'OPASAN JE'

Video | Stručnjak upozorio na veliki problem s romobilima: ‘To je upozorenje roditeljima’

‘Problem je s električnim automobilima, što su oni djelomično nestabilni. Znači, imaju dosta nisko težište i jednostavno imaju male kotače i lako je na bilo kakvoj kvrgi na cesti izgubiti ravnotežu’

Ova priča pokazuje koliko može biti opasan električni romobil, ako se njime upravlja neodgovorno.

U Puli je maloljetna osoba električnim romobilom naletjela na pješaka i pokosila ga u samoj pješačkoj zoni. Ozlijeđeni 58-godišnji muškarac zbog siline udarca zadržan je na liječenju u pulskoj bolnici. Policija će protiv maloljetnika podnijeti prijavu zbog izazivanja nesreće u cestovnom prometu.

“Došlo je do naleta romobila kojim je upravljao maloljetnik i to bez zaštitne kacige, na pješaka. U toj prometnoj nesreći pješak je zadobio teške tjelesne ozljede. Zbog osnovane sumnje u počinjenje kaznenog djela ili izazivanje prometne nesreće u cestovnom prometu, protiv vozača romobila slijedi podnošenje kaznene prijave nadležnom državnom odvjetništvu”, rekao je Eduard Samac iz Prometne policije PU istarske.

O problemu električnih romobila u prometu, s Boris Mišević razgovarao je s Markom Ševrovićem s Fakulteta prometnih znanosti.

Ovakve nesreće jako su česte, Policija je izvijestila da je 2023 godine bilo 230 nesreća u kojima je teže ozlijeđeno više od 50 ljudi.

“Problem je s električnim automobilima, što su oni djelomično nestabilni. Znači, imaju dosta nisko težište i jednostavno imaju male kotače i lako je na bilo kakvoj kvrgi na cesti izgubiti ravnotežu”, objasnio je profesor Šeparović.

Mlađi od 14 godina ne bi ih smjeli voziti

Objasnio je da je Zakon dovoljno jasan.

“Mislim da je jedan od problema koji sigurno imamo taj što o tim romobilima, odnosno osobnim prijevoznim sredstvima upravljaju djeca, a mlađi od 14 godina svakako ne bi smjeli upravljati tim sredstvima. Ti romobili nisu igračke, oni jesu prijevozno sredstvo i trebalo bi se prema njima odnositi na takav način. To je upozorenje roditeljima – to nije biciklizam. Nije bicikl, opasan je i ima veliko ubrzanje, potrebno je nositi kacigu”, rekao je i dodao:

“Postoje pravila u Zakonu. Definirano je da se mora njime upravljati na način da vozite po nogostupu, da pazite na druge pješake, da pazite na druge sudionike u prometu, osim tamo gdje je znakom dozvoljeno drugačije”.

Zakonom je brzina električnih romobila ograničena na 25 kilometara na sat.

“To je ono na što treba paziti, ali vrlo često. Pomoću aplikacija se ta ograničenja mogu maknuti. Roditelji trebaju svakako voditi računa da djeca to ne rade. I ovaj slučaj samo pokazuje što znači udarac. Možda je vozio 21 sat, ali udarac može biti fatalan”, rekao je i pojasnio:

“Kinetička energija raste s kvadratom brzine. Ukoliko udarite nekoga s pet kilometara na sat, posljedice neće biti nikakve. To je jednako kao da ste hodali, ali već na 25 kilometara na sat, ukoliko je malo veća masa, može doći do ozbiljnih posljedica težih ozljeda”.

Ipak, čini se da s vremenom pada početni entuzijazam. Manje ljudi ih vozi nego kad su se pojavili. Možda je pridonijelo i uvođenje obvezne kacige pa radije koriste bicikle za koje kaciga još nije obavezna, piše Danas.hr.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari