U četvrtak, 17. listopada, započelo je četvrto izdanje ovog natjecanja u tehnološkim inovacijama, koje donosi glavnu nagradu od 3.000 eura. Na kick-offu je predstavljen i zadatak kojeg natjecatelji moraju riješiti, a prijave su još otvorene!
Makerthon je natjecanje za sve tehnološke entuzijaste, koji moraju predstaviti inovativno rješenje na temelju kojeg će se razviti fizički proizvod, i to onaj koji rješava neki problem u zajednici.
Ove je godine problem u zajednici onaj koji nam je svima dobro poznat: loša i nepravovremena komunikacija. U užurbanom svijetu kao što je to naš, ovo znači brojne gubitke – čak 30% resursa se gubi samo zato što poruke nisu bile pravovremeno i točno prenesene. I zato ne čudi što je upravo ova problematika postala središnjim dijelom Makerthona. Zadatak je ovogodišnjih natjecatelja osmisliti proizvod koji komunicira na LoRa mreži i koji će riješiti problem komunikacije u nekom od segmenata svakodnevnog života, bilo da se radi o poljoprivredi, zdravstvu, upravljanju resursima ili nečem drugom.
Prethodnih se godina Makerthon dokazao kao natjecanje koje svima u tehnološkim branšama, od studenata do start-upova, donosi brojne benefite. Osim onog financijskog, odnosno vrijednih nagrada, tu se ističe i suradnja sa stručnjacima iz istog područja, mogućnost korištenja modernih tehnoloških alata te umrežavanje osoba istih interesa, što je od velike koristi na njihovom poslovnom putu.
Idejna rješenja se predaju do 27. listopada te će se među njima odabrati ona najbolja koja ulaze u finalni krug. Finalisti rade s mentorom, stručnjakom u svom području, te predaju konačno rješenje koje može osvojiti vrijedne nagrade – prva nagrada iznosi čak 3.000 eura!
Budući da se program odvija hibridno, na Makerthonu mogu sudjelovati osobe iz cijele Hrvatske, i to bez obzira na svoje usmjerenje. Važna je samo želja za pozitivnim promjenama u društvu te kreativnost u tehnološkim idejama, pa se rješenje može ponuditi za jedan dio ili cjelokupnu komponentu, i to na više razina:
1) Razrađen projekt bez tehničkog rješenja ili finalnog proizvoda (elaborirana i dokumentirana ideja bez tehničkog rješenja)
2) Tehničko rješenje (dokumentirano tehničko rješenje bez fizičkog proizvoda)
3) Razvijena jedna komponenta fizičkog proizvoda (dizajn, elektronika, software)
4) Kompletan proizvod sa svim komponentama (prototip fizičkog rješenja).
I ove će godine Makerthon obilježiti zanimljivi te korisni popratni sadržaji, odnosno tematske radionice koje će biti usko povezane s ovogodišnjom temom natjecanja. One će se održavati u prostorijama udruge Makerspace u Tehnološkom parku Varaždin.
Više informacija o natjecanju i radionicama, kao i link za prijavu, možete pronaći na web stranici ovogodišnjeg Makerthona (https://makerspace.hr/makerthon-2024) ili se javiti udruzi Makerspace putem e-maila info@makerspace.hr.