IVAN VEDAK O PRAVOJ POMAMI

Hrvati razgrabili Lidlove tenisice! Platili ih 129 kuna, prodaju ih za vrtoglave cifre. U čemu je tajna? Stručnjak: ‘Najsmješnije je ovo…’

Tenisice u Lidlu koštaju 120 kuna, a na internet oglasnicima dozežu i vrtoglavih 4 i pol tisuće

Sportske tenisice koje su stigle u Lidl planule su brzinom munje.

Kako su u mnogim trgovinama rasprodane, nekolicina onih koja je ipak uspjela zgrabiti svoj par postavili su ih na internet oglasnike. Najjeftiniji par na koji smo naišli na oglasniku prodaje se po cijeni od 300 kuna, a najčešća cijena ovih tenisica je 1000. No, ima i onih koji su odlučni da žele unovčiti ovaj “ulov” pa cijene dosežu i do vrtoglavih 4 i pol tisuće kuna. Valja naglasiti da im je cijena u trgovinama 129 kuna pa će oni koji su ih kupili kako bi ih preprodali itekako dobro zaraditi ako nađu kupce.

Foto: Njuškalo.hr/Screenshot

Kako i zašto su postale popularne? Što je kod njih toliko privlačno? Jesu li uopće udobne? O kontrakulturi i pljuski dizajnerskim brendovima RTL.hr je razgovarao s pravim stručnjakom za tenisice.

Prva je verzija bila plava i još ekskluzivnija od ovih. Lidlove tenisice i prije no što su došle u Hrvatsku napravile su opću pomamu, a sad je trend stigao i kod nas.

Navodno ih još ima u određenim trgovinama, no nestaju brzinom munje. Mnogima nije jasno što se to uopće događa i što je oko tih tenisica toliko privlačno. Tim je povodom RTL.hr razgovarao s Ivanom Vedakom, DJ-em, glazbenim aktivistom i promotorom – kao i velikim zaljubljenikom i kolekcionarom tenisica.

“To je definitivno dobra tenisica. Jako su lagane, udobne. Džon je isto iznenađujuće dobar i u usporedbi s drugima na tržištu jako su udobne”, kazuje Vedak. “Odgovorno tvrdim – za tu cijenu nema bolje obuće”, dodaje. Objašnjava kako ni u outletima ne postoji takva udobnost za 129 kuna.

Foto: Ivan Vedak

Kaže da svoje često nosi, a s obzirom da posjeduje prvu verziju koja se uopće nije prodavala u Hrvatskoj, ljudi ga često zaustavljaju i pitaju za njih. “Ej, jesu to Lidl tenisice? Pa di si ih uzeo”, pitaju zainteresirani prijatelji i poznanici.

“Prva je verzija zanimljiva i zbog toga što su raritet. One su estetski bile puno bolje – model je sličan, ali boje su drugačije. One su bile u potpunosti Lidl – plavo, žuto, crvene i zato su još veća fora od ovih. Ove su okej, ali je prva verzija puno bolja jer na prvu odmah možeš reći: aha, to su Lidl tenisice. Nema zabune”, objašnjava Vedak.

Zbog prve verzije Lidl tenisica, kaže naš sugovornik, digla se prašina i ovaj trend u Hrvatskoj samo je nastavak toga. “Prva je verzija izašla samo u UK i Irskoj, i kako je sneaker scena u UK-u najjača, tamo je to postiglo jako veliki uspjeh”, prepričava.

Foto: Ivan Vedak

Prvo su ih ljudi kupovali “ironično”. Dizajnom su podsjećale na Balenciagu, odnosno pratile su trend većih, “chunky” tenisica.

“I onda je ekipa, umjesto da kupuje te Balenciage za 1500 funti, kupovala Lidl tenisice za 17 eura. Tako da je to bila nekakva kontrakultura, pljuska Balenciagi i dizajnerskim brendovima koji su ulazili u sneaker kulturu. Ja bih rekao da je to određen kontrapokret”, govori Vedak.

Od 9 funti – do 1000 kuna. Na Njuškalu se za njih traže nevjerojatne cifre. Zanimalo nas je – hoće li Ivan svoje prodati?

“Ne, ne. Sve što kupim u svom broju i što želim nositi, ostavljam. Čak kupujem i u preprodaji, a te cijene znaju biti sulude, osobito za Nike Air Max i Jordan i neke kolaboracije, ali mislim da je to sasvim normalna stvar. Lidlove tenisice u pravilu nosim – i super su mi”, kaže.

Dugo se bavi modom, odnosno “street fashionom” pa nam govori kako u “uličnoj modi” uopće nije bitno koliko nešto košta – da bi bilo dobro ili lijepo.

“Ja nosim i nešto skuplje brendove, ali to kombiniram s komadima koji su jeftiniji, koji su kupljeni u second-handovima. Za dobru kombinaciju nije bitno da košta milijun, nego da je sve dobro ukombinirano i da to ima smisla. A ova nova kultura koju sad klinci furaju je baš kontra toga – natrpaju na sebe čim više i čim veće logotipove, čim skuplje brendove i misle da dobro izgledaju. A izgledaju kao da su se obukli na placu”, govori Vedak.

Foto: Ivan Vedak

Komentari na tenisice su svakakvi. Njemu je, kaže, najsmješnije što se zgražaju ljudi koji tu kulturu ne razumiju, te ne razumiju odakle to uopće dolazi. “Mnogi kažu kao: ‘Fuj, zašto bi ja to nosio? Zašto bi reklamirao Lidl?’, a ne razumiju cijelu poantu i kako je taj Lidl ispao totalna kontrakultura. Nitko ne razmišlja o tome koliko je to napravio za Lidl i kako je od jednog brenda koji je jeftin i zapravo diskontni dućan postao hit. Vidio sam na društvenim mrežama da ljudi sada mijenjaju svoje skupe tenisice, Off White Jordanice i nose Lidl. Prilično smiješno”, kaže.

Neki ljudi to možda nikada neće shvatiti – ali možda je baš u tome fora. “Mislim da je, i zato mi je to još i više zanimljivo”, zaključuje naš sugovornik, piše RTL.hr.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari