FINALISTI 15. GENERACIJE STARTUP INKUBATORA RIJEKA

JUPITERSKA: Moć transformiranja prostora

Predstavljamo finaliste 15. generacije Startup inkubatora Rijeka

Znate li što je tufting? Ako ne znate, nećete još dugo biti u neznanju.

Tufting je dominantna tehnika kojom se izrađuju proizvodi brenda Jupiterska, a odnosi se na izradu tepiha i tekstila ubadanjem igle kroz podlogu kako bi se stvorile petlje ili rezana vlakna.

Iza brenda Jupiterska nalazi se magistra likovne pedagogije Petra Bilaver. Bavi se raznim granama umjetnosti, a primarno izradom ručno rađenih tepiha i tapiserija metodom tuftinga, iako je sve krenulo (i još uvijek kreće) od ilustracije. Tepisi koje izrađuje napravljeni su od 100% novozelandske vune koja je hipoalergena, otporna na moljce, prljavštinu, dobar je toplinski i zvučni izolator, ekološki je održiva te ujedno najkvalitetniji materijal za izradu tepiha na tržištu.

Uz to, Petra  nudi i personalizirani pristup dizajnu. Osim prednosti u kvaliteti materijala, ručno rađeni tepih ne mora nužno biti samo klasični tepih za pod, već može krasiti i zidove, postati komad namještaja ili pak modni dodatak. Za Petru – tufting je doslovno medij koji nema granica, a tu je neograničenost utjelovila u svoju poslovnu ideju, s kojom je došla u samo finale programa Startup inkubatora Rijeka.

Za početak, što vas je uopće potaknulo da krenete u avanturu zvanu Jupiterska?

Tijekom života puno puta sam se našla u bezličnim, generički uređenim interijerima koji nalikuju jedan na drugi, a svi znamo da prostor u kojem živimo često utječe na našu rutinu čineći je ponekad monotonom i nedovoljno inspirirajućom. Tepisi koje svakodnevno viđamo proizvedeni su masovno, njihov je sastav većinom nekvalitetan i sintetski te im nedostaje personalizacije, a misija brenda Jupiterska upravo je unijeti umjetnost u svakodnevni život svojih kupaca. Iako sam tufting (tehnika izrade tepiha i tekstila ubadanjem igle kroz podlogu kako bi se stvorile petlje ili rezana vlakna) postoji nešto manje od 100 godina, smatram da inovativnost ovog projekta najviše leži u pristupu i autorskim djelima, ali i u danas dostupnim tehnikama koje omogućuju stvaranje 3D efekata i bogatih tekstura koje proizvodima daju dimenzionalnost i taktilnost.

Što se zapravo krije iza naziva Jupiterska i kako se u to uklapa slogan Tuffs’n’Fluffs?

Prilikom samostalne izrade vizualnog identiteta došla sam do slogana tuffs ‘n’ fluffs. Tuffs dolazi od ranije spomenutog pojma tufting, a fluffs od riječi fluffy koja označava nešto mekano i čupavo, što rezonira s mojim djelima. Jupiterska je alias pod kojim djelujem kao vizualni umjetnik te pod kojim sam ranije stekla prepoznatljivost na društvenim mrežama.

Jupiterska nije od jučer. Kako i kada je sve počelo i koliko je brend napredovao do danas?  

Tijekom studiranja na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci (2019. godine) kupila sam svoj prvi grafički tablet i počela sam se igrati ilustracijama. Nakon nekog vremena odlučila odvojiti umjetničke društvene mreže od privatnih te je nastala Jupiterska. Predstavljajući svoje ilustracije svijetu dobivala sam pozitivan feedback te sam počela surađivati s raznim kolektivima na ilustriranju plakata za glazbene događaje. Također, sudjelovala sam u raznim izložbama te 2021. godine napravila prvu limitiranu kolekciju Jupiterska majica. Kada sam tijekom istraživanja na internetu vidjela tehniku izrade ručno rađenih tepiha, odmah sam se zaljubila i morala sam se okušati i u tom mediju. Danas je to moj primarni medij i svakako mogu reći da je ilustracija bila dobra podloga.

Moj brend pod nazivom Jupiterska najveći napredak bilježi u vidu suradnji s drugim umjetnicima i kolektivima te u porastu pratitelja na društvenim mrežama kao što je Instagram. Osim ručno rađenih tepiha i tapiserija u ponudi imam i merchandise (sporedne proizvode) koji mogu biti prethodno spomenuti komad odjeće ili print autorske ilustracije. Planiram proširenje ponude te sam nedavno napravila prototip ogledala u kombinaciji sa tufting tehnikom.

Misija vašeg brenda je unijeti umjetnost u svakodnevni život svojih kupaca, ali i dozu individualnosti. Je li umjetnosti premalo u našim životima i okruženju i kako je tome doskočila Jupiterska? Zašto se ljudi dobro osjećaju uz vaše (personalizirane) proizvode? 

U suvremenom društvu većina interijera je dizajnirana s fokusom na funkcionalnost, često zanemarujući estetsku komponentu koja može značajno utjecati na emocionalno stanje i kreativnost. Umjetnost ima moć transformirati prostor unoseći boje, teksture i oblike koji stvaraju osjećaj ugode. Određene tepihe i tapiserije radim u levelima, što potencira osjetilo dodira i služi kao svojevrsni ASMR (autonomni senzorni meridijalni refleks).

Zašto ste se odlučili na Startup inkubator? U čemu vam je pomogao program inkubacije?

Promatrajući svoj porast na društvenim mrežama i interakciju koju ostvarujem s pratiteljima, odlučila sam da je vrijeme da se uozbiljim i da otvorim nešto svoje (jer svakako postoji tržište za tufting) te je prva stanica bio Startup inkubator Rijeka. Za program sam čula preko prijatelja, a istražujući sam uvidjela kako nudi razne besplatne edukacije i mentorstva vezana za pokretanje vlastitog biznisa, što čini dobre temelje za uspjeh. Program bih preporučila svakome tko misli da ima dobru ideju, ali ne zna odakle početi. Meni je pomogao pri definiranju ciljeva, stjecanju samopouzdanja, istraživanju tržišta i mnogim drugim aspektima mog projekta.

Je li teško danas biti kreativac i živjeti od svojih rukotvorina, odnosno vještina? Jesmo li na dobrom putu da kreativne industrije postanu dio lokalnog rasta?

Svakako mislim da se danas može živjeti od umjetnosti i rukotvorina ako nudite nešto autentično. Za mene je to bio jedini pravi put, naravno, ima svoje prednosti i mane, ali više nismo kao nekada ograničeni na geografsko područje u kojem živimo, već putem interneta možemo doći do svoje ciljane publike. Mislim da smo na dobrom putu da kreativne industrije postanu dio lokalnog rasta jer potiču inovacije i privlače turiste, čime doprinose ekonomiji i kulturnoj vitalnosti zajednica.

Kakva je budućnost Jupiterske? Što su idući koraci nakon inkubatora i kako će brend izgledati u budućnosti?

Moji idući koraci nakon završetka programa Startup inkubatora su izlazak na tržište, izrada web shopa, te ulaganje u alate i potrošne materijale. Željela bih naći poslovni prostor s izlogom u centru Rijeke, kako bi ljudi do mene lakše došli fizički. Nastavit ću istraživati nove tehnike, materijale i oblike kako bih proizvela što kreativnije i jedinstvene proizvode koji će se isticati na tržištu te ću podržavati lokalne umjetnike, obrtnike i zajednice kroz suradnje i projekte koje doprinose kulturnom razvoju.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari