
Zajedničkom kartom bit će omogućen prijevoz vlakom i autobusom u I. zoni na području Grada Rijeke, a mjesečne karte moći će kupiti radnici, studenti, učenici i umirovljenici
Promotivnom vožnjom vlaka na relaciji Rijeka – Jurdani – Rijeka danas je obilježeno uvođenje integriranog prijevoza putnika na riječkom području. Tijekom vožnje potpisan je i sporazum o integriranom prijevozu putnika na riječkom području.
Tijekom vožnje gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel, gradonačelnik Bakra Tomislav Klarić, načelnik Općine Matulji Mario Ćiković, direktor autobusnog prijevoznika KD Autotrolej Marin Rajčić i Uprava HŽ Putničkog prijevoza predvođena predsjednikom Uprave Željkom Ukićem potpisali su Sporazum o dugogodišnjem partnerstvu u razvoju integriranog prijevoza putnika na području Grada Rijeke.

Uz to, predstavnici Grada Rijeke, KD Autotroleja i HŽ Putničkog prijevoza potpisali su Ugovor o poticanju integriranog prijevoza putnika uvođenjem zajedničke pretplatne karte HŽPP – KD Autotrolej.

Zajednička karta HŽPP – KD Autotrolej vrijedit će od 1. rujna 2018., a u rujnu će HŽPP uvesti dodatne vlakove na relaciji Rijeka – Jurdani – Rijeka kako bi putnicima omogućio što bolje veze. Zajedničkom kartom bit će omogućen prijevoz vlakom i autobusom u I. zoni na području Grada Rijeke, a mjesečne karte moći će kupiti radnici, studenti, učenici i umirovljenici.
Ovom će se kartom putnici moći voziti kroz 1. zonu autobusnog prijevoza KD Autotrolej (gradske linije) te, ovisno o odabiru, zonama željezničkog prijevoza koje definira HŽ Putnički prijevoz. Uvođenjem novog voznog reda HŽPP-a, koje se očekuje prije kraja 2018. godine, povećat će se broj dnevnih linija unutar četiri riječke zone.

U suradnji s lokalnom samoupravom i autobusnim prijevoznikom KD Autotrolej, HŽ Putnički prijevoz uvest će integrirani javni prijevoz putnika usmjeren na povezivanje autobusnoga i željezničkog prijevoza u cilju stvaranja dodane vrijednosti za putnike i povećanja kvalitete usluge kroz povoljnije cijene karata i usklađene vozne redove, čime će se povećati mobilnost stanovništva u cilju poboljšanja kvalitete života građana.

Potpisnici su kazali kako je sporazum tek početak implementacije integriranog prijevoza na riječkom području kojim se želi postići povećanje broja putovanja javnim prijevozom, što bi dovelo do smanjenja broja osobnih automobila na cestama, povećanju sigurnosti u cestovnom prometu i smanjenju ispušnih plinova.
Gradonačelnik Vojko Obersnel naveo je kako je integrirani prijevoz u Rijeci planiran još od 2002. godine, a sada se napokon počeo ostvarivati.
„Potpuna implementacija sustava integriranog putničkog prijevoza očekuje se nakon izgradnje drugog kolosijeka željezničke pruge od Škrljeva do Jurdana“, rekao je Obersnel dodavši kako će jedinstvena pretplatna karta koristiti značajnom brou ljudi te im donijeti veliki popust.
Također, gradonačelnik je objasnio da integrirani plan nastoji poticati putnike da za putovanja uzduž obale, u smjeru istok-zapad, koriste vlak, čemu će doprinijeti i Autotrolej koji će uskladiti svoj vozni red shodno realiziranim novinama.

Photo: Goran Kovacic/PIXSELL
Željko Ukić, predsjednik Uprave HŽPP-a zahvalio je na suradnji ostalim potpisnicima ugovora te izjavio:
„Drago mi je da je Rijeka treći grad u Hrvatskoj koji je uveo integrirani prijevoz jer se njime stvara kvalitetna prometna povezanost i bolja mobilnost stanovnika Rijeke i okolice za kojih će se ukupna cijena karte smanjiti i do 40%“, rekao je Ukić dodajući kako je jedinstvena karta za različite oblike prijevoza standardna praksa u Europskoj uniji.

Marin Rajčić, direktor KD Autotroleja obavijestio je kako će putnici ovu jedinstvenu kartu moći kupiti od 1. rujna na prodajnim mjestima Autotroleja u Rijeci i Opatiji preko Rijeka City kartice (RCC).
„Sljedeća faza ovog hvalevrijednog projekta donijet će širenje područja kojim će se moći putovati s integriranom pretplatničkom kartom na sve četiri Autotrolejeve zone i četiri zone HŽPP-a“, rekao je Rajčić te se ponadao pozitivnoj reakciji putnika.

Detaljnije informacije o integriranom prijevozu putnika
Jedinstvenom pretplatnom kartom putnici će se moći voziti kroz 1. zonu autobusnog prijevoza KD Autotrolej (gradske autobusne linije) te, ovisno o odabiru, zonama željezničkog prijevoza koje definira HŽ Putnički prijevoz. Zone HŽPP-a obuhvaćaju sljedeće kolodvora i stajališta: 1. zona: Sušak Pećine, Krnjevo i Opatija-Matulji, 2. zona: Škrljevo, Meja, Rukavac, Jušići, Jurdani i Permani, 3. zona: Melnice, Plase i Šapjane, 4. zona: Zlobin, Drivenik, Lič i Fužine.

Photo: Goran Kovacic/PIXSELL

Integrirani putnički prijevoz dio je Strategije prometnog razvoja RH 2017. – 2030. te novog Zakona o integriranom javnom prijevozu putnika koji je u fazi pripreme.