Novo postrojenje za proizvodnju dizela neće trebati vakuumsko plinsko ulje koje dolazi iz Rusije i podliježe europskim sankcijama
Pogoni jedine hrvatske rafinerije prestaju s radom. I to sljedećih pet mjeseci.
“Zatvaranje je obavezno, ako želimo završiti izgradnju najveće investicije u povijesti INA-e vrijedne četiri milijarde kuna”; kaže Peter Ratatics, predsjednik Uprave INA-e, izvještava Marina Brcković za RTL Vijesti.
A riječ je o postrojenju za preradu teških ostataka nafte. Radovi na njemu, tvrde i sindikalisti, mogu se izvoditi – samo kada rafinerija ne radi.
“Znači, novi pogon koji se radi da bi se priključio, mora se zaustaviti stari pogon. Znači, nema drugog tehničkog rješenja nego tako”, kaže Radivoj Čemeljić, povjerenik SING-a u Rafineriji nafte Rijeka.
No, sporan je tajming. Riječka rafinerija se zatvara u jeku energetske krize.
“Razumijem da s gledišta poremećaja tržišta goriva u Europi, ovo nije idealno vrijeme. Ali ako to ne napravimo sada, naredne godine imat ćemo veći problem”, dodaje Ratatics.
Jer novo postrojenje za proizvodnju dizela neće trebati vakuumsko plinsko ulje koje dolazi iz Rusije i podliježe europskim sankcijama.
“Bez tog pogona, nema kvalitetnog goriva, odnosno europske norme goriva koji je potreban. Mi onda ne bi bili u mogućnosti čak ni u Hrvatskoj, jer smo u Europskoj uniji, isporučivati to gorivo koje proizvodimo”, govori Čemeljić.
Za bivšeg ministra gospodarstva tajming je loš, a cijela investicija kasni 15-ak godina.
“Cijena nafte na svjetskom tržištu pada, a cijena derivata raste iz jednostavnog razloga što u Europi nema rafinerijskih kapaciteta za proizvodnju derivata. U toj situaciji, rafinerija Rijeka bi došla kao suho zlato”, kaže Ljubo Jurčić, ekonomski stručnjak.
Iz INA-e uvjeravaju nestašice goriva – neće biti.
“Već smo počeli nabavu goriva s Mediterana. Ugovorili smo već količine za studeni, prosinac i siječanj. Tako da su tri mjeseca u ovom planiranom prestanku proizvodnje pokrivena količinom s Mediterana”, govori Ratatics.
“Ne bi trebalo biti nedostatka nafte i naftnih derivata u Hrvatskoj- samo je pitanje cijene”, kaže Jurčić.
A pitanje je i što će za vrijeme radova biti s 500-tinjak radnika riječke rafinerije.
“Oni neće stajati, neće ljenčariti da tako kažem. oni će raditi jedan dio poslova koji bude i održavanje koje se radi, oni će biti u tim procesima”, kaže Čemeljić.
Nakon gašenja rafinerije u Sisku i privremenog zatvaranje ove u Rijeci – zaključak je da Hrvatska ima u budućnosti puno potencijala, ali trenutačno ništa ne koristimo, izvještava Marina Brcković za RTL Vijesti.