njeno najstarije dijete od 12 godina odrađuje školske zadatke, dvogodišnjak i jednogodišnjak zahtijevaju više njene pažnje. Svakoga jutra probudi ih, nahrani i odjene u isto vrijeme, baš kao što bi učinila da rade jaslice.
Većinu posla pokuša odraditi kada djeca ručaju, drijemaju i kada se zabavljaju na mobitelima ili tabletima.
2. Komunicirajte
Reynolds tvrdi da je komunikacija najvažnija stvar. U redu je reći kolegama s posla da uz to što radite, bavite i djecom kako se ne bi iznenadili.
Primjerice, ako obavljate poslovni poziv napomenite im da je moguće da dijete ušeta u sobu u nekom trenutku i da ćete se onda morati pozabaviti njime i nastaviti razgovor.
Dodaje da je bolje više reći o svojoj situaciji, nego prešutjeti.
Korisno je izraditi i tablicu s vašim nadređenim i ostatkom tima kako biste naveli svoje informacije za kontakt u slučaju nužde, kao i dostupnost za virtualne sastanke.
“Trebate se čuti i razgovarati o onome što je najbolja opcija za sve. To može značiti češće, ali neformalnije sastanke, ili manje sastanaka ukupno”, kaže Reynolds.
3. Postavite granice svojoj djeci
Osim što trebate komunicirati sa svojim kolegama, ključno je i postaviti jasne granice djeci dok radite od kuće, posebno ako su školarci.
Trenutno im možete dopustiti da dulje gledaju TV ili igraju igrice kako biste ih zaokupili. Ipak, Reynolds savjetuje da im u tom slučaju objasnite da se radi o posebnoj situaciji te da neće uvijek imati takvu slobodu.
Recite djeci kada vam ne smiju smetati. Dogovorite znakove kojima ćete im dati do znanja da trebate biti sami, osim ako se nešto važno dogodi, kao i znakove kojima ćete im poručiti da je u redu ako vas trebaju.
“Uvijek preporučam roditeljima koji rade od kuće da postave znak na vratima s dignutim ili spuštenim palcem koji će djeci signalizirati kada ste zaista zauzeti i ne želite smetnju”, kaže Reynolds.
4. Uzimajte pauze
Iako možete osjećati pritisak da radite više nego inače kako biste dokazali svome timu da zaista radite, stručnjaci kažu da je ključno pronaći vrijeme za pauzu.
Gotovo 90 posto američkih radnika tvrdi da su nakon pauze za ručak “osvježeni” i spremni vratiti se na posao.
Julie Kratz, osnivačica ženske organizacije ‘Next Pivot Point’, predlaže da uzmete pauzu od 10 minuta nakon svakog sata kako biste pojeli užinu, prošetali ili proveli vrijeme s djecom. Dodaje da je korisno 10 minuta tjelovježbe, tuširanje ili slušanje omiljenog podcasta.
Napominje i da je dobro javiti šefu ako nećete biti uz računalo neko vrijeme, ali i da mu kažete ako vam treba predah. Možete ponuditi pomoć ili pokriti kolegu kojemu također treba pauza.
“Mislim da je pokazivanje podrške, ali i traženje podrške nešto što svi trenutno trebamo raditi”, tvrdi Kratz.
5. Dogovarajte se oko smjena s partnerom
Ako i vaš partner/ica također rade od kuće, Reynolds savjetuje naizmjenične smjene koje takvu situaciju mogu olakšati.
“Danas sam se rano ustala zbog posla, a moj suprug je probudio djecu i napravio im doručak”, otkrila je Reynolds. Kasnije se zamijenila sa suprugom kako bi oboje bez smetnji odradili cijelo radno vrijeme.
Ako se ne možete dogovoriti s partnerom, Cameau predlaže da se držite strogog rasporeda i što više planirate.
“Čim se probudim pratim raspored i pospremim sve igračke iz dnevne sobe. To mi pomaže da očistim prostor tako da to ne moram raditi dok djeca spavaju, već tada radim”, savjetuje poduzetnica.
Net.hr