Željko Marušić, prometni stručnjak i profesor na FPZ-u, pita se što ako oni koji protutnje kroz crveno svjetlo na semaforu i usmrte nekoliko djece ubuduće počnu izvlačiti da su to napravili zbog stanja tzv. sinkope
Profesor s Fakulteta prometnih znanosti Željko Marušić sudski proces protiv Tomislava Horvatinčića proglasio je “nacionalnom sramotom”, zbog čega “sutkinju treba doživotno isključiti iz pravosuđa”.
“To još jednom, sada dramatično, pokazuje da je u pravosuđu primarni zloćudni tumor svih problema u prometu, a sve ostale teške nepravilnosti tek su metastaze. No, sada je vrag zbilja odnio šalu. Kako itko narušena zdravlja, a padanje u nesvijest to implicira (samo jedan takav slučaj kandidatu za pilota onemogućava dobivanje letačke dozvole), smije otpustiti brutalnu snagu pogonskih motora i velikom brzinom zaglisirati akvatorijem, u kojem se mogu očekivati brodice, jedrilice, surferi, čak i neodgovorni plivači?!”, naglašava Marušić.
Riječ je o nezamislivom, nepoštenom i vrlo opasnom pravosudnom presedanu, skandalu par excellence, tvrdi Marušić, ističući da bi drugi suci, logikom sutkinje Šupe, mogli početi oslobađati počinitelje prometnih nesreća zbog sinkope, odnosno privremenog gubitka svijesti. ” Što ako se, istom logikom, oni koji protutnje kroz crveno svjetlo na semaforu i usmrte nekoliko djece ubuduće počnu izvlačiti da su to napravili zbog stanja tzv. sinkope?”
Hrvatsko pravosuđe se još jednom osramotilo, smatra Marušić. “Kako će više ijedan građanin vjerovati pravosuđu, što će stranci misliti o nama i koliko će, zbog negativnog utjecaja na prometnu kulturu, biti više bezobzirnih prometnih prijestupnika i smrtno stradalih? Sutkinju Šupe treba doživotno isključiti iz pravosuđa, a netko bi trebao lupnuti šakom o stol i uzviknuti – dosta!”
S prometne strane, Marušić objašnjava: “Gliser za razliku od automobila, nema upravljački trapez ni prilagođenu geometriju kotača (kutove usmjerenosti i zatura), koji osiguravaju da i puštanjem volana auto drži pravac. A kontakt s podlogom nije trenjem, nego hidrodinamički, pa puštanjem upravljača (kormila) iz ruku gliser teško zadržava pravac, čak i na mirnom moru. Ako je Horvatinčić upravljao gliserom, a nije blokirao upravljač (kormilo) u središnjem položaju i snagu motora u području visoke snage, odnosno glisirao na “autopilotu” kako su mnogi utemeljeno pretpostavljali, pri “kratkotrajnom gubitku svijesti” gliser bi se ponašao bitno drukčije nego što se, po izjavama svjedoka i vještačenju, dogodilo.”
Vijesti.hr
Foto: Patrik Macek/PIXSELL