![U Rijeku je doplovio dugoočekivani plutajući LNG terminal](https://d3khoh4ekfpdcq.cloudfront.net/wp-content/uploads/2020/10/PXL_131020_30474763.jpg)
Veliki LNG brod naziva LNG CROATIA stigao je iz Kine, gdje je iz broda Golar Viking za prijevoz ukapljenog prirodnog plina, pretvoren u budući plutajući LNG terminal na Krku
Pomalo “inkognito”, bez posebnog obilježavanja događaja (zbog pandemije korona virusa) u riječku luku dnaas je uplovio brod LNG Croatia – budući plutajući LNG terminal u Omišlju!
![](https://d3khoh4ekfpdcq.cloudfront.net/wp-content/uploads/2020/10/PXL_131020_30474769.jpg)
LNG Croatia bit će na vezu u u riječkom brodogradilištu Viktor Lenac. U Lencu će biti napravljena dodatna završna ispitivanja, a na svoje konačno odredište – u Omišalj – brod bi trebao preseliti u studenom. U Omišlju će funkcionirati kao FSRU brod za uplinjavanje, preko kojeg će se ukapljeni, tekući plin vraćati u plinovito stanje, i dalje teći prema Europi.
![](https://d3khoh4ekfpdcq.cloudfront.net/wp-content/uploads/2020/10/PXL_131020_30474760.jpg)
Početkom prosinca se očekuje početak aktivnosti odnosno puštanje terminala u probni rad na Krku, a terminal bi s radom trebao početi 1. siječnja 2021 godine.
![](https://d3khoh4ekfpdcq.cloudfront.net/wp-content/uploads/2020/10/PXL_131020_30474761.jpg)
Ukapljeni plin će tankerima dolaziti na Krk, tankeri će pristajati uz plutajući terminal – brod, na kojem će se tekući plin vraćati u plinovito stanje. Za naredne tri godine je zakupljen sav kapacitet terminala od 2,6 milijardi kubika plina godišnje.
![](https://d3khoh4ekfpdcq.cloudfront.net/wp-content/uploads/2020/10/PXL_131020_30474762.jpg)
Ukupna cijena terminala iznosi nešto više od 230 milijuna eura, od čega je 101 milijun bespovratnih sredstava EU, a još će sto milijuna biti osigurano iz proračuna. Preostalih 30 milijuna osigurat će državne tvrtke HEP i Plinacro.
![](https://d3khoh4ekfpdcq.cloudfront.net/wp-content/uploads/2020/10/PXL_131020_30474765.jpg)
Najveći dio troška odnosio se upravo na nabavku FSRU broda koji je nabavljen od tvrtke Golar. To je nekadašnji tanker za prijevoz plina, kapaciteta 140 tisuća kubika, koji je u šangajskom brodogradilištu konvertiran u brod za regasifikaciju odnosno u plutajući terminal.
![](https://d3khoh4ekfpdcq.cloudfront.net/wp-content/uploads/2020/10/PXL_131020_30474771.jpg)
![](https://d3khoh4ekfpdcq.cloudfront.net/wp-content/uploads/2020/10/PXL_131020_30474773.jpg)
![](https://d3khoh4ekfpdcq.cloudfront.net/wp-content/uploads/2020/10/PXL_131020_30474775.jpg)