'KRAJNJE NEODGOVORNO'

Prometni stručnjak o korčulanskoj tragediji: ‘Golf III, automobil iz sigurnosno-pretpovijesnog razdoblja, vozio je 19-godišnjak’

Prometni stručnjak o korčulanskoj tragediji: ‘Golf III, automobil iz sigurnosno-pretpovijesnog razdoblja, vozio je 19-godišnjak’

Kaže kako su posebno opasne prometnice koje lokalno stanovništvo dobro poznaje

Osvrčući se na prometnu nesreću u kojoj su na Korčuli stradala tri mladića, prometni stručnjak, Željko Marušić provjerio je stanje u sustavu sigurnosti cestovnog prometa Hrvatske.

Za Autoportal piše kako su posebno opasne prometnice koje lokalno stanovništvo dobro poznaje pa smatra da je užasna prometna tragedija na Korčuli pokazala da se umjesto na širok raspon mjera, koje doduše imaju smisla, ali većina ih nije učinkovita, trebamo fokusirati na ključnu, a to je povećanje izvjesnosti kažnjavanja za opasne prometne prekršaje, prenose RTL Vijesti.

“Krajnje neodgovorni mladići iz Smokvice na Korčuli dobro su znali kako je vjerojatnost da će ih iza ponoći, na državnoj cesti od Blata prema Veloj Luci, u jurnjavi nesigurnim Volkswagen Golfom 3 zaustaviti policija te kazniti zbog prebrze vožnje (čl. 54 Zakona o sigurnosti prometa na cestama), neprilagođene vožnje (čl. 51), nevezivanje sigurnosnog pojasa (čl. 163), a možda i alkoholiziranosti… slična riziku da će ih u vožnji pogoditi meteorit. Dakle, praktički, nikakav”, istaknuo je.

“Volkswagen Golf III, automobil iz ‘sigurnosno -pretpovijesnog razdoblja’, vozio je 19-godišnjak, koji je vozački ispit položio 16. rujna 2021. i još čak nije izvadio vozačku dozvolu (vozio je uz potvrdu)!”, ističe dalje pa zaključuje kako je sada jasno koliko je bilo štetno ukidanje odredbe o mladim vozačima te bi je trebalo, u dorađenoj formi vratiti.

S druge strane, govori kako od 15. studenoga do 15. travnja treba uvesti obvezu korištenja zimskih guma za sve hrvatske ceste jer govori, ljetne gume gube sigurnosna svojstva prijanjanja već ispod +7 celzijevih stupnjeva, a dalmatinski je asfalt skliskiji nego na kontinentalnim prometnicama. “Svaka zimska noć, s vlagom na cesti stvara opasno stanje”, zaključuje.

Naposljetku, naveo je i kako ova prometna tragedija, koja je u crno zavila Korčulu ukazuje da se trebamo fokusirati na sljedeće mjere:

“Bitno povećati izvjesnost kažnjavanja! Za to je najvažnije ceste, posebice opasna mjesta, premrežiti radarskim kamerama, uvesti mehanizam objektivne odgovornosti (kaznu prvenstveno plaća vlasnik vozila) te provesti katarzu pravosudnog sustava, u cilju bitnog povećanja njegove pravednosti i učinkovitosti. Treba uvesti posebne mjere za lokalne sredine, posebice otočne (redovita premještanja djelatnika policije iz kontinentalnih u otočne sredine i obrnuto)

Vratiti odredbu ‘mladog vozača’ do navršene 24. godine, za koje bi vrijedilo ograničenje snage vozila od 70 kW (95 KS) i uvesti izdavanje samo ‘privremene vozačke dozvole’, uz definiranje uvjeta (sigurnog ponašanja u prometu) za dobivanje trajne vozačke dozvole.

Propisati obvezu korištenja zimskih guma od 15. studenoga do 15. travnja za sve hrvatske ceste, uz mjere subvencioniranja (primjerice povrat PDV-a na jedan komplet guma svake dvije godine, iz PDV-a plaćenog na račun za servisiranje – bila bi to dvostruko korisna mjera).

Trošarinu (PPMV) i godišnji porez na vozila (do 10 godina starosti) za nova vozila koja imaju pet zvjezdica za sigurnost po Euro-NCAP sustavu smanjiti za 50 posto, a ako imaju i sustav autonomnog kočenja, ukinuti. Na stara i nesigurna vozila, poput Volkswagen Golfa 3 (1991. – 1997.), u kakvom su poginuli korčulanski mladići, otklonom od štetnog populizma i političkog marketinga, uvesti progresivni osiguravateljski malus”, zaključio je.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari