U Autotroleju alarmantno stanje. Zbog nedostatka vozača bili su prisiljeni srezati vozni red
U riječkom Autotroleju, gradskom javnom prijevozniku, stanje je alarmantno! Osim što sve češće imaju problema s kvarenjem autobusa, kao puno ozbiljniji problem pokazuje se onaj s vozačima.
Iz tvrtke ih je otišlo jako puno a novih vozača nema. Iako nove radnike nastoje privući mnogim poticajima, zasad im to ne polazi za rukom pa su bili prisiljeni srezati vozni red.
Željko Bišić Riječane vozi 31 godinu. Kaže uvjeti su pristojni, ali bilo bi bolje da je plaća malo veća. S puno kolega se oprostio.
“Pa otišlo je ja mislim zbog švicaraca i kredita, svi smo se zadužili više-manje, nisu mogli više otplaćivati, ja znam puno kolega koji su otišli jer nisu mogli više od plaće živjet. Najčešće odu u Njemačku, Irsku, van”, priča Željko.
Vozača nikada manje u posljednjih pet godina, sada ih je 313. Tvrtka je zato na posao, na pola radnoga vremena, vratila djelatnike koji su nedavno otišli u mirovinu.
“Mi imamo 40 sati tjedno, a kako ti je smjena osam sati znači to je nešto malo više, kome smeta oni rade tih 40 sati, kome ne smeta oni rade malo više i to je to, ali to prekovremeno je sve plaćeno, nema da te tu netko zakine”, kazao je Damir Kovačić, vozač Autotroleja.
Trebaju 40-ak vozača
Plaća je od 6 i pol do 8 tisuća kuna, ali posao je, kažu vozači odgovoran i stresan. Životi putnika u njihovim su rukama. Zato razumiju masovne odlaske kolega.
“Sve je samo lova u pitanju i sve bi bilo bolje”, tvrdi Sergio Vretenar, vozač Autotroleja. Zbog nedostatka vozača, u manje od mjesec dana dvaput je smanjen vozni red. Najprije na gradskim linijama, a od jučer i na prigradskim.
Autotrolej traži vozače iz cijele Hrvatske. Trebaju ih 40-ak. Spremni su im platiti D kategoriju, prekvalifikaciju struke, ali i smještaj. Od veljače je na snazi i aneks kolektivnog ugovora s boljim uvjetima.
“Trenutno je u pripremi obračun procjena podizanja plaće vozačima i to planiramo provesti u naredna dva mjeseca”, tvrdi Alberto Kontuš, direktor Autotrolej.
A kod donošenja odluka treba imati na umu da bez vozača slijedi i kolaps gradskoga prijevoza.
Maja Brkljača
Više u VIDEOPRILOGU!