Pred sudovima su se ovih dana našli prvi prijedlozi za provođenje jednostavnih stečajeva potrošača
Fina je tijekom siječnja odaslala pozive za pokretanje postupka na adrese 105.220 građana koji udovoljavaju uvjetima novog instituta, uvedenog početkom godine. Za razliku od “klasičnog” osobnog stečaja, od kojeg su prezaduženi uglavnom zazirali, jednostavni postupak omogućava brži izlazak iz blokade, i to, u određenim slučajevima, bez pomoći stečajnog upravitelja.
Kandidatima za taj postupak dragocjena je informacija da je rok kušnje za stjecanje eventualne imovine i podmirenje dugova s pet godina smanjen na jednu, tako da će znatno kraće biti “pod promatranjem”.
Šutnja znači pristanak
Pozivi su upućeni svima koji u “Očevidniku redoslijeda osnova za plaćanje imaju evidentirane neizvršene osnove za plaćanje u iznosu do 20.000 kuna po osnovi glavnice i neprekidno su u blokadi dulje od tri godine”, objasnila je Fina Slobodnoj Dalmaciji.
Ako sud utvrdi da je vrijednost imovine potrošača koja bi se mogla unovčiti kao stečajna masa jednaka 10.000 kuna ili manja, stvari za takvog dužnika prilično su jednostavne. Naime, na prvom se ročištu otvara i zatvara stečajni postupak, a njega se oslobađa obveza za plaćanje. Ako se, pak, utvrdi da je vrijednost imovine potrošača veća od 10.000 kuna, sud imenuje povjerenika koji je dužan u roku od 12 mjeseci od otvaranja stečajnog postupka unovčiti pokretnine, tražbine, dionice, poslovne udjele te vrijednosne papire, ali ne smije dirati u nekretnine dužnika.
Od zasad ukupno zaprimljenih 26.555 očitovanja potrošača, 18.450 potrošača nije suglasno da se za njih provede jednostavni postupak stečaja potrošača, dok ih je 8105 s tim suglasno, podaci su kojima barata Fina.
Zanimljivo je da će se za ovršenike koji budu ignorirali poziv iz Fine, ili se jednostavno zaborave očitovati, smatrati da su pristali na stečaj. I njihov će predmet ući u uobičajenu proceduru te će se na sudu morati izjašnjavati da oni, zapravo, nisu zainteresirani za proglašenje bankrota te da se radilo o presumiranoj suglasnosti.
Jesu li na Općinskom sudu u Splitu spremni za provođenje spomenutih postupaka, odnosno jesu li osigurali potreban kadar s obzirom da bi uskoro mogli biti zatrpani ovim predmetima, pitanje je na koje glasnogovornica Suda mr. sc. Ivana Erceg Ćurić kaže da su u ponedjeljak, 11. veljače, podneseni prvi prijedlozi za provođenje jednostavnog postupka stečaja potrošača pred Općinskim sudom u Splitu.
Jedan rješavač
”Prema Godišnjem rasporedu poslova za 2019. godinu, jedan sudski savjetnik radi na predmetima stečaja potrošača. Planira se, međutim, izmjena spomenutog rasporeda, i to tako da u svakoj stalnoj službi suda bude jedan rješavač takvih predmeta. Ako bude potrebe za većim brojem rješavača, sud će donijeti ponovnu izmjenu Godišnjeg rasporeda poslova ili će se u državnu službu primiti nove službenike zbog rada na predmetima stečaja potrošača, sve uz prethodnu suglasnost Ministarstva pravosuđa”, poručili su sa splitskog Općinskog suda i dodali da nisu u mogućnosti procijeniti trajanje samih postupaka.
”To ovisi o raznim činiteljima – broju predmeta kojima su zaduženi rješavači, duljini roka za izjašnjenje vjerovnika i roka za unovčenje imovine koji su propisani Zakonom o stečaju potrošača, brzini prikupljanja podataka o imovini i slično”, objasnila je Erceg Ćurić.
Vijesti.hr