Program u siječnju u riječkom HNK Ivana pl. Zajca otvara predstava koju publika željno iščekuje – o čemu svjedoče i već rasprodane izvedbe – mjuzikl “Evita”!
Nakon uspjeha “Sunset Boulevarda”, još jedna uspješnica Andrewa Lloyda Webbera, ponovno pod redateljskom palicom Argentinke Renate Carole Gatice, Evitine sunarodnjakinje, na “Zajčevu” pozornicu stiže s dvjema premijerama, 15. i 16. siječnja. Predstava se izvodi pod dirigentskim vodstvom i i u hrvatskom prepjevu maestra Igora Vlajnića. U ulozi argentinske prve dame izmjenjivat će se Leonora Surian Popov i Elena Brumini, koje su se uhvatile u koštac s ulogom prepunom izazova.
Na konferenciji za novinare ravnateljica Hrvatske drame i redateljica mjuzikla „Evita” Renata Carola Gatica osvrnula se na suradnju i veliki ansambl predstave na kojeg je, kako kaže, jako ponosna.
„Poslije uspjeha „Sunset Boulevarda” odlučili smo ne mijenjati formulu uspjeha odnosno tim koji pobjeđuje. Sretni smo što smo dobili još jednu priliku kako bismo dokazali da taj uspjeh nije bio slučajan. Većina istog kreativnog tima ponovno radi i na „Eviti”, vrhunski kućni scenograf Dalibor Laginja, koreografkinja Tihana Strmečki. Doveli smo i argentinskog koreografa Damiana Cortesa Albertija kako bi tango bio autentičniji. Prekrasne kostime osmislila je Sandra Dekanić. A sve to ne bi bilo moguće da naš maestro Vlajnić, inicijator mjuzikala u našoj kazališnoj kući, ne prevodi i prepjevava hit mjuzikle”.
Intendant Marin Blažević potom je otkrio kako je s ravnateljicom Hrvatske drame došao na ideju o uprizorenju „Evite“.
„Ono što je Leonora Surian Popov izvela u „Sunset Boulevardu” bilo je nešto što u takvoj mjeri nisam nikada doživio u ovom Kazalištu, a to su stajaće ovacije i urlici oduševljenja. Već na domjenku nakon „Sunseta” odlučili smo – za Leonoru može i mora biti „Evita”! ”, kazao je Blažević te istaknuo kako Elena Brumini nije alternacija Leonori Surian Popov već jednakopravna nositeljica naslovne uloge. Bit će to dvije različite, drugačije Evite, ali jednako uvjerljive, siguran je Marin Blažević.
Maestro Igor Vlajnić zahvalio je svima koji su radili na mjuziklu, ali posebno je pohvalio Pjevački zbor mladih „Josip Kaplan” i Dječji zbor „Kap” koji su odradili nimalo lake zadatke, posebno stoga što se radi o ljudima koji nisu profesionalci već je to za njih novo iskustvo.
Koreografkinja Tihana Strmečki kazala je kako joj znači čast što po drugi put radi u riječkom Kazalištu i surađuje s, kako kaže, iznimnim, virtuoznim riječkim Baletom u kombinaciji s vanjskim suradnicima iz plesnog kluba K2K.
„U toj kombinaciji energija vidjet ćete prekrasne, dinamične i uzbudljive plesne brojeve koji će pojačavati strast i atmosferu koju je Renata Carola Gatica režijski iskazala u cijeloj predstavi”, dodala je Strmečki kazavši kako je pravi argentinski tango, omogućivši tako svima i edukaciju, donio argentinski koreograf Damian Cortes Alberti.
„Osjetit ćete strast koju Argentinci donose na scenu. Ples je u funkciji pojačavanja priče. Iskoristili smo sve tehničke sposobnosti i vrhunske kvalitete naših plesača i zasigurno će svi uživati”, zaključila je Tihana Strmečki koja je svoj zanat izučila na Broadwayu i West Endu.
Scenograf Dalibor Laginja kazao je kako mu je u osmišljavanju pomogla redateljica Renata Carola Gatica i njena jasna ideja.
Uzbuđena Leonora Surian Popov odbrojava sate do premijere 15. siječnja, zahvalna je na ulozi Evite i na divnoj suradnji s autorskim timom. „Imamo pravi spektakl i u fazi smo da jedva čekamo dolazak publike kako bismo se iskazali u najboljem sjaju”, rekla je Surian Popov.
„Nije mi ni napamet padalo da bih mogla biti Evita. Zahvaljujem svima i čestitam svima – ono što sam ja vidjela, pomelo me!”, kazala je Elena Brumini koja u ulozi Evite premijerno nastupa 16. siječnja.
Sponzor mjuzikla bez kojeg ne bi bilo svjetla u našem Kazalištu jest HEP – Sjaj u tami.
Mjuzikl prati život kontroverzne Eve Peron, rođene Duarte, od siromašnog, ali ambicijama ispunjenog djetinjstva, preko dolaska u Buenos Aires i želje za usponom u filmskom i televizijskom svijetu, pa do braka s karizmatičnim političarom Juanom Peronom i uloge duhovne liderice jedne nacije. Njezin i Peronov uspon počinje njihovim susretom – jedno drugome dali su ključ za uspjeh. Peron je pobijedio na predsjedničkim izborima, a Eva je postala jednom od najpoznatijih prvih dama u povijesti, a potom i ikonom Argentinaca, Santa Evita – smatrana je sveticom, simbolom emancipacije žena, majkom nacije, jednom od najvećih vođa borbe za dostojanstvo radnika. Iako se uz nju, dakako, vežu i brojne kontroverze, Evita Perón ostala je zapamćena kao političarka s izuzetnom karizmom i zvjezdanim statusom zbog čega je njezin život savršena inspiracija za veliku priču pretočenu u mjuzikl.
Zato je u procesu izgradnje legende o Eviti u zemljama izvan Latinske Amerike, važan utjecaj svakako imao upravo mjuzikl Andrewa Lloyda Webbera i Tima Ricea, “Evita”(1978.), te kasnije i istoimeni hollywoodski uradak Alana Parkera (1996.), u kojemu je ikonu glumila Madonna.
U riječkoj predstavi sudjeluju članovi svih umjetničkih ansambla, Hrvatske drame, Talijanske drame, Opere i Baleta HNK Ivana pl. Zajca i polaznici Riječkog kazališta mladih „Kamov”, te Pjevački zbor mladih „Josip Kaplan” i Dječji zbor „Kap”. Uz Leonoru Surian Popov i Elenu Brumini, uloge u alternacijama tumače Fabijan Pavao Medvešek i Stefano Surian (Che), Dario Bercich i Ivan Šimatović (Juan Peron), Stefano Surian i Marko Fortunato (Augustin Magaldi) te Ana Majdak i Katja Budimčić (Peronova ljubavnica).
Koreografi su Tihana Strmečki i Damian Cortes Alberti, scenograf Dalibor Laginja, kostimografkinja Sandra Dekanić, oblikovatelj zvuka Saša Predovan, a oblikovatelj svjetla je Dalibor Fugošić.
Predstava nastaje u suradnji HNK-a Ivana pl. Zajca i Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog u Zagrebu gdje će mjuzikl biti izvedena 8. ožujka 2020.