Riječanin Goran Filipec jedan je od najistaknutijih hrvatskih pijanista, a u ponedjeljak će od 20 sati u programu naziva „Goran Filipec svira Čajkovskog“ nastupiti s Orkestrom opere HNK Ivana pl. Zajca pod dirigentskim vodstvom mladog gosta iz Singapura Kaha Chuna Wonga
Goran Filipec, jedan od najistaknutijih hrvatskih pijanista, rođen u Rijeci, umjetnik je iznimne karizme, rafinirane glazbene intuicije i superiorne tehnike kojima oduševljava publiku i kritiku diljem svijeta.
Na repertoaru je glasoviti Koncert za klavir i orkestra u b-molu br.1. Petra Ilijiča Čajkovskog kojeg je Čajkovski skladao u razdoblju od studenoga 1874. do veljače 1875. godine. Revidiran je u ljeto 1879. pa ponovno u prosincu 1888. godine. Tijekom nastajanja, primio je kritike Nikolaja Rubinsteina, pijanista kojeg je Čajkovski priželjkivao za izvedbu. Međutim, Rubinstein je kasnije odbacio svoje prijašnje optužbe i postao gorljiv zagovornik toga djela. A Koncert je postao jednim od najpopularnijih djela Čajkovskoga, te danas ulazi među najpoznatije klavirske koncerte uopće!
Podsjetimo, Goran Filipec i Kah Chun Wong zajedno su, uz riječki orkestar, nastupili na simfonijskom koncertu 2013. godine i izvedbi još jednog poznatog klavirskog koncerta, 3. konceta za klavir i orkestar Sergeja Prokofjeva.
U prvom dijelu koncerta, maestro Wong i riječki orkestar publici će ponuditi još jedno iznimno poznato klasično djelo: Simfonijske plesove Sergeja Rahmanjinova, trostavačnu orkestralnu suitu. Završeni 1940. godine, posljednja su autorova kompozicija i zapravo sažimaju njegov skladateljski rad. U cijelosti predstavljaju skladateljev kasni stil svojim čudesnim harmonijama. Plesovi su Rahmanjinovu omogućili da se intenzivnije prepusti nostalgiji za Rusijom nego što je to učinio u Trećoj simfoniji, jednako kao što su mu omogućili da efektno sumira svoju životnu fascinaciju crkvenim pjesmama.
Maestro Kah Chun Wong
Kah Chun Wong rođen je 1986. u Singapuru. Dirigent i skladatelj kompoziciju je diplomirao na Glazbenom konzervatoriju Yong Siew Toh pri Nacionalnom sveučilištu u Singapuru u klasi profesora Ho Chee Konga. Dirigiranje je pohađao 2009. na Institutu Peabody Sveučilišta Johns Hopkins u sklopu stipendiranog semestra u klasi Gustava Meiera, a diplomirao je 2014. na Hans-Eisler Musikhochschule, u Njemačkoj u klasi profesora Christiana Enwalda.
Na poziv dirigenta Esa-Pekke Salonena bio je jedan od triju finalista koju su dirigirali Londonskim filharmonijskim orkestrom 2010. prilikom izbora pomoćnog dirigenta. Osvojio je drugu nagradu na 5. natjecanju Lovro von Matačić, međunarodnom natjecanju za mlade dirigente, te prvu nagradu na 4. međunarodnom natjecanju dirigenata Jeunesses Musicales u Bukureštu.
Dirigirao je Orkestrom mladih Carlos Chavez iz Meksika, Orkestrom Liszt-Wagner iz Mađarske, Filharmonijom iz Jene, Nacionalnim simfonijskim orkestrom iz Tajvana, Nacionalnim orkestrom mladih iz Singapura, Komornom filharmonijom iz Sankt Peterburga, Simfonijskim orkestrom iz Atlante, Simfonijskim orkestrom iz Bangkoka, Filharmonijskim orkestrom iz Moskve, te Simfonijskim orkestrom Hrvatske radiotelevizije.
Goran Filipec
Goran Filipec, rođen u Rijeci 1981, dokazuje svoju iznimnu darovitost od početka glazbenog obrazovanja u Glazbenoj školi Ivana Matetića Ronjgova u svojem rodnom gradu, kada je osvojio prvo mjesto na natjecanju za mlade glazbenike na razini triju država.
Nastavio je obrazovanje u Visokoj školi za glazbenu umjetnost Ino Mirković u Lovranu, po licenciji Moskovskoga državnog konzervatorija P. I. Čajkovski, gdje je studirao muzikologiju i klavir u razredu Marine Ambokadze. Poslijediplomski studij nastavio je kod uglednih učitelja klavira kao što su Arbo Valdma iz Visoke škole za glazbu u Kölnu, Eugen Indjić iz Schola Cantoru u Parizu, Evgenij Zarafijants s Muzičke akademije u Zagrebu, Oksana Jablonska iz Instituta za klavir u Castelnuovo di Garfagnani (Italija) i Natalia Trull s Moskovskoga državnog konzervatorija P. I. Čajkovski.
Goran Filipec osvojio je prvu nagradu na međunarodnom pijanističkom natjecanju Franz Liszt – Premio Mario Zanfi (Parma, Italija, 2011) i međunarodnom klavirskom natjecanju Gabala (Azerbajdžan, 2009.), a drugu nagradu na međunarodnom natjecanju José Iturbi (Los Angeles, 2009), natjecanju Parnassos (Meksiko, 2010) i međunarodnom klavirskom natjecanju Île de France (2011).
Nastupao je u poznatim koncertnim dvoranama kao što su njujorški Carnegie Hall, milanski Auditorium, National Concert Hall u Dublinu, pariški Théâtre du Chatelet, budimpeštanski Béla Bartók National Concert Hall, Mariinsky Theatre Concert Hall u Sankt Peterburgu, u dvorani Lisinski u Zagrebu te i drugim koncertnim dvoranama u Švicarskoj, Francuskoj, Njemačkoj, Japanu, Italiji, Nizozemskoj, Argentini, Hrvatskoj i državama bivše Jugoslavije.
Surađivao je s uglednim orkestrima kao što su Moskovski simfonijski orkestar, Berlinska filharmonija, Orkestar Teatra Regio di Parma, Zagrebačka filharmonija, Kodály filharmonija, Riječki operni simfonijski orkestar, Dubrovački simfonijski orkestar i Hrvatski komorni orkestar pod ravnanjem Jorgea Uliartea, Vjekoslava Šuteja, Leonida Nikolajeva, Pavla Dešpalja, Mattea Pagliarija i drugih renomiranih skladatelja. Njegove je nastupe prenosila Hrvatska radiotelevizija, radio Suisse Romande, France 2 te nekoliko argentinskih televizijskih i radijskih kanala.
Spremnost Gorana Filipeca da djeluje u službi glazbe dokazuju i izvedbe vrijednih, a nedovoljno poznatih ili zanemarenih djela, što potvrđuje prvi integralni snimak glazbe za klavir što je napisao hrvatski pijanist, pedagog i skladatelj Ivo Maček, u povodu proslave stote obljetnice njegova rođenja.