Putujući HBstudio za dizajn i fotografiju je studio koji spaja dvije usko povezane djelatnosti – dizajn i fotografiju
S ciljem podrške malim poduzetnicima i startup tvrtkama u izgradnji njihovog vizualnog identiteta, korisnica Startup inkubatora i pripadnica njegove 14. generacije Helena Balaž kroz HBstudio nudi klijentima personalizirani pristup i podršku kroz cijeli proces izgradnje vizualnog identiteta, kao i mogućnost fotografiranja sa studijskom opremom na bilo kojoj lokaciji.
Pored savjetovanja za uspješnu prezentaciju na tržištu, održava i individualne radionice o osnovama fotografije namijenjene klijentima koji samostalno izrađuju marketinške materijale.
Zašto je HBstudio putujući studio?
Ponekad, zbog veličine ili količine proizvoda koju je potrebno fotografirati, nije isplativo slati ih u fotografski studio. Sa željom da omogućim svim klijentima studijsku fotografiju njihovog proizvoda, zaposlenika ili prostora, modificirala sam opremu tako da je prilagođena za transport u jednoj torbi. Kroz rad želim klijentima približiti bitnost kvalitetne vizualne prezentacije na tržištu jer ljudi su vizualna bića.
HBstudio dolazi iz domene kreativnih industrija. Je li danas lako raditi u toj konkurentnoj djelatnosti i koji je recept za diferencijaciju?
Kao kreativac koji radi u kreativnoj industriji, mogu reći da, iako nije lako, postoji način da se istaknete i uspijete. Ključna stvar je razumijevanje vašeg jedinstvenog stila i pristupa te pronalaženje klijenata koji cijene upravo tu estetiku i viziju.
Svaki klijent ima svoje preferencije i traži kreativca koji odgovara njegovom stilu i viziji. U kreativnom svijetu natjecanje je manje izraženo nego što se može činiti na prvi pogled. Umjesto natjecanja, postoji bogatstvo različitih stilova i perspektiva koje kreativci donose na stol. Svaki od nas ima svoju priču i način izražavanja koji ga čini jedinstvenim.
Koja je specifičnost vašeg startupa i što još planirate u budućnosti kako biste unaprijedili ponudu?
Specifičnost HBstudia je ta što je to putujući studio. Da malo pojasnim: trenutno je to oprema za fotografiranje koju sam sama modificirala tako da stane u jednu ručnu torbu i ruksak. S tom opremom klijentima mogu ponuditi studijske fotografije na bilo kojoj lokaciji te mogućnost da sudjeluju u cijelom procesu stvaranja fotografija. A budućnost… Imam jako puno želja i ciljeva, a onaj najveći je putujući HBstudio u kombiju u kojem je moguće fotografiranje portreta i proizvoda.
Što mislite o budućnosti grafičkog dizajna obzirom na trendove koje nam sugerira razvoj tehnologija baziranih na AI?
Kao dizajnerica, oduševljena sam razvojem tehnologija baziranih na umjetnoj inteligenciji. Smatram da AI donosi sjajne mogućnosti za poboljšanje našeg rada i kreativnosti. Uvjerena sam da je suradnja između ljudske kreativnosti i AI tehnologije ključna za uspjeh. Rad s novom tehnologijom otvara vrata nevjerojatnim dizajnerskim, a i fotografskim mogućnostima i veselim se budućnosti u kojoj zajedno donosimo prekrasne vizualne priče.
Iz kojeg ste se razloga primarno prijavili u Startup inkubator i koje je vaše najvrjednije iskustvo iz ovog programa?
Već nekoliko godina sam razmišljala o otvaranju poslovnog subjekta kako bih konačno mogla raditi dvije djelatnosti koje volim i ujediniti ih u cjelinu. Kada za čula za Startup inkubator, samo se upalila lampica i to je bilo to. Taj program je baš ono što me osnažilo da krenem u poslovne vode.
Sva pitanja u glavi u vezi poslovanja kroz ovaj program su dobila svoje odgovore. U program sam ušla s idejom koja se činila nemogućom, a sada, nakon gotovo osam mjeseci programa, mogu reći da uživam svaki dan jer radim što volim. Bilo kome tko kreće u poslovne vode preporučila bih da se prijavi u program jer ono što ovdje možete naučiti je neprocjenjivo.
Surađujete li s drugim startupovcima iz 14. generacije i jeste li ostvarili neka korisna poznanstva i partnerstva za vrijeme boravka u inkubatoru?
Ekipa iz 14. generacije je fantastična. Sjećam se da smo već prije prvog predavanja razmijenili kontakte i dogovorili nekoliko poslova. Međusobno si pomažemo, a neki od nas su postali i suradnici. Ja sam suradnju ostvarila s platformom Moj profil i agencijom PREMIA te stekla puno novih poznanstava i klijenata.
Mijenja li se poduzetnička klima u Rijeci i Hrvatskoj? Ulaze li ljudi sada brže i lakše u poduzetničke vode nego prije?
Za one koji to žele, trenutno postoji puno mogućnosti za otvaranje poslovnog subjekta. Primarno tu mislim na poticaje za samozapošljavanje, koji na samom početku poslovanja nude određenu sigurnost. To i povećana raznolikost djelatnosti u današnje doba potiče ljude da rade ono što vole, a sada imaju mogućnost to i ostvariti. Naravno, nije poduzetništvo za svakoga, ali vrijedi pokušati.
Osim fotografije i grafičkog dizajna, držite i radionice. Koje su vam teme omiljene i zašto je važno educirati ljude o njima?
Držim radionice o fotografskoj opremi, osnovama fotografije i kako fotografirati svoje rukotvorine s mobilnim telefonom. Radionice su koncipirane tako da prvih pola sata držim teorijski dio, a ostatak vremena je primjena teorije u praksi. Često se događa da netko kupi fotografsku opremu i želi sam fotografirati svoje proizvode. No, kad taj dan za fotografiranje dođe, ne znaju koristiti kupljenu opremu. Isto tako, česta su pitanja – kakva je oprema meni potrebna za fotografiranje? Zbog takvih i sličnih pitanja odlučila sam staviti i radionice na popis usluga koje nudim, a ujedno i u tome uživam.