TIMOVI 14. GENERACIJE STARTUP INKUBATORA RIJEKA

ANNIKA. – Kreativna oaza Ane i Nike

Annika. je brend koji stvara funkcionalnu umjetnost. Njegove vlasnice – Ana Agneza Širić, prvostupnica ekonomije i Nika Maršić, studentica pedagogije, ručno izrađuju keramičke proizvode koji će upotpuniti svaki dom, uljepšati svakodnevnicu ili obradovati nekoga kao poklon za posebnu priliku

Specijalnost im je proizvodnja keramičkog posuđa, a veliku ljubav gaje i prema jedinstvenim kreativnim radionicama koje povremeno održavaju. Ana i Nika žele stvoriti studio koji će biti kreativna oaza za radionice i za proizvodnju.

Što se sve nalazi u vašem asortimanu, po čemu su vaši proizvodi specifični i što ih razlikuje od drugih?

Baziramo se na keramičkim šalicama, ali širimo asortiman na vaze, podloške za žlice, zdjele i drugo. Naša posebnost jest u tome da nudimo i personalizirane proizvode, pa tako na svoju šalicu možete napisati imena ili neku vama dragu izreku, što tada postaje odličan poklon za rođendane, vjenčanja i slično.

Kako je zamišljen vaš poslovni model? Tko je ciljna publika, na koji način planirate plasirati vaše proizvode i na koja tržišta?

Naši kupci su u 99% slučajeva žene, a ovaj 1% su muškarci koji ženama kupuju poklon :). Imamo svoju web trgovinu i društvene mreže Instagram, Facebook i TikTok pod nazivom brenda Annika. Ceramics gdje objavljujemo proizvode i prikazujemo proces izrade. Cilj nam je prodavati direktno, ali i preko poslovnih partnera, suvenirnica i trgovina. Proizvode smo plasirale u trgovine u Sloveniji i Belgiji, a u pregovorima smo i za jednu od poznatijih handmade trgovina u centru Zagreba, što bi se trebalo uskoro realizirati.

Annika. je brend koji spada u kreativne industrije, a koje su ujedno i strateške industrije razvoja grada Rijeke. Prema vašem mišljenju, zašto je važno da je kreativnost integralni dio lokalnog razvoja?

I same smo se našle u začaranom krugu života u kojem s faksa ideš na posao, a u slobodno vrijeme eventualno gledaš serije ili skrolaš po društvenim mrežama. Mislimo da smo u tom užurbanom lifestyle-u zaboravili na ono što nas istinski čini sretnima i ispunjenima.

Ako ti je netko u školi dao trojku iz likovnog i rekao da ne znaš crtati, ne znači da nisi kreativan/kreativna i da ne trebaš izražavati svoju kreativnost. Trebali bismo više istraživati te dijelove sebe koje smo pomalo zaboravili i ostavili u nekim dječjim danima. Isto tako, dobro je podržavati lokalne umjetnike i mala poduzeća jer da bi se jedna zajednica razvijala, potrebno ju je podupirati u svim sektorima.

U našem slučaju, kreativnost smo pretvorile u posao. Sada želimo drugima pružiti mogućnost da uživaju u tome, bilo kroz naše unikatne proizvode ili radionice.

Osim izrade keramike, održavate i edukacije. Kako to izgleda i kakve su reakcije ljudi koji na njima sudjeluju?

Radionice su nešto čime smo se odnedavno počele baviti. Na naše veliko iznenađenje, svaku smo popunile u rekordnom roku. Na našim radionicama se, uz izradu predmeta, pijucka i gricka nešto fino, sluša se glazba i atmosfera bude zaista opuštena i vesela. Ljudi su jako zadovoljni, pogotovo kada nakon radionice vide svoje radove. Vjerujemo da se vidi koliko volimo to što radimo i da tu energiju želimo i nastojimo prenijeti na druge. Većina polaznika se iznenadi kada shvate koliko je proces izrade keramike zapravo kompleksan.

Uskoro planiramo još radionica pa svakako pratite naše društvene mreže.

Zašto baš keramika? Kako ste se odlučile krenuti u tom smjeru?

Priča je zapravo počela vrlo spontano. Kao djeca smo išle na likovne radionice keramike, a nakon korone mi je palo na pamet da mi se to tada svidjelo i da bih mogla opet probati. Tako sam ja (Ana) krenula opet na tečaj keramike, nakon dobrih 15-ak godina. Jednom nisam mogla doći na termin radionice pa je Nika uskočila. Ostalo je povijest.

Kako vam je surađivati skupa, pošto se sestrične, kako to izgleda?

Ana je starija i ta koja brine o administrativnom dijelu i računima pa se samim time i više živcira :). Nika je više leggero, tako da se dopunjavamo kao ying i yang. Šalu na stranu, kod nas je uvijek veselo, a oko nas kreativni nered. Uvijek smo u nekim novim projektima i zamislima. I ovim putem želimo zahvaliti našim roditeljima što još uvijek imaju živaca trpjeti naše eksperimente po kući.

Mislimo da ne bismo bile tu gdje jesmo jedna bez druge i ne možemo zamisliti drugačiji scenarij. Jako je lijepo kad imaš s nekime dijeliti uspjehe, a i kada smo si podrška u stvarima koje ne idu po planu. Nadopunjavamo se međusobno kreativnim idejama, a kada se na prvu ne složimo oko nečega, brzo nađemo kompromis.

Što vam je najdraže kod vašeg posla, a što manje drago?

Proces izrade keramičkih proizvoda je vrlo kompleksan i sastoji se od više pečenja gline u posebnim pećima na više od 1000 stupnjeva, potrebno je paziti na milijun i jednu sitnicu. Bezbroj puta nam se dogodilo da uložimo i po mjesec dana u izradu neke kolekcije, da bi na finalnom koraku sve propalo. To nam teško padne pošto se damo u to baš svim srcem.

Od jutra do mraka smo u blatu i prašini, ali kada vidimo finalni proizvod i kada se ona početna ideja od skice na papiru prenese u stvarnost, kada od blata stvoriš nešto što će krasiti nečiji dom godinama, e to je dobar osjećaj.

Kako je prošao cijeli ovaj put u Startup inkubatoru? Što je bilo zabavno i lako, a što najteže u proteklih osam mjeseci?

Od početka Startupa upoznale smo puno divnih, ambicioznih i susretljivih ljudi. Iako se izvana možda čini da smo svi mi startupovci jedne generacije zapravo konkurenti, to zaista nije točno. Mi smo si međusobno najveća podrška, a sada već možemo reći i – prijatelji.

Do sada nam je bilo najteže hoćemo li uspjeti prenijeti našu ideju i viziju članovima Programskog vijeća Startup inkubatora, koji ocjenjuju naš rad, onako kako smo zamislile. No, kad smo to uspjele, pao nam je kamen sa srca. I eto ga, vidimo se u finalu!

Kako vidite vaš brend za pet godina? Razmišljate li o novim izazovima?

Planiramo stvoriti jednu kreativnu oazu, gdje ćemo kombinirati proizvodnju i kreativne radionice. Tamo će se ljudi moći opustiti, ali i upoznati s našim brendom i procesom izrade. Planiramo širiti asortiman i graditi raznovrsni eco-friendly brend. Nadamo se da ćete naše proizvode moći pronaći u raznim suvenirnicama i trgovinama diljem Hrvatske i svijeta.

Što biste savjetovali svima iz područja kreativnih djelatnosti koji kreću u poduzetništvo, a posebno onima koji će se prijaviti u Startup inkubator?

Cijenite svoj rad i svoje proizvode. Vašu ideju neće svatko razumjeti, ali ako vjerujete da imate proizvod koji bi mogao naći svoje mjesto na tržištu, samo naprijed! Druga stvar, svi mi kreativci se zanesemo u izradi, a malo nam je naporno pratiti troškove, cijene, ugovore i ostalu administraciju. Za uspješan kreativni biznis treba razmišljati i kao umjetnik i ekonomist, što zna biti vrlo izazovno. Zato je program Startup inkubatora tu da vas pripremi za poslovne izazove koji vas čekaju.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari