Građevinski radovi su pri kraju, kreće opremanje terminala
Na terminal Rijeka Gateway stigle su prve dvije STS (ship-to-shore) dizalice, najveće dizalice na terminalu koje će služiti za prebacivanje kontejnera između brodova i samog terminala, a koje će ujedno definirati i novu urbanu vizuru Grada Rijeke.
Na terminalu Rijeka Gateway, jednoj od najvećih investicija u logističku infrastrukturu u Hrvatskoj vrijednoj ukupno 380 milijuna eura, paralelno sa završetkom građevinskih radova kreće opremanje terminala sa svim potrebnim za početak rada sljedeće godine.
Terminal će nakon realizacije cijele investicije imati ukupan kapacitet preko milijun TEU-a godišnje, čime će Rijeci vratiti status najvažnije kontejnerske luke u ovom dijelu Europe. Uz veliki gospodarski doprinos, riječki terminal bit će i tehnološki najmoderniji u ovom dijelu Europe, uz poseban naglasak na održivost kroz maksimalno smanjenje utjecaja terminala na okoliš i lokalnu zajednicu.
„Terminal će izravno otvoriti 300 radnih mjesta, a indirektno i mnogo više jer takvi projekti privlače dodatne investicije u proizvodnju, skladištenje i logističke objekte. Već je sama izgradnja terminala angažirala mnoge lokalne kompanije, a pozitivan doprinos na ekonomiju Rijeke i okolice, ali i na nacionalnu ekonomiju će samo rasti s početkom rada terminala. Fiskalni doprinos terminala je također značajan. Ovaj terminal će vratiti Rijeku na globalnu kartu važnih luka, a Hrvatsku na kartu važnih logističkih središta za istočnu i srednju Europu”, naglasio je Tomislav Rosandić, član Uprave Rijeka Gatewaya.
Sve dizalice na Rijeka Gateway terminalu bit će potpuno električne, a osigurano je napajanje isključivo iz održivih izvora električne energije. Kako bi se utjecaj na okoliš i buka sveli na minimum, brodovi na terminalu će prilikom utovara i istovara gasiti bučne brodske motore jer će se napajati električnom energijom s terminala. Sustav smanjenja buke kompletira korištenje soft landing tehnologije na dizalicama za tišu manipulaciju kontejnerima te zvučnih signala kompletne opreme terminala u obliku bijelog šuma umjesto pištanja. Na terminalu će se također koristiti tehnologije za smanjenje svjetlosnog zagađenja s terminala kao i brojni sustavi za sprječavanje zagađenja mora.
Rijeka Gateway je zajednička investicija kompanije APM terminals i ENNA grupe podijeljena u dvije faze. Prva faza obuhvaća ulaganje od 200 milijuna eura i završava do kraja 2025. te uključuje izgradnju osnovne infrastrukture terminala, nabavku najsuvremenijih kontejnerskih dizalica i uspostavu potrebne logističke podrške. Druga faza planira dodatno ulaganje od 180 milijuna eura, koje će biti realizirano tijekom sljedećih 10 godina.
“S pozicije Lučke uprave Rijeka i države želim naglasiti da smo svi mi izuzetno ponosni na ovaj projekt. Velika nam je čast i privilegija biti dio zajedničkog projekta sa svjetskim liderima Maersk Group i APM Terminals. Za projekt i cijeli prometni sustav naše zemlje je jako važno što ovdje imamo i hrvatsku kompaniju ENNA Logic. Čelnim ljudima i timu tvrtke Rijeka Gateway hvala na odličnoj suradnji, čestitam na profesionalnom vođenju projekta i želim uspješni završetak ovog složenog zajedničkog pothvata”, izjavio je Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka.