Potpisan ugovor o nastavku gradnje infrastrukture na Brajdici i Zagrebačkoj obali

Potpisan je ugovor o izvođenju radova na unaprjeđenju infrastrukture na kontejnerskom terminalu Zagreb Deep Sea u riječkoj luci.

Radi se o rekonstrukciji teretnog dijela željezničkog kolodvora Rijeka i izgradnji intermodalnog terminala na Zagreb Deep Sea kontejnerskom terminalu, zajedničkom projektu Lučke uprave Rijeka i HŽ infrastrukture, čija je financijska vrijednost 159.5 milijuna kn bez PDV-a, odnosno oko 200 milijuna kuna nakon njegova uračunavanja.

Projektom će se rekonstruirati i produljiti postojećih 12 kolosijeka i izvlačnjaka, izraditi sustav kabelske kanalizacije, izvršiti ugradnja telekomunikacijskih kabela, kabela napajanja i rasvjete, radovi na kontaktnoj mreži te na donjem ustroju u cilju poboljšanja nosivosti i odvodnje podloge. U drugoj fazi radova izradit će se priključci kolosiječnih postrojenja i kabelska kanalizacija u području spoja rekonstruiranih kolosijeka teretnog kolodvora Rijeka i terminala na postojeće stanje, a projektom je predviđena i izgradnja četiri kolosijeka duljine 400 m na novom dijelu kontejnerskog terminala na Zagrebačkom pristaništu te dva kolosijeka za portalne dizalice.

Radovi bi trebali biti završeni do kraja 2021, a ovaj će projekt unaprjeđenjem intermodalne infrastrukture te rasterećenjem prometa modalnim premještanjem sa ceste na željeznicu doprinijeti razvoju prometne povezanosti riječke luke s Transeuropskom prometnom mrežom (TEN-T).

Svečanost potpisivanja ugovora odvila se u Mramornoj dvorani Pomorskog i povijesnog muzeja Hrvatskog primorja, a ugovor su potpisali ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture d.o.o. Ivan Kršić te direktor odabranog izvođača radova Tine Svoljšak u ime tvrtke „SŽ – Železniško gradbeno podjetje Ljubljana d.d“, u nazočnosti zamjenika gradonačelnika Rijeke Marka Filipovića, zamjenice župana Primorsko-goranske županije Marine Medarić te ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića i njegova pomoćnika Anđelka Petrinića.

Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa ovom je prilikom kazao kako je doprinos ovog projekta jedan od četiri važna segmenta nužnih za cjelovito funkcioniranje terminala na Zagrebačkom pristaništu, zajedno uz njegovu temeljnu izgradnju, nadolazeću izgradnju ceste D403 te koncesioniranje terminala čije su procedure u tijeku.

„Sva ova četiri segmenta biti će gotova za dvije do tri godine, a riječka će luka 2022. godine biti luka s najvećim kontejnerskim kapacitetom na sjevernom Jadranu“, rekao je Vukorepa.

„Ovaj projekt će potaknuti razvoj konkurentnosti riječke luke“, kazao je predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture d.o.o. Ivan Kršić, naglasivši kako je dokumentacija za izgradnju pruge Škrljevo – Rijeka – Jurdani u izradi.

Prisutne je svojim govorom pozdravio i zamjenik gradonačelnika Marko Filipović, iskazavši nadu kako će i u narednom sedmogodišnjem financijskom periodu Europske unije Rijeka biti mjesto ulaganja u velike razvojne projekte, dok je ministar Oleg Butković naveo kako su napori Lučke uprave Rijeka i HŽ infrastrukture pokazali da se u dobroj suradnji i koordinaciji te uz financiranje iz EU fondova mogu uspješno realizirati veliki projekti.

Projekt „Unaprjeđenje infrastrukture u luci Rijeka – kontejnerski terminal Zagrebačko pristanište (POR2CORE-ZTC)“ u sklopu kojeg će se odviti rečeni radovi, započeo je 2016. godine, a za njega je iz Instrumenta za povezivanje Europe (Connecting Europe Facility – CEF) 26.8 milijuna eura. Ukupna vrijednost projekta iznosi 31.6 milijuna eura, a riječ je o jednom od sedam razvojnih projekata Lučke uprave Rijeka koji su sufinancirani iz CEF-a.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari