NEKOLIKO ETAPA OBNOVE

Galerija | BROD MUZEJ Pogledajte kako danas izgleda Galeb!

Foto: Dalmont

Radove na obnovi i prenamjeni broda Galeb u brod muzej s pratećim komercijalnim sadržajima obavlja tvrtka Dalmont d.d. iz Kraljevice. Radovi su vrijedni 46.858.218,91 bez PDV-a odnosno 58.572.773,64 HRK s PDV-om

Brod Galeb, kojeg je Ministarstvo kulture proglasilo kulturnim dobrom Republike Hrvatske, prije mjesec dana je dotegljen iz brodogradilišta Dalmont d.d. u Kraljevici na dokovanje u brodogradilište Viktor Lenac d.d. u Martinšćici gdje je izveden čitav niz radova. Prije nekoliko dana brod se vratio u Kraljevicu gdje će se obnova nastaviti kako bi se Galeb naposlijetku pretvorio u brod muzej.

Galeb više neće imati svoj pogon, već će po završetku obnove biti vraćen u Rijeku prvenstveno u funkciji kulture. Uz stalni muzejski postav, na brodu će biti i prostori za izložbe, kino te razne kreativne radionice. Manji dio broda bit će stavljen u komercijalnu funkciju pa će tako na brodu biti hostel, restoran/bar i suvenirnica.

Radove na obnovi i prenamjeni broda Galeb u brod muzej s pratećim komercijalnim sadržajima, obavlja tvrtka Dalmont d.d. iz Kraljevice. Radovi su vrijedni 46.858.218,91 bez PDV-a odnosno 58.572.773,64 HRK s PDV-om. Galeb je sastavni dio projekta „Turistička valorizacija reprezentativnih spomenika riječke industrijske baštine“ za koji je Grad Rijeka dobio 68.9 milijuna kn bespovratnih sredstava iz Europskog fonda za regionalni razvoj u okviru Operativnog programa “Konkurentnost i kohezija”.

“Naručitelj Grad Rijeka je u otvorenom postupku javne nabave kao najpovoljnijeg ponuditelja odabrao naše trgovačko društvo Dalmont d.o.o. iz Kraljevice, temeljem čega smo krajem studenog potpisali Ugovor o obnovi i prenamjeni broda Galeb u brod muzej s pratećim komercijalnim sadržajima. Dana 5. prosinca 2019.g. brod Galeb je dotegljen u Luku posebne namjene- brodogradilište Kraljevica te kreće zahtjevna i izazovna obnova uz primjenu specifičnog brodopopravljačkog znanja u kojem se Dalmont dokazao posljednjih godina”, kazali su iz tvrtke Dalmont d.d. za morski.hr.

Brod će biti bez pogona, a opremanje završeno do kraja travnja 2021.

“Do sada su izvedeni radovi skidanja te zbrinjavanja obloga i stropova od čega je dio sadržavao azbest pa se istome pristupilo zasebno sukladno svim važećim pozitivnim propisima RH.

Također, s posebnom pažnjom kako bi se sačuvala autentičnost, izvedeni su radovi koji spadaju pod restauratorski dio, od čega bi naglasili keramičke pločice, skinute od strane ovlaštenog restauratora na samom brodu. Iste su odvezene na daljnju restauratorsku obradu kako bi se po završetku remonta ponovno vratile na originalne pozicije. Palubna oprema će se jednako tako restaurirati i u konačnici biti muzejski eksponat.

Referirajući se na brodopopravljački dio radova izdvajamo izmjenu čeličnih limova na mjestima gdje je postojeći dotrajao kako bi u potpunosti udovoljili propisima i zahtjevima Hrvatskog registra brodova.”, kazali su iz Dalmonta.

Obzirom da trgovačko društvo Dalmont u Luci posebne namjene -brodogradilište Kraljevica nema mogućnost dokovanja, Galeb je u zadnjih mjesec dana ponovno bio u teglju, ovaj put na relaciji Kraljevica- brodogradilište Viktor Lenac- Kraljevica, gdje je odrađeno dokovanje te podvodni dio radova. U proteklih trideset dana radilo se na saniranju podvodnog dijela trupa, degazaciji tankova, pjeskarenju podvodnog i nadvodnog dijela trupa te nanošenje antikorozivne zaštite na trup, postojeći usisi su blindirani , a oni koji će se koristiti obnovljeni.

“Sada kada je brod Galeb ponovno dotegljen u brodogradilište Dalmont u Kraljevici, krećemo sa završnim opremanjem koje bi po sadašnjem planu trebalo biti gotovo do kraja travnja 2021.
Pod završnim opremnjem smatramo prvenstveno radove opremanja i instalacije brodskih sustava, elektroenergetike, ventilacije i klimatizacije, interijera, vraćanje palubne opreme koja je trenutno na restauriranju, završno bojanje i ostali bravarski radovi .

Naručitelj Grad Rijeka je predvidio i slijedeće dvije etape obnove, iste su još u fazi pripreme dokumentacije za javnu nabavu, a uključuju završne restauratorske radove i uređenje komercijalnih prostora na brodu koje će izvoditi budući zakupnik istih”, zaključili su iz Dalmonta za morski.hr.

Sukladno klasifikaciji plovnih objekata, premda će Galeb kolokvijalno zauvijek ostati brod, on je plutajući objekt bez vlastitog pogona te je temeljem rješenja Uprave za zaštitu kulturne baštine Ministarstva kulture RH proglašen kulturnim dobrom.

Projektom je predviđeno da ostane privezan u riječkoj luci smješten uz Molo longo, što znači da će posljednji zadatak predviđen nakon primopredaje biti tegalj na navedenu destinaciju.

Foto: Dalmont

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari