PARKIRANJE U STROSSMAYEROVOJ: Živi zid Rijeka prozvao odgovorne, no imaju li pješaci sada više ili manje mjesta za prolaz?

Od 12. prosinca u Strossmayerovoj ulici uvodi se naplata parkiranja, obavijestio je građane TD Rijeka plus prije nekoliko dana (OVDJE).

Plave linije koje označavaju parkirna mjesta već su povučene pa se već nazire kako će parkiranje u Strossmayerovoj ubuduće izgledati.

Iako je uvođenje naplate parkiranja izazvalo niz komentara građana, a dio njih dotaknuo se i logike iscrtanih parkirnih mjesta koja manjim dijelom zahvaćaju pločnik a većim dijelom krajnu desnu kolničku traku, istine radi treba podsjetiti kako je i dosadašnje “divlje” rješenje predstavljalo veliku neugodu pa i opasnost za pješake.

Naime, dosad su se vozila na desnoj strani Strossmayerove – ako gledamo s Piramide prema središtu grada – parkirala uglavnom u cijelosti na nogostup, što je predsatavljalo nepremostivu prepreku za pješake, pogotovo one s, recimo, dječjim kolicima. Sada treba vidjeti u kolikoj će mjeri ovakcvo rješenje ispraviti tu nepravilnost.

S prometnim rješenjem odnosno novo iscrtanim parkirnim mjestima u Strossmayerovoj nezadovoljni su u riječkom Živom zidu.

Njihovo prioćenje prenosimo u cijelosti:

Poštovani svi,

u proteklom periodu (dinamički gledano ne tako davno) u Strossmayerovoj ulici u Rijeci ucrtana su dodatna mjesta za vozila u mirovanju. Živi zid Rijeka ovim putem želi ukazati na velik broj nepravilnosti prilikom označavanja parkirnih mjesta koja su van svake pravilnosti struke i u skladu sa sigurnosti cestovnog prometa.

Gledajući s aspekta struke, ovo je veliki prekršaj za sve one koji su svoj potpis stavili na ovaj projekt. Ovakav način povećanja parkirališnih mjesta je nedopustiv i ovim putem osuđujemo sve koji su dali zeleno svjetlo za izvedbu navedenog. Kao što možete vidjeti na navedenoj lokaciji, uzurpiran je nogostup i smanjen je prostor za pješake koji ga svakodnevno koriste. Gledajući s aspekta sigurnosti cestovnog prometa, u ovom slučaju je ona u potpunosti smanjena. Prvobitno, (kao što smo već spomenuli) ugroženi su pješaci (dječja kolica, osobe s invaliditetom, itd.) koji koriste nogostup. Naglasak je i na ugrozi vozača. U trenutku kada budu parkirali svoja vozila, iz istih će izlaziti na kolnički trak. Kod ovakvih i sličnih projekata, potrebno je ostaviti prostora za one koji istupaju iz vozila.

Pozivamo sve odgovorne, od Vijeća Mjesnog odbora koji nije reagirao, do nadležnih koji su izveli ovaj projekt kao i gradonačelnika Grada Rijeke. Gospodo, ovo što Vi radite je teška sramota. Isto pokazuje da Vas uopće nije briga za ljude i njihovu sigurnost.

Rješenje je trebalo biti vrlo jednostavno. Potrebno je bilo napraviti sljedeće: proširiti dimenzije kolničkih trakova, ucrtati uz nogostup punu uzdužnu crtu i postaviti veće rubnjake kako bi se povećala sigurnost nemotoriziranih sudionika u prometu.

Iz Rijeka prometa su u izjavi za medijima iznijeli sljedeće:” Na navedenoj su lokaciji vozila bila nepropisno parkirana”. Ucrtavanjem oznaka na kolniku više nema nepropisnog parkiranja, nego se vrši legalna naplata na istom mjestu gdje se nedavno nepropisno parkiralo.

Ovim putem, još jednom, osuđujemo ovakav način rada i tražimo da sve odgovorne osobe podnesu ostavke.“, stoji u priopćenju Živog zida Rijeka.

Vjerujemo kako će implementacija novog načina parkiranja u Strossmayerovoj u narednim danima dati barem dio odgovora na ova pitanja, i to – nadamo se – na pozitivan način. Uz vjeru kako reakcija ove političke stranke nije samo pokušaj jeftinog stjecanja političkih bodova na objektivno velikom problemu parkiranja u gradu kao što je Rijeka. Dotle, podsjetimo kako stanari Strossmayerove ulice mogu kupiti povlaštenu kartu za parkiranje (OVDJE).

Inače, cijena jednog sata parkiranja u Strossmayerovoj ulici iznosit će 4,00 kune, a usluga se plaća SMS porukom unošenjem registracije vozila, na broj 708511.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari
Povezani sadržaj
Views Views