
Prijedlog zakonodavca je i da se uvede jedinstveni ‘šifrarnik’ za robe i usluge za cijelu Hrvatsku za što će biti propisane kazne, ako se ne primjenjuje ili ako se primjenjuje pogrešno
Novi Zakon o fiskalizaciji počet će se primjenjivati 1. rujna 2025. godine, a osim dosadašnje obveze fiskalizacije gotovinskih računa, obuhvatit će i one naplaćene putem transakcijskog računa.
Kako je objavila Hrvatska obrtnička komora, postojeći sustav fiskalizacije (F1) širi se i na račune podmirene preko servisa poput PayPala, Google Paya, Stripea i sličnih. Od 1. siječnja 2026. svi obveznici PDV-a morat će izdavati eRačune i fiskalizirati ih u poslovanju s drugim poreznim obveznicima, dok će oni koji nisu u sustavu PDV-a od tog datuma imati obvezu zaprimanja eRačuna. Dvije godine kasnije, od 1. siječnja 2027., i subjekti izvan sustava PDV-a bit će dužni izdavati i fiskalizirati eRačune, a to će im biti omogućeno kroz besplatnu aplikaciju Porezne uprave pod nazivom MIKROeRAČUN.
Također, u prijelaznom razdoblju od 1. rujna do 31. prosinca 2025. godine porezni obveznici moraju prijaviti svog informacijskog posrednika, odabrati način zaprimanja eRačuna te definirati sustav fiskalizacije računa, koji će se u pravilu provoditi prilikom samog izdavanja eRačuna. Novost je i da će kod računa do 700 eura, plaćenih gotovinom ili karticom (tzv. “R-1” računi), OIB poreznog obveznika biti obvezno dostavljen Poreznoj upravi putem fiskalizacijske poruke.
Zakon predviđa i uvođenje jedinstvenog šifrarnika roba i usluga za cijelo područje Hrvatske, a za njegovo nepravilno ili nepostojano korištenje propisane su kazne. Bit će moguće ponovno izdati eRačun pod istim brojem samo u slučaju ispravka podataka koji ne utječu na izračun poreza. Ako izdavanje eRačuna nije moguće, o tome se mora obavijestiti Porezna uprava u roku od pet dana, kao i o svim naplaćenim računima do 20. dana u mjesecu za prethodni mjesec. Također, primatelji eRačuna moraju izvijestiti Poreznu upravu o računima koje su odbili, i to u istom roku.
Novi Zakon donosi i administrativna rasterećenja – ukidaju se knjiga IRA, knjiga URA, izvješća RAD-1G, PPO, DON-H, PDV-F te se pojednostavljuje obrazac PD IPO. Rok za predaju PDV obrasca ponovno se pomiče na zadnji dan u mjesecu.
“Promjene koje donosi novi Zakon su brojne i donijet će velike promjene u poslovanju… Obrtnici i poduzetnici, računovođe i informatičari, morat će svi skupa uspješno surađivati kako bi što spremnije dočekali početak 2026. godine i početak primjene Zakona”, naglasila je predsjednica Sekcije računovođa Hrvatske obrtničke komore Đurđica Mostarčić, prenosi Net.hr.







