U predizborna vremena navikli smo nagledati se i naslušati svega i svačega, no ovoga puta neki su premašili sve granice dobrog ukusa!
Iole objektivan i „normalan“ pratitelj društvenopolitičkih zbivanja u Lijepoj našoj, u što periodično (nažalost posljednjih godina sve češće!) spadaju i parlamentarni odnosno lokalni izbori, navikao je na (lažna) obećanja, otvaranja „slijepih kolosjeka“, puno izgovorenih laži, prolivenu žuč, napade na političke suparnike, razne neutemeljene objede i montirane vijesti kako bi se diskreditiralo političkog neistomišljenika ili veličalo samoga sebe.
Drugačije nije moglo biti ni ovih lokalnih izbora na kojima tražimo gradonačelnika Rijeke odnosno novo gradsko vijeće, no zbog dva slučaja – dva pristupa izbornoj kampanji – ipak nam se želudac okrenuo jače no ikada ranije.
Obi pootvarao sve i sva!
Prvi slučaj je kampanja aktualnog gradonačelnika Vojka Obersnela i njegove koalicije Rijeka za sve. Gradonačelnik je u posljednjih nekoliko tjedana pootvarao sve i sva po Rijeci i okolici, u stilu poznatih nam „otvaranja slijepih kolosijeka“ nekih drugih stranaka s kojima gradonačelnikov SDP navodno „ne želi dijeliti ništa“. Naivno smo mislili da se to odnosi i na jeftino ubiranje političkih poena.
A u svrhu vlastite promocije odnosno promocije koalicije Rijeka za sve prozirno je upregnuta i medijska mašinerija u vlasništvu Grada Rijeke koju plaćaju svi građani, a ne samo glasači SDP-a odnosno „Obijeve koalicije“.
Tako su nas dva gradska web portala, službeni portal Grada Rijeke odnosno portal Moja Rijeka, ovih dana izbombardirali vijestima o otvaranju (postojećih) prostorija staračkih domova, dječjih igraonica u Dječjoj bolnici, „Čajnih trgova“ (koji su tu od davnina a za održavanje „izložbe bilja“ angažirani su volonteri-učenici), preuređenih (odnosno popločanih) trgova u Starom gradu, tunela koji su pod nama spremni za korištenje već mjesecima ali su – gle čuda – otvoreni upravo u predizborno vrijeme. I tako dalje i tako dalje…
Da ne kažemo da je gradonačelnik na Korzo u predizborne svrhe dotjerao i cijelu „ergelu“ novih plinskih autobusa (premda je za razgledavanje bio dovoljan i jedan ili dva), pa se dio osviještenijih građana sa smiješkom ironično upitao „je li to na Korzu taj novi Obijev autobusni kolodvor kojeg je desetljećima obećavao“. Pa nisu ljudi blesavi – barem neki! A upravo nekoliko dana pred izbore Autotrolej je, gle čuda, pojeftinio i karte za javni autobusni prijevoz korisnicima RCC kartica.
Prljava kampanja Liste za Rijeku
Drugi slučaj zbog kojeg nam se zgadila kampanja ali i „novinarstvo“ kako ga vide i tretiraju neki, slučaj je kampanje Liste za Rijeku odnosno Danka Švorinića koju je provodio na vlastitoj internetskoj platformi, vizualno zastarjelom, novinarski nekompetentnom a često jednostavno “zločestom” web portalu Rijeka Danas koji Švoriniću služi isključivo u korist vlastite promocije a – ni slučajno – ispunjavanju nekih temeljnih novinarskih zakonitosti i vrijednosti. A „Uredništvo“ toga portala još se javno i hvali svojom „plemenitom misijom“ promocije jedne jedine stranke (svoje), jedne jedine isključive politike i jednog „wannabe“ autoritarnog političara koji demokraciju mjeri prema svojoj slici i prilici.
Tijekom svoje prljave kampanje taj portal je objavio svu silu lažnih, montiranih vijesti odnosno prozirne napade na političke suparnike.
Počelo je s napadom na Nezavisnu listu Hrvoja Burića kojeg je portal Rijeka Danas povezivao s ljudima bliskim aktualnom gradonačelniku Vojku Obersnelu, premda je – notorna je činjenica – Švorinić tek netom prije sam izašao iz pregovora s istim tim Obersnelom!? A tijekom nedavnog sučeljavanja kandidata za gradonačelnika Rijeke u organizaciji NL-a u Guvernerovoj palači još je jednom i potvrđeno da bi do koalicije Obersnel/Švornić i došlo da je aktualni gradonačelnik prihvatio Švorinićev ulitmatum da upravo njemu pripadne i mjesto dogradonačelnika. Toliko o pravim motivima čovjeka kojemu su puna usta „Rijeke i Riječana“, a vode ga isključivo osobne ambicije.
Na stranicama Švorinićeva portala uslijedili su zatim napadi na još jednog kandidata za gradonačelnika, Andreja Briščika, zbog koalicije sa Živim zidom, a potpunih izmišljotina nije ostao pošteđen ni HNS-ov Pero Lučin.
No svaki politički i medijski analitičar odnosno marketinški strateg reći će vam da je „negativna kampanja“ zapravo odraz nemoći nekog sudionika političke bitke da pozitivnim rješenjima nametne sebe odnosno svoj politički program.
A političke ideje Liste za Rijeku u današnjem globaliziranom svijetu doista se čine anakronizmom i samoubilačkim izolacionizmom. U nedjelju će birači odlučiti hoće li Švoriniću ovakva prljava kampanja biti od pomoći ili će ga kazniti zbog ovoga.
Promatrajući ova dva slučaja, nekako smo uvjerenja da Riječanima možda možeš jednom-dvaput prodati jednu te istu priču, ali da nakon izostanka pozitivnog efekta odnosno stvarnih promjena isto to ne možeš činiti unedogled!
Sve će se znati 21. svibnja navečer…