NATJEČAJ ĆE BITI, ALI...

U Hrvatskoj sve više auta na struju, a i dalje imamo zeznuti model za poticaje

Photo: Dusko Jaramaz/PIXSELL

U Hrvatskoj će se u prvoj polovici godine provesti stručna analiza dosadašnjeg programa poticaja, na temelju čega će se izraditi smjernice za njegov nastavak

Iz godine u godinu sve više građana Hrvatske odlučuje se na kupovinu električnih vozila, a tome puno doprinose i poticaji Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Uz pomoć Fondovog sufinanciranja, u proteklim je godinama kupljeno oko 6.500 energetski učinkovitih vozila, a broj takvih vozila raste iz godine u godinu, kao i sam budžet za njihovo sufinanciranje.

Svake godine navala na poticaje biva jako velika, pa je tako primjerice prošle godine sav novac za sufinanciranje vozila za fizičke osobe otišao u sat vremena. Dok su 2014. godine u Hrvatskoj bila registrirana tek 74 osobna vozila na električni pogon, prošle ih je godine bilo registrirano 10 puta više; čak 7.343, uključujući plug-in hibridna vozila.

Prošle je godine budžet Fonda za sufinanciranje energetski učinkovitih vozila bio 14,5 milijuna eura (108,3 milijuna kuna) te je financiranje odobreno za 2.275 vozila, za fizičke i pravne osobe te javni sektor, kazali su nam iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.

No, brojni su građani minulih godina izražavali nezadovoljstvo samim načinom prijave na natječaj, pa smo Fond upitali planira li se što promijeniti po tom pitanju.

“Model koji smo prakticirali protekle dvije godine pokazao je pozitivan pomak u smislu bolje iskorištenosti dodijeljenih sredstava, a dobili smo i pozitivne povratne informacije naših korisnika. Podsjećamo kako je taj model uključivao suradnju sa zastupnicima energetski učinkovitih vozila u Hrvatskoj, koji su prošle godine putem više od 300 prodajnih mjesta omogućili rezervaciju poticaja zainteresiranim kupcima”, kazali u iz Fonda na upit portala Net.hr.

Još nema datuma za ovu godinu

“Nastavak ubrzanog rasta kupnje i korištenja ovakvih vozila u Hrvatskoj, poglavito osobnih električnih vozila, se očekuje i dalje, u velikoj mjeri zahvaljujući i poticajima Fonda, koji su još uvijek među višima u Europskoj uniji”, dodaju.

Kao i u većini drugih država članicama EU koje potiču kupnju energetski učinkovitih vozila, i u Hrvatskoj će se u prvoj polovici godine provesti stručna analiza dosadašnjeg programa poticaja, na temelju čega će se izraditi smjernice za njegov nastavak.

“Naravno, pri tom će se u obzir uzeti aktualni trendovi u automobilskoj industriji i stanje na domaćem tržištu vozila, ali će se nastaviti raditi i na daljnjem unapređenju modela dodjele poticaja”, odgovaraju iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.

Na pitanje kada građani mogu očekivati novu rundu poticaja, iz Fonda kažu da u ovom trenutku još nemaju definiran datum objave novog poziva za građane, ali će sve relevantne informacije redovito i pravovremeno objavljivati na njihovim stranicama.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari