Mali promet u Luci Rijeka je prisutan godinama te je rezultat čitavog niza razloga, rekao je danas Vojko Obersnel
Velik dio radnika tvrtrke Luka Rijeka ali i pomorskih stručnjaka, da sindikaliste tvrtke i ne spominjemo, smatra da Luka Rijeka d.d. nikada nije lošije stajala odnosno poslovala. Promet je manji no ikada, upravljačke odluke pod stalnim povećalom zbog nekompetencija a posebno su veliku buru donijele neke odluke uprave odnosno Skupštine društva poput one o (nesrazmjerno velikom) povećanju novčanih naknada članovima Nadzornog odbora o čemu smo pisali OVDJE.
Nedavno (12. listopada) je održana i Izvanredna sjednica Gospodarsko-socijalnog vijeća PGŽ “povodom trenutnog stanja u trgovačkom društvu Luka Rijeka d.d”. na kojoj su sudjelovali predsjednik GSV-a Damir Bačinović, župan Zlatko Komadina sa suradnicima, gradonačelnik Grada Rijeke Vojko Obersnel, predstavnici Ministarstva državne imovine te Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, predstavnici Uprave Luke Rijeka (Tomislav Kalafatić) i Nadzornog odbora te predstavnici sindikata.
Na to je danas na Aktualom satu 12. sjednice Gradskog vijeća Grada Rijeke gradonačelnika Vojka Obersnela podsjetio i gradski vijećnik Sandro Vizler (HNS). Kazao je kako je u razgovorima s predstavnicima tog poduzeća stekao nova saznanja te zaključio kako je situacija u Luci Rijeka gora nego što je prvobitno mislio.
Vijećnik je upitao gradonačelnika ima li novih informacija o situaciji u poduzeću Luka Rijeka te jesu li se stvorili preduvjeti za zajedničku tematsku sjednicu Gradskog vijeća i Županijske skupštine o stanju u toj tvrtki od velikog značaja za riječko gospodarstvo i razvoj riječkog prometnog pravca u cjelini.
Gradonačelnik Obersnel naveo je kako promjene vlasničke strukture i menadžmenta donose neizvjesnosti, pa tako novi menadžment Luke želi postaviti svoje kadrove što izaziva protivljenje onih koji su prije bili na tim mjestima.
Gradonačelnik je rekao da situacija u Luci nije blistava no nije ni katastrofalna kako se želi prikazati.
“Činjenica je da postoji manji promet robe u odnosu na prethodnu godinu, što je bila tema i GSV-a. Mali promet je prisutan godinama te je rezultat čitavog niza razloga, pa potencijalni izostanak ili dolazak većeg broda na terminalu za rasuti teret u Bakru može značiti i variranje od 15% ukupnog lučkog prometa”, odgovorio je Obersnel na vijećničko pitanje.
Kazavši kako su na sastanku GSV-a bili predstavnici sindikata, radnika i uprave, gradonačelnik je rekao da je teško zaključiti tko je od njih u pravu, a uvjeravanja uprave Luke tiču se stabilizacije prometa i zadržavanja na razini iz prošle godine.
Obersnel je kazao kako se Grad ne može miješati oko odabira struktura unutar trgovačkog društva, a budući da država i mirovinski fondovi imaju udio u vlasništvu gradonačelnik je obavijestio gradske vijećnike kako je resornom ministru Olegu Butkoviću kazao da bi se njihovi predstavnici trebali ozbiljnije angažirati u nadzornom odboru i tražiti aktivnije stavove uprave oko daljnjih aktivnosti, plana poslovanja, investiranja u opremu, što je bilo najavljeno u kontekstu dokapitalizacije i ulaska poljske tvrtke OT logistics u Luku Rijeka.
Gradonačelnik je zaključio da zasad nema potrebe da se kroz Gradsko vijeće i Županijsku skupštinu održi tematska sjednica.