Sve je obradovala vijest da u Hrvatsku stiže niskotarifni Ryanair. Uvodit će za početak 12 linija prema europskim destinacijama, ali će to dovesti do velikih promjena na domaćem aviotržištu.
Zrakoplovni stručnjaci pritom kao dobru stranu dolaska Ryanaira u Zagreb vide jeftine karte i veliko povećanje broja putnika, a s druge strane upozoravaju na tešku situaciju Croatia Airlinesa koja će se još više pogoršati s dolaskom niskobudžetnog konkurenta. Večernji list doznaje kako bi Zagreb mogao dobiti još jednog velikog niskotarifnog avioprijevoznika i velikog konkurenta Ryanaira. Radi se o Wizz Airu, koji je prije letio u Zagreb, a s kojim sad navodno ponovno pregovaraju na zagrebačkoj zračnoj luci.
Alen Šćuric tako smatra da će od najavljenih 600.000 putnika koje Ryanair planira prevesti na svojih 12 linija za Zagreb samo 100-tinjak tisuća biti preoteto od CA i drugih aviokompanija koje već slijeću na zagrebački aerodrom, a da će stvoriti novih 500.000 putnika. On navodi da će ti novi putnici biti oni koji će sad letjeti prvi put ili će više letjeti, poput dijaspore koja je dosad dolazila u Hrvatsku tri puta godišnje, a sad će to biti možda deset puta. Tu su još, dodaje, autobusni putnici i oni koji putuju automobilima i na kraju to će biti putnici Ryanaira iz njegovih drugih zračnih luka. On dodaje i da većina linija koje je irski avioprijevoznik najavio iz Zagreba konkurira CA (kao što su London, Beauvais, Bruxelles, Frankfurt, München, Rim , Milano i Oslo).
“Pišu se loša vremena za Croatiju, a evidentno Ryanair napada i na Croatiju kao eksponenta Lufthansa grupe s obzirom na to da se zadnje četiri godine koncentrirao na napad na Lufthansu”, rekao je Šćuric i dodaje da nije jasno zašto Ryanair iz Zagreba nije otvorio Dublin, Manchester, Berlin, Prag i Sofiju s obzirom na to da ti gradovi imaju ogroman potencijal, prenosi Večernji.
Dodaje i da Međunarodna luka Zagreb vrlo intenzivno i s Wizz Airom pa stoga postoji dosta velika šansa da i mađarski niskobudžetni avioprijevoznik do ljeta dođe u Zagreb. A to bi onda, ističe Šćuric. značilo rat između dva najveća konkurenta, rat koji je donio toliko benefita u Bukureštu, Sofiji, Varšavi, Pragu, Beču…, a i u regiji, u Nišu i Podgorici.
Alen Šćuric ističe da su Ryanair u Zagreb privukli veliki popusti na aerodromske takse, a ne poticaji. Ne zna se je li Ryanair dobio ili ne poticaje i za letove iz Zagreba kao što ih dobiva, primjerice, za letove iz Zadra, prenose Vijesti.hr