Plenković u 3. maju, izjave istovjetne onima izrečenima prije godinu dana?!

Premijer Andrej Plenković danas obilazi riječko brodogradilište gdje se sastao s direktorom Edijem Kučanom

Teška i neizvjesna situacija s brodogradilištem 3.maj  nastavlja se. Danas je u posjet brodogradilištu stigao premijer Andrej Plenković.

Višemjesečne odgode pokretanja stečaja, radnici na rubu očaja, neisplaćene plaće…. kraj agonije se ne nazire ali ne umire niti nada u spas.

Photo: Nel Pavletic/PIXSELL

Zrno optimizma nudi novi direktor brodogradilišta 3. maj Edi Kučan koji je danas primio premijera Plenkovića te ministre Olega Butkovića i Dražena Bošnjakovića.

Photo: Nel Pavletic/PIXSELL

Prije pet dana Vlada RH je na sjednici donijela zaključak kako će se Vlada uključiti u iznalaženje rješenja za deblokadu računa 3.maja te nastavak proizvodnje.

Ipak, danas nije sve počelo kako je planirano: najvažniji Plenovićev ministar za ovu problematiku, ministar gospodarstva Darko Horvat, negdje je “zapeo” i nije stigao na vrijeme u Rijeku!

Photo: Nel Pavletic/PIXSELL

– A gdje mi je najbitniji ministar?, upitao je premijer pri dolasku u riječki škver.

Ipak, u 3. maju pojavio se i ministar gospodarstva pa su uz zakašnjenje planirane aktivnosti mogle započeti.

Photo: Nel Pavletic/PIXSELL

Nakon sastanka u brodogradilištu premijer Andrej Plenković dao je sljedeću izjavu:

– Danas smo dobili iscrpno predstavljanje trenutnoga stanja u društvu 3. maj te planova kako dovršiti brodove koje se trenutno nalaze u brodogradilištu. Dva su ovdje iza nas, jedan od brodova je u Puli.

Photo: Nel Pavletic/PIXSELL

U svakom slučaju ono što smo danas čuli od gospodina Kučana je ohrabrujuće. Vidim da je visoki stupanj motiviranosti i Uprave društva, a naravno i radnika 3. maja da ponovo krenu dovršiti narudžbe koje su ovdje u brodogradilištu, te nastave dalje.

Uslijedit će druga faza, a to je izrada cijelog plana koji će omogućiti deblokadu računa, nakon toga pripremu proizvodnje te u partnerstvu s naručiteljima zatvaranje financijske konstrukcije za dovršetak brodova koji su trenutno tu.

Foto: Nel Pavletić/PIXSELL

U konačnici slijedi pronalazak strateškog partnera koji bi dugoročno, kroz proces restrukturiranja mogao održati brodogradnju u Rijeci na tržišnim osnovama, naveo je premijer.

Photo: Nel Pavletic/PIXSELL

Plenković je pojasnio i što je cilj angažmana Vlade u 3. maju.

– Cilj našeg angažmana je da prije svega u ovom trenutku riješimo ono što je nužno, a da za otprilike dvije godine koliko bi trebalo trajati dovršavanje ovih brodova uz pronalazak partnera omogućimo opstanak brodogradnje ovdje u Rijeci, rekao je Plenković.

Na pitanje o odvajanju 3. maja od Uljanik grupe, premijer je naglasio kako je to „i pravno, i financijsko, i ekonomsko i stručno pitanje“. „Vlada je uključila Ministarstvo gospodarstva, Ministarstvo financija, Ministarstvo pravosuđa te Hrvatsku brodogradnju – Jadranbrod d.d, a svaka od ovih institucija ima svoju zadaću u pronalasku čvrstog okvira s kojim je u punoj mjeri moguće provesti zaključak kojeg smo donijeli prošlog tjedna“, izjavio je premijer Plenković, dodavši kako cjeloviti plan spašavanja 3. maja podrazumijeva i isplatu svih neisplaćenih plaća radnicima, no odgodio odgovor o iznosima državnih jamstava i financijskoj konstrukciji dovršetka brodova za nadolazeću sjednicu Vlade.

Photo: Nel Pavletic/PIXSELL

Nakon gotovo dvosatnog susreta, prilikom izjava za medije, direktor 3. maja Edi Kučan kazao je kako je premijeru prezentirano ne samo sadašnje stanje brodogradilišta te predloženi modeli dovršetka započetih brodova, već i njegova povijest od osnutka 1905. godine te pozicija i značaj u svjetskoj brodogradnji.

„Trenutno smo se fokusirali na dovršetak tri broda – broda za rasuti teret za kanadske naručitelje, jednog kemijskog tankera te broda za prijevoz kamiona i automobila koji spada u stečajnu masu Uljanika“, rekao je Kučan, nadodavši kako će se posljednji brod užurbano završiti s obzirom da 3. maj ima potreban materijal. „Za kanadski brod planiramo da do kraja mjeseca riješimo ugovor, a za dolazak materijala nam treba oko mjesec i pol dana“, kazao je Kučan, istaknuvši kako financiranje za ovaj brod treba krenuti početkom rujna, budući da se ne smije dozvoliti skupo kašnjenje isporuke. Na novinarsko pitanje o dopremi tankera koji se trenutno nalazi u Puli, Kučan je rekao kako se ne boji za potencijalne probleme, no kako treba napraviti plan aktivnosti te riješiti dugovanja prema Jadranskom pomorskom servisu koji će brod dopremiti u 3. maj.

Razgovorima su se pridružili i župan Zlatko Komadina te zamjenik gradonačelnika Grada Rijeke Marko Filipović koji su kazali kako Grad i Županije stoje iza 3. maja i kao cilj imaju nastavak gradnje brodova u Rijeci.

„Odluka Vlade je donesena, sada ju se treba operativno provesti te ispoštivati rokove“, rekao je Komadina, dodavši kako posjet premijera nije bio kurtoazan, već temelj za operativni i provedbeni postupak spašavanja brodogradilišta.

Photo: Nel Pavletic/PIXSELL

U 3. maju je trenutno zaposleno 740 ljudi, od čega je posao više od 50% radnika vezan za proizvodnju, dok još 30% radi na pomoćnim proizvodnim poslovima, uz 35 radnika 3. maja koji intenzivno rade u brodogradilištu Viktor Lenac. Također, navedeno je kako će dio dovršetka brodova obaviti i radnici Uljanika te kooperanti, a najavljen je i sutrašnji sastanak 3. maja s tvrtkom IT Acqua, koja radi za talijanski Fincantieri.

Photo: Nel Pavletic/PIXSELL

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari