U ožujku u osnovnim školama počinju ispiti nacionalnog vrednovanja. Prvo ih pišu učenici četvrtih razreda, a onda osmaši. Zorana Čičak Kulić provjerila je gdje se ispiti čuvaju te što o njima kažu učenici
Hrvatski, matematika pa priroda i društvo. Nacionalne ispiti iz ova tri predmeta idući tjedan pišu četvrtaši, u 4. A straha nema.
“Nisam se baš puno pripremila zato jer to je znanje, sve što smo učili od prvog do četvrtog razreda.”, rekla nam je Lucija Kuharić, učenica 4. razreda OŠ iz Novske.
“Meni će najlakša biti matematika, a najteža mogla bi biti priroda.”, pohvalio se Luka Tobijaš, učenik istog razreda.
Nakon učenika četvrtih razreda u 80 eksperimentalnih škola, nacionalne ispite iz 8 predmeta tri tjedna pisat će osmaši u svim školama.
I dok je neke strah, učenica 8. razreda Ivona Crnojević pozitivna je prema nadolazećim ispitima i upisima u srednju.
“Nije me strah, neće utjecati na upis u srednju školu pa mi ne stvara stres.”
“Rezultati će pokazati na čemu trebamo raditi, koje su greške kako bismo znali za u srednju školu.”rekao je učenik istog razreda Marko Berić.
Veliki posao je i na ravnateljima, mijenjaju se rasporedi i organizacija nastave. Neki sati će se morati nadoknađivati, a ravnatelji se nadaju da se ubuduće nacionalni ispiti neće provoditi u ožujku.
Predsjednica Hrvatske udruge ravnatelja osnovnih škola Antonija Mirosavljević podijelila je da će učenici neke ispite pisati tek u kasnije.
“Tijekom trećeg mjeseca su predviđene provjere znanja koje se sada neće moći odraditi, jer uz ove ispite nećemo im stvarati još dodatni teret našim provjerama znanja tako da ćemo sve to morati prolongirati.”, rekla je.
Postoje tri verzije svakog ispita i do zadnjeg trenutka neće se znati koja će učenicima stići na stol. Svi ispiti čuvaju se na tajnoj lokaciji.
“Škole će dobiti personalizirane ispite za svakog učenika po istoj proceduri kao i na državnoj maturi. Jedina razlika je što ovi ispiti ni na koji način ne utječu na zaključnu ocjenu učenika.”, rekao je Vinko Filipović, ravnatelj Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja.
Neće se ocjenjivati niti utjecati na upis u srednju školi. Učenicima će pokazati gdje je njihovo znanje u odnosu na druge. Broj bodova i postotak rješenosti bit će upisani kao bilješka u e dnevniku.
Antonija Miroslavljević istaknula je važnost na ovakve provjere za učenike, ali i za nastavnike.
“Služit će školama kao povratna informacija da vidimo gdje su nam djeca, gdje su nam škole i koliko smo dobri u nastavnim sadržajima koje provodimo.”, poručila je.
Rezultati će pokazati što treba mijenjati i koju ocjenu zaslužuje sustav obrazovanja, prenosi Danas.hr.