INCIDENT U SLAVONIJI

KAOS! Kamionom sletio s ceste, zabio se u reklame pa napao vlasnika: ”Bokserom mu je razbio nos”

Foto: Net.hr

Jedan u bolnici, jedan u istražnom zatvoru – rezultat je posljednjeg u nizu prometnih incidenata na državnoj cesti D2, na dionici između Vukovara i Iloka, kojom posljednjih godina mahnito jure kamioni i teški šleperi izazivajući prometne nezgode i kaos, oštećujući javnu i privatnu imovinu te ugrožavajući živote tamošnjih ljudi.

Teško ozlijeđen, sa slomljenom nosnom kosti, u vukovarskoj bolnici završio je šarengradski vinar Mario Kovčalija, nakon što ga je vozač kamiona Miloš Vujašković tijekom verbalnog sukoba udario šakom, piše Net.hr

Iz PU vukovarsko-srijemske izvijestili su kako je vozač teretnog automobila slovenskih registracijskih oznaka, 28-godišnji državljanin Srbije, 9 veljače oko 14,30 sati u Ulici Stjepana Radića u Šarengradu, zbog neprilagođene brzine sletio s ceste i udario u drveni reklamni pano u vlasništvu 54-godišnjaka iz Šarengrada. Na mjestu događaja naplaćena mu je novčana kazna, a potom se sukobio s vlasnikom panoa.

Vujaškoviću je zbog nanošenja teške tjelesne ozljede određen jednomjesečni istražni zatvor, a Kovčalija će nakon oporavka odgovarati zbog prekršaja protiv javnog reda i mira.

Pero Ćorić, predsjednik šarengradskog Mjesnog odbora koji se ondje našao nekoliko minuta poslije, kaže kako je kamion prebrzo ušao u zavoj i prikolica mu se zanijela te pokosila sve što joj se našlo na putu, između ostaloga i veliki drveni pano na prilazu Kovčalijinoj vinariji.

„On je sa susjedom stajao nekoliko metara dalje i ostali su neozlijeđeni samo pukim slučajem. Vozač je pobjegao s mjesta nezgode, ali su ga policijski djelatnici zaustavili nekoliko stotina metara dalje. Tijekom očevida, Mario Kovčalija je dojurio svojim automobilom i verbalno se sukobio s vozačem kamiona, a on mu je bokserom slomio mu nos.“

Ćorić je o događaju i sličnim učestalim incidentima u mirnim naseljima istočne Slavonije na cesti D2, izvijestio župana VSŽ, Božu Galića te ministre unutarnjih poslova i prometa, Davora Božinovića i Olega Butkovića. Ponovno ih je upozorio na problem jurnjave teškim kamionima zapuštenom vijugavom cestom kroz fruškogorske usjeke, čime je dodatno uništavaju, povremeno se zabijaju u kuće ili slijeću u dvorišta rušeći ograde, voćnjake i povrtnjake.

To je jedna od najvažnijih prometnica duž sjeverne granice Hrvatske, a tako je slabo održavana da je puna rupa i zakrpa. Ondje gdje asfalta još ima, toliko je gladak da se za kišnog ili snježnog vremena kamioni s lošijim gumama ne mogu uspeti pa na izlazu iz Šarengrada prema Vukovaru stvaraju prometni čep i zakrčuju cestu. Šleperi neprestano prolaze, pojedinačno ili u konvojima kako bi izbjegli plaćanje cestarine na obližnjoj autocesti. Umorni vozači ne poštuju ograničenja i na mjestima gdje je ograničenje brzine 40, voze i do 80 km/h, često telefonirajući za volanom“, iznosi nam Ćorić zapažanja mještana.

Kaže kako se vozači ne obaziru na prometne znakove, nego se često zalete na ravnoj nizbrdici. Onda ih iznenadi oštar zavoj i neki slete s ceste. Tako su se tri puta zabijali u kuću 88-godišnje Ane Mađarčević na uglu Trga sv. Jakova i Stjepana Radića pa žena u strahu od novog udara živi u trećoj sobi od ceste. Na isti je način oštećeno još nekoliko kuća u Šarengradu.

Zbog toga je Grad Ilok kupio i dvije nadzorne kamere i postavio ih uz cestu, ali niti to nije polučilo značajnije rezultate. Uzalud su gradski i mjesni čelnici pisali pisma nadležnima, objavljivali priopćenja i poduzimali druge inicijative. Ni učestalije policijske patrole nisu vozače prisilile na poštivanje prometnih znakova pa su ljudi već prosvjedovali i sami nastojali spriječiti prolazak kamiona.

„Teškom mukom zaustavili smo opravdani bijes mještana koji su htjeli iskaliti na privedenom vozaču i njegovom kamionu, ali i drugima koji se povremeno zaustave u mjestu. Zato sam od župana zatražio da kako god zna obuzda tu pošast i zaštiti građane. Nema s Ministarstvom dogovori uvođenje vinjeta, obvezu preusmjeravanja kamiona i šlepera na autocestu i zabranu prolaska kroz sela. Cesta je obnovljena prije tri godine, a danas izgleda kao minsko polje jer nije predviđena za takva opterećenja. Preostali su nam jedino novi prosvjedi i blokada državne ceste, a po potrebi i graničnog prijelaza, pa neka nas sve pohapse i poravnaju Mohor i Šarengrad, ionako nitko ne vodi brigu o nama“, ogorčen je predsjednik MO Šarengrad, Pero Ćorić.

Na sastanku kod ministra

Šleperi su noćna mora i stanovnicima Općine Tovarnik, Nijemci, Stari Jankovci… Njihovi načelnici su se još 2018. godine sa županom Galićem uputili u Zagreb i sastali s ministrom Butkovićem te s predstavnicima policije i carine.

„Ministar nam je obećao da će o tomu problemu izvijestiti Vladu Republike Srbije i zatražiti da se granični prijelaz Tovarnik-Šid preimenuje u međudržavni, kako bi ga mogli prelaziti samo građani dviju država, a ne i ostali. Jer granicu na tome mjestu najviše prelaze šverceri automobila, kako bi izbjegli gužvu na Bajakovu. Ali najveći problem nam predstavljaju teški šleperi koji neprestano prolaze i uništavaju nam ceste, objekte uz ceste, zakrčuju promet i ostavljaju gomile smeća“, priča nam Ruža Veselčić Šijaković, načelnica Općine Tovarnik.

Zbog samo dva prometna traka na glavnoj cesti kroz Tovarnik, policija često mora regulirati promet. Najveće su gužve u vrijeme poljoprivrednih radova, kada traktori krenu na polja i tada dolazi do zakrčenja. Vozači kamiona satima stoje u kolonama i nemilice bacaju smeće kroz prozor, koje onda vjetar raznosi po njivama.

„To je strašno za vidjeti i još teže za pokupiti. Policija je čak dijelila obavijesti da smeće ostave u kamionima, ali uzalud. Cesta je puna rupa i udubljenja od preteških vozila. Ti šleperi jure pored vrtića i škole, nekad i do 90 na sat, prolaze kroz crveno u središtu mjesta, na kućama uz glavnu popucali su zidovi i to je nepodnošljivo. A nemamo od njih ni čašu hladne vode koristi, jer ne silaze kod nas, ne popiju ni kavu, ne plaćaju ceste…

Predložila sam ministru zabranu prometovanja vozilima težim od 7,5 tona i neka ih se preusmjeri na Bajakovo. Mještani Ilače i Tovarnika zatvorili su prije dvije godine cestu na pola sata kako bismo ukazali na važnost tog problema. Najgore je od četvrtka do nedjelje, kada prolaze kolone kamiona pa je naš granični prijelaz je 2019. bio drugi po intenzitetu kamionskog prometu u Hrvatskoj!“, ističe načelnica Općine i navodi kako joj je ministar Butković obećao doći i osobno se uvjeriti u stanje u Tovarniku, ali stalno odgađa zbog drugih obveza.

Predlagali su izgradnju obilaznice u Ilači, ali nema novca za to. Tražili su otvaranje još dvije naplatne kućice za kamione na autocesti kako bi prijelaz bio protočniji, jer i to je osim cestarine razlog što dolaze na manji prijelaz kod Tovarnika. U Ministarstvu prometa rekli su načelnicima da bi ih mi mogli otvoriti, ali Šid ih ne stigne obraditi i tamo je usko grlo. Žali se načelnica Veselčić Šijaković kako zbog tih problema mnogi napuštaju Tovarnik, što je pojačalo ionako zabrinjavajuću depopulaciju.

„Problem su nam najviše Turci, Rumunji, Bugari pa Makedonci i Albanci s Kosova. Mnogi siđu s autoceste kod Babine Grede i Županje, ovdje prijeđu granicu i vrate se na autocestu za Beograd. Takvo je stanje barem već 5-6 godina. Ako netko nastrada ili se ništa ne učini, pozvat ću sve susjedne načelnike na organizaciju prosvjeda pred Ministarstvom“, zaključila je Ruža Veselčić Šijaković.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari